Autoglas
ISPROBALI SMO: PARSUN 40, IZVANBRODSKI MOTOR

Snagator koji je “pokorio” Dravu
Objavljeno 12. rujna, 2017.
Jedinstveno testiranje u riječnim uvjetima omogućila nam je tvrtka Auto moto nautik centar - Ronald d.o.o. iz Osijeka

Rijetke su prilike u autorubrici testirati vozila koja moćno jure - vodenom cestom. Kako bismo iskušali što to može izvesti izvanbrodski motor Parsun, spustili smo se s ceste na Dravu, a ovaj jedinstveni vodeni test omogućila nam je tvrtka Auto moto nautik centar - Ronald d.o.o. iz Osijeka. Parsun je inače američka tvrtka koja u Kini, poput većine proizvođača, proizvodi izvanbrodske motore, ali i pumpe te generatore.

Da ne bismo kršili pravila vožnje, iako potpisnik ovih redova ima dozvolu za upravljanje čamcima izdanu od lokalne kapetanije pristaništa, upravljanje čamcem Linder 460 Arkip koji je pogonio izvanbrodski motor Parsun 40, prepustili smo stručnjaku - Ronaldu Jandroku.

Motor od 40 “konja” iznenadio nas je zvukom prilikom paljenja. Očekivali smo pristojnu buku, no motor je bio iznenađujuće tih. I na pola gasa u čamcu se moglo normalno razgovarati kao i prilikom punog gasa. Parsun 40 odlično reagira na dodavanje gasa, pa je osobama koje se zateknu u čamcu uz vozača, pametnije da sjednu. Izvanbrodski motor odlično reagira i na međuubrzanjima, pa ni sječenje dravskih valova nije nikakav problem.

Parsun 40 je četverotaktni motor s tri cilindra. I to odličan. Dizajneri su iskoristili sve prednosti tržišta jer su u Parsun 40 smiksali najbolje dijelove drugih proizvođača, ali na koja su istekla patentna prava. Lukavo, ali zakonito. Proizlazi da je Parsun kopija, ali nije. Iskustva servisera iz Španjolske, na čijem je tržištu već godinu dana Parsun 40, kazuju da kod drugih problematičnih motora ugrađuju - Parunove dijelove!

Za razliku od brendirane konkurencije, Parsun 40 ima dvije mogućnosti paljenja. Kao i svi drugi, preko elektrostarta, no tu je i klasično potezanje starterskog konopa. “Nikada ne znaš što se može dogoditi kada primjerice voda pljusne na gornji dio motora i kako će reagirati na elektroniku. Ili što u slučaju da pecaroši tijekom noći isprazne akumulator. Kako bilo, motor će u nepredviđenim situacijama sigurno upaliti na tradicionalan način - potezanjem konopa”, sa smijehom kaže Jandrok.

Osjećaj vožnje Dravom u kombinaciji čamca Linder i izvanbrodskog motora Parsun 40 uistinu je odličan. Baš je bio gušt provozati se ispod mostova (pješački, cestovni, željeznički), naravno s malom brzinom sukladno pravilima prometovanja Dravom, dok smo Parsunove nabildane mišiće iskušali na potezu od Zelenog polja do ušća Drave u Dunav. Sat vremena koliko smo proveli u čamcu bilo je dovoljno da uvidimo kakav kvalitetan izvanbrodski motor smo iskušali.

Kod ovakvih motora nije baš uputno biti sam svoj majstor, kada se pojavi neki problem, bolje je javiti se serviseru. Ovi novi motori nisu kao stari kada su ga većina vlasnika rastavljali i sastavljali. Na ovom modernom motoru kakav Parsun 40 jest, ono što se smije dirati označeno je, odnosno obojeno, žutom bojom. Riječ je o separatoru koji se nalazi pokraj spremnika, filtar goriva s indikatorom vode i šipka za kontrolu. S obzirom na trogodišnje jamstvo za Parsun 40, za sve ostalo javite se serviseru.

Za kraj možemo sa sigurnošću reći da Parsun 40 nije ništa lošiji od brendirane konkurencije, a njegova je prednost što je znatno jeftiniji - 34.990 kuna.M.Bugarić

Parsun 40: Tehnički podaci

Motor:četverotaktni, OHC

Broj cilindara:3

Obujam:747 cm³

Snaga:40 KS

Paljenje:CDI

Maksimalna potrošnja:14 l/h

Spremnik goriva:24 l

Masa:od 95 do 101 kg

LIMENI GLISER IZ ŠVEDSKE

Motor od 40 KS kakav je Parsun 40 idealan je motor za švedski čamac Linder 460 Arkip. Linder je mali gliser koji jednako dobro plovi po rijekama, jezerima, ali i po moru. Plovilo je napravljeno od aluminija koji se rabi u zrakoplovstvu. Riječ je o pouzdanom i brzom gliseru koji bez problema može povući i skijaša na vodi, a idealan je za obitelj do pet osoba. Mjesto za vozača i suvozača, s prolazom između njih, nalazi se u zadnjoj trećini Lindera. Ostale osobe smještaju se na klupice u prednjem dijelu Lindera, dok jedna osoba može sjesti između vozača i suvozača. Duljina ovog malog glisera je 460 cm, širina 185 cm, a gaz je 29 cm. Debljina limova oplate je 2,8 mm.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana