Autoglas
“GODIŠNJAK” ZA POŽELJETI

Vozili smo: Ford Focus
Objavljeno 5. rujna, 2017.
Testirani Ford Focus Titanium ima pregršt opreme i u izvrsnom je stanju. Troši samo šest litara na 100 kilometara

U Hrvatskoj je prodaja rabljenih automobila starih godinu dana prilično rijetka jer je takva i njihova ponuda. Kupnja takozvanog godišnjaka u pravilu je vrlo dobra kupnja i mnogi vozači primjerice u Njemačkoj nikada ne kupuju novi automobil, nego ciljaju baš na godišnjake.

Postoje dobri razlozi za to. Automobil je zapravo kao nov. Motor mu je tek razrađen. Još uvijek je "u jamstvu", a cijena mu je bar 20 posto niža nego novome.

Upravo jedan takav automobil, konkretnije – Ford Focus - zahvaljujući Grand Autu Osijek imali smo priliku testirati i o tome napisati svoje dojmove. A dojmovi su izuzetno pozitivni. Sedan verziju, s četverim vratima, Forda Focusa iz 2016. godine, s diesel motorom TDCI obujma 1,5 litara i 88 kilovata ili 120 konjskih snaga, bio je doista pravi užitak provozati. Prijašnji vlasnik, koji ga je zamijenio za veći model, kupio ga je u osječkom Grand Autu. Za nešto više od godinu dana korištenja Focus je prešao 58.500 kilometara. Tvorničko jamstvo mu traje još gotovo četiri godine, ili do sto tisuća prijeđenih kilometara.

Opremljen je izuzetno bogatim paketom opreme Titanium, proširenim parkirnim prednjim i stražnjim senzorima te kamerom za vožnju unatrag. Za nabrajanje sve opreme trebalo bi nam malo više prostora, no reći ćemo da se na testiranom Focusu za sigurnost brine naravno ABS i ESP, kao i elektronički raspoređivač kočenja, sustav pomoći pri kočenju te sustav za sprečavanje proklizavanja kotača, a u kabini "brdo" zračnih jastuka. Tu su još dnevna LED svjetla, start stop sustav, putno računalo, radio (s handsfreejem) i tempomat s komandama na upravljaču, automatski dvozonski klima-uređaj, USB ulaz, zatamnjena stakla, aluminijski naplatci, i još mnogo toga.

Motor u našem Focusu zadovoljava Euro 6 normu. U atmosferu ispušta samo 99 g/km ugljičnog dioksida. Ovaj model ima vrlo dobar automatski šeststupanjski mjenjač. Na testu nam je u prosjeku trošio nešto malo više od šest litara na sto kilometara, uz neprestano uključen klima-uređaj, s obzirom na to da su tih dana vladale paklene vrućine. Posebice je bio užitak voziti Focusa na autocesti, gdje je, kada bismo samo malo jače pritisnuli papučicu gasa, bez ikakvih problema poletio na 180 ili više kilometara na sat. Naravno, ovaj Focus nije sportski automobil, da ne bi netko očekivao čuda. Samo želimo reći kako je ovih 120 konja vrlo pristojna snaga za ovaj automobil, težak nešto manje od 1300 kilograma.

I sada na kraju treba reći nešto i o cijeni testiranog Focusa, koji bi bez problema trebao zadovoljiti potrebe prosječne naše obitelji. Potpuno nov, u svibnju 2016. godine njegova je cijena zbog izuzetno mnogo opreme koju ima na sebi bila oko 190 tisuća kuna. Danas je cijena ovog Focusa, kojemu registracija vrijedi do svibnja 2018. godine, niža za 28 posto, odnosno iznosi nešto manje od 137 tisuća kuna.

Igor MIKULIĆ
Izvrstan ovjes

Na našem testiranom Focusu zapravo nas je najviše oduševio odlični sportski ovjes, koji u suradnji sa 17-colskim kotačima omogućava da na cesti i pri većim brzinama jednostavno ne osjetite grublje neravnine ili udarne rupe. Ovjes koji automobil drži stabilnim i mirnim jednako na brzini od 90 ili 190 kilometara na sat.

Možda ste propustili...

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce