Autoglas
NOVITETI

Kia Stonic: Novi igrač za novi segment
Objavljeno 26. rujna, 2017.
Kia je automobilskim novinarima i službeno na testnim vožnjama u Berlinu predstavila svoj supkompaktni crossover

Zanimljiv automobil zanimljiva imena, Stonic, Kijin je borac u B-SUV segmentu, koji je posljednjih godina doslovno eksplodirao. U pet godina porastao je za čak 300 posto. U ponudi tog korejskog proizvođača smjestit će se ispod Sportagea i Sorenta, a na tržištu će odmjeriti snage s modelima poput Nissan Jukea, Renault Captura, kao i nove Hyundai Kone, koja je Stonicov sestrinski model.

Klijenti tog segmenta su različiti i dolaze iz skupine koja je kupac i vozila B segmenta i kompaktnih automobila, ili B monovolumena (kojih gotovo više i nema) i kompaktnih monovolumena kao obiteljske opcije. Taj segment ukrast će i ponekog kupca SUV-ovima C segmenta, koji su tijekom nekoliko generacija nekima postali preveliki, a mnogima i preskupi.

Ovaj atraktivni automobil duljine 414 cm postavljen je na modificiranu platformu modela Kia Rio, a pri prvom susretu s njime djeluje veće i moćnije, pogotovo zbog kratkih prevjesa, znatno više podnice vozila od tla, obruba blatobrana i istaknutih “ramena”. Nešto slobodnijeg dizajna, prije svega će ciljati na mlađe kupce. Sprijeda nosi prepoznatljivu masku, koju Kia naziva tigrov nos i koja zajedno s dojmljivim prednjim svjetlima definira lice automobila. Vanjštinu karakteriziraju i uobičajeni detalji poput prednjih i stražnjih štitnika podvozja koji sugeriraju da se automobil neće buniti ako vozač odluči sići s asfaltne podloge. Posebno se ističe krov u targa stilu, a još jedan od karakterističnih detalja uzdužni su nosači na krovu.

Personalizacija

Bit će ponuđen s velikim mogućnostima personalizacije vanjskog i unutrašnjeg izgleda. Kako bi novi maleni SUV napravili privlačnijim i drukčijim od konkurencije, u Kiji kažu kako je riječ o njezinu automobilu s najviše mogućnosti personalizacije dosad. Za početak tu je do 20 dvobojnih kombinacija karoserije uz pet jedinstvenih boja krova i četiri boje interijera. Infotainment sustav s ekranom osjetljivim na dodir u standardnoj opremi donosi Apple CarPlay i Android Auto, a bogatije opremljeni modeli imat će 7-inčni središnji ekran. Sustavi sigurnosti su kompletni, uključujući sustav autonomnog kočenja s prepoznavanjem pješaka, upozorenje na bočni promet otraga i drugo.

Iznutra prostora ne manjka, posebno za noge i glave, a prtljažnik je osnovnog obujma od 352 litre. Stražnji nasloni su djeljivi te se njihovim preklapanjem dobije 1155 litara prostora. Ergonomija i tehnološki napredna rješenja unutrašnjosti koju je moguće personalizirati definitivno su aduti na koje u Kiji računaju za dobre brojke prodaje. 

Stil i dizajn

Kupci mogu birati između nekoliko benzinskih i dizelskih motora, a uvod u ponudu čini četverocilindrični benzinac 1.25 MPI sa 84 KS. Slijedi ga 1.4 MPI sa 100 KS, a na vrhu ponude benzinaca unaprijeđeni je trocilindrični 1.0 T-GDI snage 120 KS, koji osigurava sjajne performanse uz deklariranu prosječnu potrošnju od samo pet litara. Dizelsku ponudu čine 1,6-litreni CRDi sa 110 KS. Mjenjač će biti 5-stupanjski ili 6-stupanjski ručni, a sljedeće godine moći će se doplatiti za 7-stupanjski automatski mjenjač kod najsnažnijeg benzinca. Pogon je isključivo prednji na svim verzijama.

U ovom segmentu ljudi traže stil i snažan dizajn, a u Kiji su ovim automobilom pokazali kako imaju automobil koji se može probiti na sam vrh. Očekuju da se prodajnim rezultatima približi svojoj perjanici, ili da ju se čak nadmaši - Sportage, koji je u novoj generaciji u Europi već prodan u više od 200 tisuća primjeraka. Prodaja Stonica u Hrvatskoj počinje 25. listopada, a očekuje se da će početna cijena biti oko 120.000 kuna.

Iz Berlina: Mato PAVLIČEVIĆ
PORAST B SEGMENTA

U segmentu B-SUV vozila trenutno se godišnje u Europi proda oko 1,2 milijuna jedinica. Očekuje se kako će do 2020. taj broj porasti do čak dva milijuna vozila, oko deset posto tržišta, što je za sve velika prilika. Naravno, uza sve, jak Kijin adut je i sedmogodišnje jamstvo.

Motori:

Benzinski:

1.25 Kappa, 84 KS

1.4 Gamma, 100 KS

1.0 T-GDI, 120 KS

Turbodizel:

1.6 CRDi, 110 KS

Pogon – prednji

Možda ste propustili...

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku