Autoglas
NOVI MOTORI I NOVA ŠASIJA

Predstavljena treća generacija Porsche Cayennea
Objavljeno 5. rujna, 2017.

Porsche je predstavio treću generaciju Cayennea, koji se pokreće kao posve nova inovacija, a kombinira još više tipičnih Porscheovih performansi s izvrsnom svakodnevnom praktičnosti. Njegovi snažni turbo motori, novi Tiptronic S mjenjač s osam brzina, novi sustavi šasije i inovativni koncept zaslona i upravljanja s potpunim povezivanjem dovest će sport i udobnost na sljedeću razinu.

Treće izdanje SUV-a, koje je vizualno također poboljšano, sada po prvi put ima mješovite gume i stražnju upravljačku osovinu. Osim ovih tipičnih značajki sportskih automobila, performanse na cesti dodatno se poboljšavaju standardnim aktivnim pogonom na sva četiri kotača, Porscheovom 4D kontrolom šasije, zračnim ovjesom s tri komore i elektroničkim sustavom stabilizacije Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Unatoč znatno proširenoj standardnoj opremi Cayenne teži čak 65 kilograma manje od svojeg prethodnika te je i dalje savršeno prilagođen za korištenje na neravnim terenima.

Izgled Cayennea poboljšan je u stilu koji prolazi kroz DNA Porsche Designa. Povećani usisnici zraka na prednjoj strani jasni su pokazatelji povećane učinkovitosti. Novi horizontalni rubovi svjetla znače da SUV sada izgleda šire i više atletski, čak i kada miruje. Uz vanjsku dužinu povećanu za 63 milimetra bez promjena na međuosovinskom razmaku kotača (2.895 milimetara) i visinu krova smanjenu za devet milimetara u usporedbi sa svojim prethodnikom, elegantan i moderan dojam Cayennea dužine 4.918 milimetara i širine 1.983 milimetra (bez retrovizora) značajno je poboljšan. Volumen prtljažnika sad iznosi 770 litara – to je povećanje od 100 litara. U promjeru su kotači veći za jedan inč te po prvi put imaju šire gume na stražnjoj osovini, čime se naglašava poboljšana dinamika vožnje. Distinktivni, trodimenzionalni Porsche logotip proteže se između redizajniranih stražnjih svjetala s trodimenzionalnim svjetlosnim dizajnom i kontinuiranog uskog traka LED dioda.

Svaki je Cayenne standardno opremljen prednjim LED svjetlima. U sljedećoj nadogradnji bit će dostupan odabir opcije Porsche Dynamic Light System (PDLS) koja nudi različite načine rada svjetla, kao što su svjetla za vožnju u zavoju ili svjetla za autoceste. Nova LED glavna svjetla s matričnim snopom, uključujući PDLS Plus, predstavljaju najbolji dostupni sustav. Potpuno promjenjivu raspodjelu i intenzitet osvjetljenja omogućuju 84 svjetleće diode koje se pojedinačno aktiviraju. To znači da Cayenne može ponuditi nove funkcije kao što su duga svjetla koja ne zasljepljuju promet iz suprotnog smjera i prilagodljiva kontrola odsjaja znakova.

Novi Porsche SUV dolazi u dvije varijante: Cayenne sa šestocilindričnim turbo motorom i zapreminom od tri litre ostvaruje 250 kW (340 KS) te postiže okretni moment od 450 Nm. To znači da čak i standardni model postiže izvanredne performanse vožnje: Postiže ubrzanje od nula do 100 km/h za 6,2 sekunde (5,9 sekundi sa Sport Chrono paketom). Najveća brzina iznosi 245 km/h. Drugi model na tržištu je Cayenne S. Pokreće ga 2,9-litreni V6 motor s dva turbo punjača. Ovaj motor, koji je također novo razvijen, ostvaruje 324 kW (440 KS) te postiže okretni moment od 550 Nm – 15 kW (20 KS) više od svojeg prethodnika. Prema tome, vozilo postiže ubrzanje od nula do 100 km/h za samo 5,2 sekunde (sa Sport Chrono paketom: 4,9 sekundi). Najveća brzina iznosi 265 km/h.M.Bugarić

Tri koncepta šasije u jednom

Novi Cayenne kombinira tri koncepta šasije u jednom novom dizajnu: sportski automobil, terenac i limuzina. To je uključivalo razvoj nove lake konstrukcije šasije s prednjom osovinom koja ima odvojeni dizajn veze i višesmjernu stražnju osovinu. Tipična značajka sportskog automobila su nove mješovite gume koje su sada na kotačima od najmanje 19 inča. Mješovite gume poboljšavaju stabilnost i dinamiku vožnje u zavojima. Kao opciju za Cayenne Porsche nudi kotače veličine do 21 inča.

Najčitanije iz rubrike