Autoglas
POSLJEDICE BREXITA ZA LOKALNU AUTOINDUSTRIJU

Jaguar ima teškoća s pronalaženjem dobavljača i radnika iz Europske unije
Objavljeno 12. rujna, 2017.

Najveći britanski proizvođač automobila Jaguar Land Rover počinje primjećivati prve posljedice Brexita, jer, ističe njegov čelnik, radnici iz Europske unije traže bolje uvjete u ugovorima, a međunarodni su dobavljači manje skloni dugoročnom angažmanu na Otoku. Uspješna britanska industrija automobila upozorila je prije prošlogodišnjeg referenduma o članstvu Britanije u Europskoj uniji da bi gubitak slobodnog i neograničenog pristupa europskom tržištu mogao narušiti njezine lance opskrbe i zakočiti njezin uzlet.

Izvršni direktor Jaguar Land Rovera (JLR) Ralf Speth kaže u razgovoru za Reuters da su se neke od tih bojazni obistinile. “Ulaganja u Britaniji uključuju dužu proceduru ili su smanjena pa je broj dobavljača koje uspijevamo uvjeriti da dođu u Britaniju danas zapravo više-manje ograničen”, navodi Speth. Paralelno je i potraga za radnicima postala složenija.

- Ljudi koji dolaze u Britaniju žele posebne uvjete jer ne znaju hoće li morati otići. Zato očekuju posebne ugovore... U konačnici traže ugovor na duži rok i bolje uvjete samo da bi ih se nagovorilo (da dođu) - objašnjava Speth.

Poput ostalih britanskih proizvođača automobila, i JLR se suočava s carinama do deset posto ako Britanija ne osigura dobre uvjete pristupa na europsko tržište nakon Brexita, što bi ugrozilo održivost proizvodnje u zemlji. Speth ipak vjeruje da će prevladati zdrav razum i da će Britanija i Europska unija postići razuman sporazum o razlazu, jer političari u konačnici odgovaraju “svojim izbornim jedinicama, svojoj regiji, svome narodu”.

- Vjerujem u tu vrstu zdravog razuma... da se nećemo vratiti u mračni srednji vijek, u kojem su svi bili protiv svih - ističe čelnik britanskog automobilskog diva.

Kompanija je prošlog tjedna objavila planove prema kojima bi od 2020. godine kupcima trebala nuditi električne i hibridne opcije svih novih vozila. Britanska automobilska industrija tako pokušava konkurirati kompanijama poput Tesle i pronaći rješenje za nove zabrane i namete koji stupaju na snagu u nekoliko zemalja.

Speth također najavljuje da će Jaguar Land Rover na matičnom tržištu graditi ekološki prihvatljivije automobile, iako nije želio reći kada, s obzirom na potrebnu bolju infrastrukturu i podršku vlade. Jaguarov prvi električni model I-PACE proizvodit će se u Austriji. Reagirajući na zahtjeve industrije za većom podrškom u razvoju novih tehnologija, iz britanske su vlade u četvrtak poručili da će razviti dva centra koja će se fokusirati na povezana i autonomna vozila. Jedan od njih bit će smješten u blizini JLR-ove baze u Coventryju, a bit će dio investicijskog programa u vrijednost od 100 milijuna funta (131 milijun dolara).

(Hina) xgple yneba

JLR U VLASNIŠTVU TATA MOTORSA

JLR je godinama bilježio loše poslovne rezultate, a 2008. godine kupio ga je indijski Tata. Nakon toga britanska je kompanija povećala prodaju automobila, a lansirala je i niz novih modela, što je potaknulo medijske špekulacije da razmatraju mogućnost prikupljanja kapitala preko početne javne ponude dionica na burzi. Upitan je li okrilje krovnog Tata Motorsa dugoročno najbolje rješenje za budućnost Jaguar Land Rovera, čelnik britanske kompanije odgovorio je potvrdno. “Uistinu mi je drago što imamo takvu krovnu kompaniju”, naglasio je Speth. “Tata nas zapravo smatra dugoročnim ulaganjem, koje do određene mjere ostaje izvan tržišta dionica.”