Novosti
OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE U HRVATSKOJ NEJEDNAKO OPREMLJENE

Sagradili novu školsku zgradu, ali nemaju internet?!
Objavljeno 9. rujna, 2017.

Što konkretno znači kurikularna reforma, koji su koraci koje škole moraju ranije poduzeti, još uvijek nije jasno većini ravnatelja i učitelja/nastavnika. U nekim školama smatraju kako su spremni što se tiče stručnog kadra koji se promjenama može brzo prilagoditi, ali da nisu u smislu tehničke opremljenosti, ili obrnuto. Kakvo je stvarno stanje provjerili smo u nekoliko osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj kojima su osnivači matični gradovi i županije.

OŠ Antuna Mihanovića Osijek (Osječko-baranjska županija, osnivač Grad Osijek) u svakoj učionici za potrebe e-dnevnika ima po jedan laptop, a uz to i projektor. Tri učionice opremljene su pametnom pločom. Informatička učionica, kaže Josip Mandurić, ravnatelj ove škole, nije premlada, ali trenutno zadovoljava njihove potrebe. Međutim, ako se od sljedeće jeseni bude išlo s obaveznom informatikom, očekuje da će im Ministarstvo pomoći da se bolje opreme. Slaže se i s tezom da je školama u gradu ipak lakše nego onima u općinama.

Snalaze se sami

- Škola koja je u gradu može i sama steći određene vlastite prihode i financirati i unapređivati se, mimo predviđenih proračunskih sredstava osnivača. Konkretno, što se tiče e-dnevnika, tu nas nitko nije "pogurao", sve smo financirali sami iz sredstava koja smo sami zaradili – objašnjava Mandurić kako im rad u jednom smjeni omogućuje da poslijepodne iznajmljuju prostor zainteresiranim stranama i na taj način ostvarivanje dodatnih sredstava, a jednim su dijelom te zarade za učitelje osigurali laptope.

- Iz tih sredstava možda možemo opremiti i osuvremeniti informatičku učionicu, poslati ljude na stručno usavršavanje... Ljetos smo opremili dvije nove učionice za prve razrede, dočekao ih je novi namještaj. Namještaj u školi nitko nije kupio godinama ili nam dao sredstva za obnovu i kupnju, snalazimo se sami – objašnjava Mandurić ističući kako je dotrajali namještaj u školama star po 40-50 godina i da mnogim školama puno toga nedostaje.

Dugo su učenici područne škole Podcrkavlje (Brodsko-posavska županija, osnivač Grad Slavonski Brod) čekali da se iz stare derutne zgrade presele u novu i suvremenu, sagrađenu još prije pet godina. Konačno se to dogodilo u drugom polugodištu prošle školske godine. Međutim, već se susreću s problemima. Naime, kako je nova zgrada škole smještena prilično izvan samoga mjesta, zbog jako slabog signala nemaju stabilan internet, nego se moraju snalaziti kako znaju.

Primjer iz Karlovca

- U novoj zgradi imamo sve, ali nemamo internet. Naime, baš u informatičkoj učionici nemamo nikakav signal, kao da je netko iznad te učionice stavio nekakav štit. Dok nam se to ne sredi, koristimo mobilni internet, što nije rješenje. E-dnevnike nemamo ni u matičnoj ni u područnoj školi, kao i dosta škola na području naše županije, jer ne ispunjavamo uvjete za njih – poručuje Veronika Čerenko, ravnateljica OŠ Blaž Tadijanović u Podvinju, u čijem je sastavu područna škola Podcrkavlje.

Sličnih problema nema u Gimnaziji Karlovac (Karlovačka županija, osnivač Županija), koja pripada u top pet najsuvremenijih gimnazija u cijeloj Hrvatskoj. Spremna je za nove izazove kurikularne reforme, osobito u smislu opremljenosti. Sve su učionice opremljene računalima i projektorima, besplatnim bežičnim internetom, imaju e-dnevnike, u nekoliko su učionica pametne ploče, a najvažnije, ova gimnazija ima učionicu budućnosti, koju je uz podršku MZO-a opremio Microsoft Hrvatska, u suradnji s CARNetom i Storm Computersom. Digitalna učionica budućnosti opremljena je s 30 tableta s pripadajućim tipkovnicama, pametnom pločom i kolicima za pohranu i punjenje tableta. Implementirana tehnologija učenicima omogućava učenje vještina koje će im u budućnosti biti potrebne na tržištu rada, dok učiteljima olakšava prenošenje znanja. U ovoj školi radi se u jednoj smjeni, a nastava je kabinetskog tipa. U opremanju škola, slično kao i osječka OŠ A. Mihanovića, koristi i vlastita sredstva koja prikupe preko projekata, a jedan od njih je i "Učenički servis".

- Naša škola već nekoliko godina ima učenički servis za područje Karlovačke županije, tako da je djeci koja tijekom ljetnih praznika rade, škola posrednik u ugovornoj realizaciji. Iz toga ostvarujemo lijep prihod, koji u pravilu ulažemo u opremanje škole. Što se materijalnih uvjeta tiče, potpuno smo spremni za kurikularnu reformu – poručila je vršiteljica dužnosti ravnatelja Snježana Štranjgar. J.Pejaković

Đorđe Lukić

ravnatelj Tehničke škole Nikole Tesle Vukovar

UVIJEK PUNO TOGA NEDOSTAJE

Ravnatelj Tehničke škole Nikole Tesle Vukovar (Vukovarsko-srijemska županija, osnivač Županija), Đorđe Lukić, smatra da je njihova škola solidno opremljena. “Nešto imamo, nešto nemamo, rekao bih da smo neka zlatna sredina. Da bi škola bila na nekom visokom nivou, uvijek puno toga nedostaje”, ističe Lukić. U školi su na raspolaganju tri informatičke učionice, brzi internet, dvije pametne ploče, e-dnevnici. “Imamo kabinetsku nastavu, gdje za profesore postoje laptopi, dok u 75 posto kabineta imamo projektore”, objašnjava Lukić dodavši kako njihova škola nije dio projekta e-škole, pa stoga nemaju laptope i tablete na raspolaganju. “Trenutno su nam najpotrebniji uređaji vezani uz strojarsku i elektrogrupu predmeta, i bez njih se nećemo kvalitetno moći upustiti u kurikularnu reformu”, zaključio je Lukić.