Dome slatki dome
REVOLUCIONARNA HIGIJENA NA WC-U

Pranje umjesto brisanja: Kada toaletni papir više nije potreban
Objavljeno 14. rujna, 2017.

Rimljani su se služili prstima. Poslije su umakali male spužve u slanu vodu i vezali ih za štapove. U srednjem vijeku upotrebljavala se mahovina, lišće ili stare krpe, a bogatiji su si mogli priuštiti ovčju vunu. Nema sumnje da je prvi toaletni papir daleko od tog higijenskog proizvoda koji danas poznajemo. Međutim, kultura higijene nije se zaustavila na papiru. Već je odavno dosegnula novu razinu - “pranje umjesto brisanja” nova je krilatica za najintimnije područje osobne njege. Taj novi način razmišljanja, koji je potaknula sve veća popularnost WC-a s tušem, mijenja svijet.

Premda je ideja WC-a s funkcijom prskanja i sušenja zrakom nekima od nas možda i dalje malo čudna, u drugim je kulturama pranje vodom nakon uporabe WC-a uobičajeno kao pranje ruku. WC s tušem osobito je popularan u Aziji. U Japanu, primjerice, on čini 80 posto svih WC-a. No čak i u Europi, gdje je trend na uzlaznoj putanji prema tržišnom udjelu od pet posto, sve više potrošača napušta stare načine i prestaje upotrebljavati toaletni papir. I to s dobrim razlogom; jer je upravo voda najprirodnije sredstvo za čišćenje. I ne samo da pruža bolju higijenu nego je i nježnija za kožu.

Smatra se da WC s tušem pruža mnogo višu razinu ugodnosti i higijene od konvencionalnog WC-a. Nakon uporabe WC-a male ručice za prskanje s nizom prilagodljivih vrsta mlaznica omogućuju temeljito pranje toplom vodom. Funkcije uklanjanja mirisa i sušenja toplim zrakom osiguravaju maksimalnu osobnu ugodu. Napredne tehnologije pružaju mnogo svježiji, čišći i ugodniji osjećaj od uporabe toaletnog papira ili vlažnih maramica, što za posljedicu ima ugodnije i čišće iskustvo. Vrsta, intenzitet, temperatura i položaj mlaza vode te vrsta mlaznica i metoda čišćenja mogu se zasebno prilagoditi. WC s tušem čak se može prilagoditi s pomoću aplikacije za pametne telefone, pametne postavke koje korisnici znaju cijeniti. Osim toga, WC s tušem nije samo ugodniji za korištenje on je i bolji za okoliš s obzirom na to da toaletni papir više nije potreban.

Jedan proizvođač WC-a s tušem koji je posebno posvećen napretku te promjene je GROHE. Primjerice, ta je tvrtka još prošle godine na tržište stavila WC Sensia Arena, model koji ispunjava zahtjeve izvedbe za kupaonice u Europi. Dok su prošli modeli uglavnom bili namijenjeni za azijsko tržište s obzirom na izvedbu i tehnologiju, novi WC s tušem Sensia Arena iznenađujuće je minimalistički: intuitivan za uporabu, s čistom i jednostavnom izvedbom. Inovativna površina u obliku čišće keramike na kojoj se gotovo i ne skupljaju bakterije te automatska funkcija čišćenja za ručice za prskanje čine ovaj model vjerojatno najčišćim mjestom na svijetu. J.Kn.

Možda ste propustili...

HRVATSKI SAVJET ZA ZELENU GRADNJU

Održivo izvješćivanje o učinkovitosti zgrada

DIZAJN ZAŠTITA I FUNKCIONALNOST

Odabir vanjske i unutarnje stolarije

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana