Autoglas
PORAZNE BROJKE

Najmanje auta kupuje se u Slavoniji i Baranji
Objavljeno 10. listopada, 2017.
Džepovi su u Osječko-baranjskoj i drugim slavonskim županijama prazni, pokazuje izvješće agencije Promocija Plus

Dobro jutro, tugo! Sunca, kada se gleda prodaja automobila, nema već godinama na istoku Hrvatske, a to se odnosi na sve slavonske županije. Džepovi su u Osječko-baranjskoj i drugim slavonskim županijama prazni, što se može vidjeti po izvješću agencije Promocija Plus o broju prodanih automobila.

Osječka regija koja je po broju stanovnika četvrta u Hrvatskoj, po broju prodanih automobila na mizernom je devetom mjestu. Ispred neprijepornog Zagreba i dvije porezne oaze (PŽ i DA registracijske tablice), smjestile su se još splitska i riječka regija, Istra, karlovačka, ali i međimurska regija! Brojkom i slovima, u Osječko-baranjskoj županiji ove je godine novoregistrirano 1898 automobila, dok je primjerice u Istri, koja nije porezna oaza, prodano 2800 automobila. Broj novih vozila požeških registracija napumpan je zbog korporacijskih i rent'a'car vozila (3612). To se najbolje moglo vidjeti početkom godine, kada je u siječnju s PŽ tablicama na cestu izišlo samo 35 automobila.

I ostale su slavonske regije pri dnu ljestvice: Brodsko-posavska županija je na 14. mjestu (470 automobila), Vukovarsko-srijemska 15. (456), a Virovitičko-podravska na pretposljednjem, 18. mjestu sa samo 154 novokupljenih automobila do rujna.

Što se tiče prodaje modela, rujan je obilježila Volkswagen grupa. Premoćni pobjednik rujna je Škoda Octavia (301 prodani automobil), čime je debelo iza sebe ostavila Volkswagen Tiguan (125). Opet je odličan rezultat postigla Suzuki Vitara koja je na trećem mjestu (106), i ni jedan mjesec se nije spustila ispod 100 prodanih automobila. Na četvrtom je mjestu VW Golf (86), petom Renault Clio (79), dok su šesto i sedmo mjesto sa 74 prodana automobila podijelili Suzuki SX4 i VW Tiguan. Brojku od 50 prodanih automobila još je premašio Hyundai i20.

Zahvaljujući odličnoj prodaji Octavije, Škoda je pobjednik rujna u ukupnom broju prodanih automobila (418). Na drugom je mjestu Volkswagen (398), a treći Suzuki (234). Iznad 100 prodanih automobila u rujnu još su dostigli Hyundai (170), Renault (164), Opel (155), Citroen (141), Peugeot (135), Audi (124) i Mercedes (114). Hrvatskim je cestama u rujnu, prvi put ove godine, pojurila i jedna Tesla.

Gledajući prodaju u prvih devet mjeseci, premoćno je prvi Volkswagen (6001). Na drugom je mjestu Opel (4246), čime je tijesno prestigao Škodu (4136), koja je na trećem mjestu.

Ukupno je u rujnu prodano 2796 automobila, što je više u odnosu prema rujnu lani, kada je nove kupce pronašlo 2586 novih automobila. Super zvuči, ali kada spoznamo da građani kupe tek petinu novih automobila, osmijeh naglo silazi s lica. To znači samo jedno - vozni park u Hrvata naglo stari!

Milan BUGARIĆ
NAJUNIVERZALAC JE TOYOTA

Iako na sajmovima sve više marki pokazuje svoju električnu budućnost, na hrvatskim cestama takva vozila vidimo “na kapaljku”. Po četiri e-vozila prodali su tek VW i Rariro. Pionir u hibridnoj tehnologiji, Toyota, i dalje je neprijeporna u svestranosti. Japanski je proizvođač ove godine na cestu poslao 318 hibrida. Iza Toyote ostao je Suzuki s osam i Toyotina luksuzna marka Lexus sa sedam. Što se tiče plina, tu se najviše iskazao francuski “rumunj” Dacia, koja je prodala 22 vozila koje nakon paljenja na benzin pokreće plin. Na listi se još našao Opel s 12 vozila na LPG te tri Suzukija.

Najčitanije iz rubrike