Autoglas
SAJAM AUTOMOBILA: FRANFURT IAA 2017

Crossoveri preuzeli riječ
Objavljeno 19. rujna, 2017.
Prema viđenom na Frankfurtu IAA 2017 zavladala je jedna sasvim nova klasa automobila

Slogan ovogodišnjeg autosalona je “Future Now”, tako da se na salonu moglo vidjeti ne ono što dolazi u dalekoj budućnosti, nego ono što je spremno sada za vožnju cestama ili implementaciju u automobile.

Prva dva dana salona tradicionalno su bila rezervirana za novinare. Njih više od 10 tisuća rastrčali su se nizom paviljona kako bi što je moguće brže uhvatili prve impresije i fotografije noviteta. A njih nije nedostajalo pa je ove godine zabilježeno 228 svjetskih premijera, 64 europske, te 32 njemačke premijere. Kad sve svedemo u razumne mjere, onda možemo govoriti o 50-ak pravih premijera.

Istina, prvi put u novijoj povijesti na frankfurtski salon nije stigao čitav niz proizvođača. Internet i digitalni marketing uzeli su maha pa smo ove godine bili svjedoci svojevrsnog “egzodusa” devet brendova. Sa sajma u Njemačkoj izostali su tako Peugeot, DS, Infiniti, Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Mitsubishi, Volvo i Nissan. Ovi proizvođači drže nešto više od dvadeset posto udjela na tržištu u Europi, a izostanak opravdavaju time da sudjelovanje na sajmu ne donosi i veću prodaju. Također, proizvođači se sve više okreću malim događajima, ili ih sami organiziraju za promociju svojih modela. Svoj dolazak otkazali su velikani automobilske industrije, a njihovo mjesto u Frankfurtu zauzeli su IT giganti koji su se aktivno uključili u razvoj neovisnog automobila.

Možemo zaključiti kako ove godine frankfurtskim salonom automobila u potpunosti trijumfiraju crossoveri. Riječ je posebno o manjim modelima, nastalim na bazi klasičnih velikoserijskih automobila B segmenta, koji miksaju nekoliko klasa te tako stvaraju novu, osebujnu priču. U tome su se posebno istaknuli Citroen C3 Aircross, KIA Stonic, Hyundai Kona, Seat Arona, Škoda Karoq kao i VW T-Roc te Opel Crossland. Istina, dolaze li iz iste korporacije jako su slični, razlikuje ih samo specifični izražaj pojedine marke, no to vjerojatno neće smetati kupcima.

Jako je lijepi napredak opet zabilježila i Dacia Duster u svojoj drugoj generaciji, dok je opći naglasak salona dakako bio na njemačkoj automobilskoj industriji.

Naravno, njemačka autoindustrija je izložila svu svoju moć koja se posebno lijepo ogleda kroz svjetski premium izlog – Mercedes, BMW, Porsche ili Audi ne samo da iskazuju nove modele, oni imaju i sasvim konkretnu najavu vremena koja dolaze, a ona će u svakom slučaju trošiti sve manje fosilnih goriva.

Da će sve ozbiljnije autotvrtke uskoro proizvoditi električne automobile poguralo je najveće platežno tržište - Kina - čije vlasti planiraju zabraniti proizvodnju i prodaju automobila i kombi-vozila na benzinski i dizelski pogon. Kina je prošle godine proizvela 28 milijuna automobila, gotovo trećinu od ukupnog broja na globalnoj razini, te želi da automobili na električni i hibridni pogon do 2025. čine bar petinu ukupno prodanih vozila. Prema viđenome prvog dana Frankfurta, budućnost je doista već danas. Da više vole struju od tradicionalnih fosilnih goriva pokazali su i pripadnici Greenpeacea koji su zanimljivom instalacijom automobila zabijenog u pločnik ispred ulaza u sajam poručili kako je vrijeme fosilnih goriva okončano.

Mercedes je raskoš pokazao ne samo izborom modela, nego i njihovim tradicionalnim, pomalo i pretencioznim, izložbenim prostorom, VW koncern je izmiješao klase i segmente tako da može zadovoljiti kupce koji imaju sedamdesetak tisuća kuna, baš kao i one koji su za automobil, Bugatti Chiron, spremni izdvojiti po prilici – 40 milijuna kuna!

BMW je također svijet za sebe koji ni u kom smislu nitko ne može oponašati. Impresivni paviljon s hrpom noviteta bio je i pozornica za obraćanje kancelarke Angele Merkel koja je došla pogledati i otvoriti ovogodišnji IAA.

Salon automobila u Frankfurtu je inače otvoren do 24. rujna, pa tko može i voli – imat će što vidjeti.

Iz Frankfurta: Mato PAVLIČEVIĆ
Continentalova senzacija

Posao s gumama samo je kap u moru svega što radi Continental. Gume čine samo oko 1/4 cijelog posla, a ove godine na Frankfurtu su predstavili stvarno mnogo vrlo zanimljivih novosti. Glavna područja su elektrifikacija, connectivity i autonomna vožnja, a sve to pod ovogodišnjim "Making Mobility a Great Place to Live". 

Kako nam je rečeno, u prvom redu nastoje kroz inovacije unaprijediti sigurnost svih u prometu - a cilj je Vision Zero. Znači, da naprave mobilnost sigurnijom i da idu prema društvu u kojem neće biti stradalih u prometnim nesrećama.

Naravno, tu su bile i nove serijske gume, kao i dva prototipa. Za ovogodišnju zimsku sezonu pripremili su zimsku sportsku gumu TS 860 S te studije guma sa senzorima koje se same prilagođavaju temperaturi i vlažnosti podloge, vrsti podloge ili pak namjeni, ili trenutačnom načinu korištenja. U svakom slučaju, Continental nam obećaje vrlo zanimljivu budućnost.

Finn Thomassen, Product Communications Manager, Ford

U svojoj sedmoj generaciji Fiestu nudimo u čak četiri različite osnovne verzije. To su Titanium, ST Line, Vignale i crossoverski Active koji je viši za 15 mm, ima dodatne zaštitne elemente i serijske krovne nosače. U kombinaciji s brojnom serijskom i dodatnom opremom te našim modernim motorima, nova Fiesta posjeduje sve što joj treba da i dalje bude na samom vrhu prodaje u Europi, kao i njegova prethodnica. Tu je i sva sila moderne sigurnosne tehnologije koja je dosad bila rezervirana za veće i skuplje automobile.

Nudimo široku paletu motora, počevši od novog 1.1 litrenog trocilindraša sa 69 ili 84 KS i samo 101 gramom CO2 po kilometru, dok će oni koji traže više izabrati 1.0 litreni EcoBoost s 99, 123 ili pak 138 KS i CO2 emisijom od 95g/km. Za one koji će radije dizelaša tu je 1.5 litreni TDCi motor sa 118 KS; dok će manje zahtjevni odabrati verziju s 84 KS. Vrh ponude nove Fieste stiže sljedeće godine, Fiestu ST pokretat će 1.5 litreni trocilidarski turbobenzinski motor s 200 KS i 290 Nm.

Bijenalni sajam

Uz pariški, autosalon u Frankfurtu najveći je europski sajam automobila, naravno uz nezaobilaznu Ženevu, gdje na neutralni teren stižu svi relevantniji proizvođači iz autoindustrije. Prije dvije godine frankfurtski autosalon (IAA’15) posjetilo je više od 930.000 posjetitelja, a okupilo se više od tisuću izlagača iz svih krajeva svijeta. Ove godine očekuje se više od milijun posjetitelja.

Pametna mobilnost

Potražnja za konceptima pametne mobilnosti u urbanom okruženju ubrzano raste u cijelom svijetu, stoga Bosch radi na kreiranju tehnoloških rješenja za novu eru mobilnosti: bez prometnih nesreća, stresa i emisija štetnih plinova. Ono što svakako kod Boscha treba izdvojiti to su autonomni sustav parkiranja razvijen za Mercedes, beskontaktni update automobilskog softwarea, te kompaktnu električnu osovinu (e-Axle) za elektromotore i hibride.