Autoglas
STVOREN ZA EUROPU

Vozili smo: Jeep Compass
Objavljeno 3. listopada, 2017.
Jeep Compass savršeno spaja Jeepova dizajnerska rješenja s inspiracijom u top-modelu tog proizvođača, Grand Cherokeeju

Fiat je s ulaskom u američki Jeep već za kratko vrijeme revitalizirao taj brend i stvorio paletu atraktivnih i, što je njima ipak važnije, tržišno vrlo uspješnih vozila. A jedno od njih će, po svemu sudeći, biti i Compass, koji je skrojen po mjeri kupaca na Starom kontinentu i ulazi u C segment SUV-ova. No, za razliku od konkurencije, ovim Jeepom možete se doslovno popeti na vrh stabla.

Izvana je to na prvi pogled Jeep, a razvidno je kako je dizajnerska inspiracija pronađena u top-modelu tog proizvođača, Grand Cherokeeju. Prednja je maska sa sedam okomitih otvora, što je prepoznatljiv trademark u cijeloj paleti Jeepova.

Unutrašnjost je dobila kvalitetniju plastiku i zanimljivo oblikovanu središnju konzolu i instrument-ploču. Trapezoidni središnji element karakteristična je Jeepova dizajnerska tema, inspirirana orlovim krilima, uključuje boje i završnu obradu ovisno o izvedbi unutrašnjosti, ventilacijske otvore s kromiranim obrubom te, ukupno gledano, vrlo profinjen i funkcionalan okolni prostor.

Ponuda motora

Nude se tri palete boja interijera, uključujući one u dva tona: crna/sandstorm, crna/nebosiva i ona u jednom tonu - urbex crnu. Četiri su paketa opreme koja automobilu daju četiri različita karaktera, Sport, Longitude, Limited i Trailhawk.

Duljina mu je 4,39 metara, što znači kako je riječ o idealnom kompaktu. Na taj je način ispunio i prostor između Renegada, koji je 15-ak centimetara kraći te Jeepove klasike Cherokeeja, koji se znatnije protegnuo, do gotovo 4,7 metara.

U Europi ponudu motora čine jedan benzinski u dvije izvedbe snage i dva turbodizela. Benzinsku ponudu čini 1,4-litreni MultiAir2 Turbo, motor sa Stop & Startom, 140 KS i 230 Nm. U snažnijoj izvedbi, koja se isporučuje isključivo s automatskim mjenjačem s devet stupnjeva i pogonom na sve kotače, razvija 170 KS i 250 Nm. Najmanji dizelaš, ujedno i motor s najmanje snage, dizelski je Multijet obujma 1,6 litara, sa 120 KS i 320 Nm. U cijelosti je usklađen s potrebama i navikama današnjih kupaca jer upravo u motorima sličnim ovom pronalazimo najviše konkurenata. Dvolitreni Multijet razvija 170 KS i 350 Nm.

Odličan ovjes

Standardno Compass dolazi s ručnim mjenjačima, sa šest stupnjeva prijenosa, no tu su, kod snažnijih dizelaša, i najnapredniji automatski mjenjači s devet stupnjeva prijenosa. Snažnije izvedbe dostupne su i s naprednim pogonom na sve kotače u dvije opcije. Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low dva su napredna stalna 4x4 sustava pogona koja osiguravaju opjevane Jeepove terenske sposobnosti. Uz iscrpnu uporabu naprednih čelika, kompozita i naprednih računalnih simulacija, njegova arhitektura osigurava izvanrednu torzijsku krutost karoserije te mu omogućuje terensku izdržljivost, hod stražnjih kotača do 208 mm i udaljenost od tla do 216 mm.

Ovjes je fino namješten i kalibriran na ruralnim cestama, usjecima, autocestama, otvorenim cestama i testnim poligonima u cijelom svijetu, kako bi zadovoljio očekivanja svojih globalnih, a posebno, glede dinamike, europskih kupaca.

Jeep Compass proizvodi se u novosagrađenoj tvornici u Brazilu, a cijene u Hrvatskoj iznenađujuće su konkurentno posložene. Početni model, 1.6 Multijet, s paketom opreme Sport i prednjim pogonom, postavljen je ispod čarobne granice od 200.000 kuna, točnije, na 196.543. Benzinac od 140 KS s paketom Longitude stoji od 207.047 kuna naviše. Top-model s ekstremnim paketom opreme Trailhawk, 170 KS, automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače stoji 343 tisuće kuna.

Mato PAVLIČEVIĆ
Za sve uvjete

Ekskluzivni Jeep Selec-Terrain sustav sa do pet različitih režima držanja podloge omogućuje optimalne cestovne i terenske performanse na bilo kojem terenu i u bilo kakvim uvjetima. Svaki od ta dva napredna, inteligentna 4x4 sustava može poslati 100 posto dostupnog okretnog momenta na bilo koji kotač. Svi AWD modeli Compassa uključuju 4WD Lock funkciju, koja za stalno blokira 4x4 režim i vozač je može aktivirati odgovarajućom tipkom na kontroli, select terrain. Jeep Active Drive sustav potpuno je automatski i osigurava neprekidno aktiviranje i deaktiviranje pogona na četiri kotača, pri bilo kojoj brzini. Taj sustav ne zahtijeva nikakvu intervenciju vozača.

Najčitanije iz rubrike