Regija
BARANJA PROMETNO SVE IZOLIRANIJA

U Mađarsku se iz Baranje može samo osobnim vozilom
Objavljeno 7. listopada, 2017.
U međuvremenu je s mađarske strane bilo najava kako će međugranični promet ipak biti uspostavljen, ali...

BELI MANASTIR - Unatoč stogodišnjoj tradiciji, putnički vlakovi koji povezuju Beli Manastir i Mađarsku i nadalje - miruju. Razlog zbog čega je tome tako i nadalje je (za javnost) nepoznanica. Bar što se hrvatske strane tiče.

Kriva migrantska kriza

Glas Slavonije posljednji je put o ovom problemu pisao u svibnju prošle godine, a od tada se promijenilo nije ništa. Podsjetimo, prošlogodišnje veljače mađarski ministar unutarnjih poslova, Sandor Pinter, najavio je obustavu željezničkog prometa s Hrvatskom na tri granična prijelaza - Kotoriba, Koprivnica i Beli Manastir, što je poprilično zbunilo domaću javnost jer su Mađari prijelaze zatvorili još 18. rujna pretprošle godine, od kada nema putničkog međugraničnog prometa. Do svega je došlo zbog migrantske krize, ali je nešto kasnije točno utvrđen koridor prijevoza migranata, daleko od baranjskog željezničkog koridora. U međuvremenu je s mađarske strane bilo najava kako će međugranični promet ipak biti uspostavljen, ali je sve ostalo samo na najavama. Promet je, doduše, uspostavljen, no samo onaj teretni, pa tako cargo kroz belomanastirski željeznički kolodvor prolazi ponedjeljkom, srijedom i petkom, dok utorkom, četvrtkom i subotom prevoze privatni operateri. Prije nešto više od godinu dana iz Hrvatskih željeznica - putničkog prijevoza, na upit zašto ne voze putnički vlakovi, odgovorili su nam da kontaktiramo Mađarske željeznice, htjevši, vjerojatno, lopticu prebaciti na drugu stranu. Neslužbeno doznajemo kako su mađarski željezničari u nekoliko navrata izjavili kako im nije problem iz samo šest kilometara udaljenog Magyarbolya doći do Belog Manastira i prihvatiti putnike, to više što u tom pograničnom mađarskom kolodvoru ionako čekaju vozno vrijeme polaska za Pečuh.

HŽ i dalje šuti

HŽ smo prekjučer ponovno zapitali zašto ne voze putnički vlakovi između Belog Manastira i Magyarbolya, tko je tomu kriv i čeka li se ulazak Hrvatske u Schengen kako bi bile uspostavljene nekadašnje željezničke linije, ali nam ovaj put nije stigao nikakav odgovor. Ovaj je problem zaintrigirao i saborskog zastupnika mađarske nacionalne manjine, Roberta Jankovicsa. O tome je razgovarao na sastanku u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture s ministrom Olegom Butkovićem, direktorom HŽ-infrastrukture Ivanom Kršićem i predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta, Josipom Škorićem.

- Za ponovnu uspostavu linije prema Mađarskoj suglasnost trebaju dati željeznice obje države, samim time i nadležna ministarstva, odnosno vlade. Bitno je da liniju vratimo, bar petkom i nedjeljom, kako bi studenti koji studiraju u Mađarskoj mogli vlakom putovati minimalno do Magyarbolya, gdje bi presjedali - priča Jankovics, naglašavajući kako je zaprimio brojne upite vezane uz ovu liniju, kako pripadnika mađarske nacionalne manjine, tako i ostalih.

Na sastanku je bio i gradonačelnik Belog Manastira Tomislav Rob, koji se požalio i na manjak željezničkih linija iz jedinog baranjskog grada prema Osijeku, posebno u jutarnjim satima i vikendom.

Da stvar bude žalosnija, hrvatski dio Baranje (tako i Osijek) s Mađarskom nije povezan ni autobusnim linijama. Posljednja je, kažu u APP-u, ukinuta ljetos. Prometovala je od Osijeka preko Donjeg Miholjca do Harkanja. HŽ i ostali prijevoznici često su znali isticati kako su im te linije nerentabilne, ali su s druge strane stizali odgovori kako nije sve ni u ekonomskim odnosima, već dio priče treba gledati i kroz tradicijsku te kulturološku prizmu, to više što je željeznička linija između Belog Manastira i Mađarske, primjerice, postojala cijelo stoljeće. Isto tako, jedna eventualno nerentabilna linija, kao što je, navodno, ona između Belog Manastira i Mađarske, mogla bi se bez problema subvencionirati s obzirom na silna ulaganja u HŽ.

Ivica GETTO
Posljednji vlak bio “zarobljen”

Posljednji putnički vlak (bez putnika) koji je prešao željeznički prijelaz Magyarboly - Beli Manastir, bio je HŽ-ov, koji su Mađari “zarobili” na pograničnom kolodvoru u Magyarbolyu. Vlak je u Mađarskoj bio “zarobljen” od 18. rujna pretprošle godine, kada je, u večernjim satima, prevozio približno 1000 migranata s belomanastirskog željezničkog kolodvora. Mađarima se, navodno, nije svidjelo što je u vlaku bilo i 36 hrvatskih policajaca. Oslobodili su ga u listopadu te godine, a prilikom povratka u Hrvatsku u njemu su bili strojovođe Zdenko Žebić i Dražen Semialjac, pilot Krunoslav Pavoković te pregledač kočnica Darko Sesvečan.

suglasnost

MORA BITI IZ OBIJU DRŽAVA

Možda ste propustili...