Osijek
PRUŽNI PRIJELAZ U SVAČIĆEVOJ

Rampa se spušta, a vlaka niotkud
Objavljeno 29. rujna, 2017.
Neispravan prijelaz ugrožava sigurnost. Srećom, još se nije dogodilo da vlak prođe, a da rampa nije spuštena

Jedna od najfrekventnijih prometnica u jutarnjim i ranim poslijepodnevnim satima svakako je ona u Svačićevoj ulici, na potezu od Divaltove do Vukovarske. Zbog radova na kružnom toku na raskrižju Divaltove, Trpimirove i Gacke velik se dio prometa s navedene dionice prebacio na Svačićevu. Uz svu tu gužvu događa se još nešto - rampa na Svačićevoj spušta se ovih dana, prema svjedočenju brojnih Osječana, i kad treba i kad ne treba.

- U ponedjeljak, 25. rujna, oko 7.30 sati vozila sam se na posao autobusom. Nakon što smo skrenuli s Divaltove u Svačićevu, rampa se spustila iako vlaka nije bilo. Do dolaska autobusa na križanju s Vukovarskom spustila se još tri puta, što je izazvalo veliki zastoj u prometu - ispričala nam je Š. Z. (podatci poznati redakciji).

Njezinu je priču potvrdila još jedna sugrađanka koja se vozila autobusom u 8 sati. Dok je putovala na potezu od Divaltove do Vukovarske, nekih 500 metara, rampa se spustila dva puta, a vlak ni jednom nije prošao. I naša je novinarka, koja svakodnevno putuje automobilom na posao i prolazi preko tog prijelaza oko 8.30 sati više puta svjedočila nepotrebnom spuštanju rampe.

Kako tim pravcem svakodnevno prometuju GPP-ovi autobusi, njihovi su vozači itekako upućeni u ono što se događa u Svačićevoj. Kako doznajemo od Ante Mijića, rukovoditelja Sektora prometa u GPP-u, opisana situacija nije rijetkost, kao ni ona kad se rampa spusti i ne podigne i po 20-ak minuta.

- Bio sam osobno svjedokom prije nekoliko dana da se rampa oko 20 sati ondje spustila, a vlaka nije bilo. Stvorio se veliki čep duž cijele Svačićeve ulice. Kako je došlo i do poremećaja signalizacije, neki su vozači prolazili prugu obilazeći rampu, što je, koliko sam upućen, dopušteno ako je došlo do kvara, a ovdje je tako i bilo - ispričao nam je Mijić.

Dodaje kako se, prema svjedočenjima vozača, nerijetko upali i signalizacija za dolazak vlaka, a rampa na tom pružnom prijelazu ostane podignuta. To je, dakako, puno gora situacija, a na opisanom mjestu svakako nije rijetkost.

- Doista ne znam što se ondje događa i zašto su kvarovi toliko učestali, ali je činjenica da izbjegavam taj pružni prijelaz kad god mogu. Ako se signalizira dolazak vlaka, rampa katkad ostane podignuta, a da se diže i spušta nevezano uz prolazak vlaka doživio sam bezbroj puta. Nadam se da neće doći do onoga da se signalizacija ne upali, rampa ne spusti, a vlak prođe - prokomentirao je 52-godišnji Osječanin.

Što čekaju Hrvatske željeznice?

Marija MIHELIĆ
U HŽ-u, ČINI SE, NISU DOVOLJNO UPUĆENI U UČESTALE KVAROVE

Iako smo HŽ-u opisali situaciju koja se dogodila u 7 sati ujutro te također upitali što se može učiniti da do ovakvih situacija ne dođe, iz Odjela za korporativne komunikacije HŽ Infrastrukture nisu nam odgovorili na to pitanje. Odgovaraju tek da je u ponedjeljak u 11.23 sata registrirana smetnja na navedenom željezničko-cestovnom prijevozu (ŽCP) koja je, prema njihovim riječima, otklonjena u 11.45 sati.

- Uzrok nepotrebnog uključenja navedenog ŽCP-a je neispravnost dijela uređaja osiguranja ŽCP-a. Neispravnost nije ugrožavala sigurnost prometa budući da se uređaj za osiguranje ŽCP-a nailaskom vlaka aktivirao, tj. spustio polubranike i uključio svjetlosno-zvučnu signalizaciju - stoji u odgovoru HŽ Infrastrukture.

Prema ovom odgovoru, HŽ nije upućen u učestale kvarove na ovom pružnom prijelazu, jer ih je puno više od opisane situacije 25. rujna u 11.23 sata. Primjerice istog dana u 7.30.

Možda ste propustili...

GRAD OSIJEK I HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE U OSIJEKU

Zajedno u obnovi zgrade HNK-a

Najčitanije iz rubrike