Regija
OPG NEMA PROBLEMA S TRŽIŠTEM

Štitarski je kulen osvojio Zagrepčane
Objavljeno 10. listopada, 2017.

ŠTITAR

Živjeti u srcu Slavonije znači i svjedočiti o njezinim tradicijskim vrijednostima, prenositi ih i promovirati diljem Lijepe Naše, ali i izvan njezinih granica, mišljenja su supružnici Nedeljka i Franjo Damjanović, vlasnici Obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva Kulen Damjanović iz Štitara.

- Bavimo se proizvodnjom i prodajom slavonskog kulena i drugih tradicionalnih mesnih proizvoda na način kako se to nekada radilo, a kod nas se i danas radi na tipičnoj slavonskoj svinjokolji - ističe Nedeljka i dodaje kako su druga generacija proizvođača koja je nastavila 30-godišnju obiteljsku tradiciju u proizvodnji suhomesnatih delicija. Tradicija je osnova pri proizvodnji slavonskih kulena ili kobasica, to je ono što izdvaja slavonske delicije iz mora sličnih, puno nekvalitetnijih proizvoda koji se danas nalaze na tržištu. U posao je uključena cijela obitelj, uz Nedeljku i Franju vrijedno rade i njihovi sinovi, a kada je puno posla, čak i baka priskoči u pomoć.

- Prva generacija se još ne predaje i od nje još puno toga učimo, a njezino bogato i dugogodišnje iskustvo skupa s našim zalaganjem i znanjem pokazalo se odličnom kombinacijom i svakim danom se sve više razvijamo i napredujemo – ističu Damjanovići. OPG Kulen Damjanović, s tradicijom dugom više od 10 godina, zahvaljujući vrhunskoj kvaliteti svojih proizvoda koji su sve više traženi, postao je prepoznatljivo ime. Ovi vrijedni Štitarci nemaju problema s tržištem, a najviše kupaca imaju na zagrebačkom području. U hrvatskoj metropoli otvorili su dvije prodavaonice, a njihovi proizvodi pripremljeni po izvornoj slavonskoj recepturi mogu se naći i u Vinkovcima. Uz kulen proizvode i domaću slavonsku kobasicu, kulenovu seku, šunku, domaću slaninu, čvarke, švargl, dimljena rebra i domaću mast koja je godinama bila nepravedno zanemarena, a čije prednosti i nutricionisti sve više ističu.

Damjanovići trenutačno nemaju svoj stočni fond, iako im je u planu kao jedan od preduvjeta kako bi zaokružili cijelu priču proizvodnje suhomesnatih proizvoda. Imaju kooperaciju s dva uzgajivača tovljenika, koji rade za njih. Riječ je o domaćem uzgoju što im jamči proizvodnju kvalitetnih domaćih proizvoda jer kupcima je vrlo važno kakav proizvod kupuju, žele znati što jedu, a domaće je ono što se traži.

OPG Kulen Damjanović razvijao se postupno, a s obzirom na to da su ozbiljno ušli u ovaj posao koji žele i dalje razvijati, širiti se i osvajati nova tržišta, uključili su se i u izradu projekata kako bi povukli sredstva iz EU-a. Cilj im je izgraditi komore za sušenje i čuvanje mesa. Napominju da je sama papirologija i izrada projekta dugotrajan i izuzetno zahtjevan proces jer se mora udovoljiti vrlo rigoroznim uvjetima. Trenutačno čekaju objavu rezultata natječaja na koji su se javili. Damjanovići su optimistični, planova je puno, a namjera im je obogatiti svoju ponudu dodatnim sadržajima i uslugama te kupce približiti k sebi i onome što rade.

Marija LEŠIĆ OMEROVIĆ
I seoski turizam u planu

Planiraju razvijati i seoski turizam i omogućiti svojim kupcima i ostalim gostima da dođu na njihovo gospodarstvo, na licu mjesta osobno provjere što to oni proizvode i na koji način nastaju poznate slavonske suhomesnate delicije po kojima je Hrvatska jedinstvena u Europi. A osim boravka u ugodnom seoskom ambijentu, bit će osmišljeni i drugi sadržaji, razgledanje prirode i uživanje u bogatoj gastronomskoj ponudi po kojoj je županjski kraj nadaleko poznat.

10

OPG Damjanović proizvodi slavonske mesne delicije

Možda ste propustili...

PREVENTIVNI PROGRAM “DUGINE BOJE”

Prepoznati tuđe i vlastite osjećaje

Najčitanije iz rubrike