Ekonomija
NEZADOVOLJNI ISKUSTVIMA U KUPNJI

Hrvatskim potrošačima najviše smeta neznanje i neljubaznost prodavača
Objavljeno 29. rujna, 2017.

Kada bi hrvatski potrošači trebali dati ocjenu zadovoljstva kvalitetom korisničke podrške koju im na tržištu nude proizvođači i davatelji usluga tada bi ta ocjena bila prilično niskih 5,5 od ukupno mogućih 10 bodova. Rezultati su to istraživanja koje je provela međunarodna istraživačka i certifikacijska kuća ICERTIAS tijekom rujna 2017. na teritoriju Republike Hrvatske, putem web-ankete na uzorku od 1200 ispitanika starijih od 15 godina.

Kako se navodi u priopćenju, glavne primjedbe kupci imaju na nedovoljnu razinu poštovanja koju im pokazuju prodavači te na nepotpune informacije koje im se pružaju.

Izreka „kupac je uvijek u pravu" ne može se prenijeti na hrvatsko tržište gdje se kupci često osjećaju manje vrijednima i nedovoljno respektiranima. Sve više potrošača izražava svoje ogorčenje nedostatkom transparentnosti i lošim tretmanom. Samo neke od izjava ispitanika glase: „Najviše mi smeta neljubaznost korisničke podrške ili prodavača. Što se tiče proizvođača poručila bih da nam ne podvaljuju robu loše kvalitete. Odnos prema potrošačima kod većine davatelja usluga poprilično je loš i ne poštuju se potrošačka prava. U velikim centrima predugo se čeka. Nema dovoljno zaposlenih. Jedan trgovac radi na više odjela. Radnici nisu zadovoljni, što se vidi prema njihovom pristupu. Kada bi prije svega oni bili cijenjeni od strane poslodavca, više bi cijenili i kupce”. Z.Rupčić

Kupcima je važna stručnost i profesionalnost prodavača

Kupci najviše cijene kada su prodavači profesionalni i kad poduzeća ispunjavaju svoja obećanja. Važna im je i stručnost prodavača, ne vole dugo čekati u redovima, ili prilikom poziva na telefonski broj za podršku te žele ljubazno i susretljivo osoblje. Da postoji prostor za napredak govori da su važnost ljubaznosti, stručnosti i profesionalnosti tijekom i nakon kupnje ocijenili s 8,7 od ukupno mogućih 10 bodova. Radnici koji su nezadovoljni svojim radnim mjestom ili poduzećem, često su neljubazni prema kupcima koji posljedično stječu negativan dojam o cijelom poduzeću.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana