Novosti
ODMORIŠTA NA AUTOCESTI LIPOVAC - ZAGREB

Autocesta treba biti dio turističke ponude
Objavljeno 30. kolovoza, 2017.
Sada je ta autocesta prostor s kojeg putnici žele izići što prije, ističe Stanić

Zapuštena i prljava odmorišta na dionici autoceste A3 Lipovac - Zagreb, koja smo opisali u reportaži objavljenoj u ponedjeljak u Glasu Slavonije, ne prestaju izazivati reakcije.

Više čitatelja, ali i ne samo čitatelja, javilo nam se kazavši kako je stanje na većini odmorišta, odnosno na benzinskim postajama i parkiralištima između Lipovca i Zagreba, doista užasno, te da bi potpisali svaki redak naše reportaže, premda pojedinci drže da je stanje i mnogo gore nego što smo ga prikazali.

Dodatna promocija

S obzirom na općenito velik značaj turizma za Hrvatsku, Ministarstvo turizma pitali smo koliko ta loša slika odmorišta na autocesti negativno utječe na opću sliku Hrvatske koju stječu vozači i putnici koji prometuju dionicom autoceste od Zagreba do Lipovca. Također i na koji način Ministarstvo turizma može utjecati na Hrvatske autoceste i vlasnike benzinskih postaja da bar pojačano održavaju čistoću na odmorištima?

- Kvaliteta ponude i usluge vrlo je važna za ukupnu konkurentnost hrvatskog turizma. Upravo stoga Ministarstvo turizma, odnosno turistički inspektori samostalno i u suradnji sa sanitarnim inspektorima Ministarstva zdravstva već niz godina provode inspekcijske nadzore nad poslovanjem ugostiteljskih objekata na odmorištima autocesta, kako bi se podigla kvaliteta ugostiteljskih usluga u turizmu. To svakako pozitivno utječe na percepciju Hrvatske među turistima koji traže visoki nivo usluga u svim segmentima, kazali su nam u Ministarstvu.

Kada je u pitanju ponuda različitih, posebice autohtonih proizvoda na odmorištima, u Ministarstvu turizma ističu kako “s obzirom na važnost gastro proizvoda u vidu razvoja ruralnog i enogastro turizma”, to Ministarstvo podržava sve mogućnosti dodatne promocije turističkih proizvoda pri tome uzimajući u obzir poslovanje u skladu sa zakonima.

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić kaže kako je i osobno ljutit zbog toga što se sve može vidjeti na autocestama te posebice na dionici od Zagreba do Lipovca. On podsjeća kako već nekoliko godina traje zapuštanje autocesta, koje on povezuje sa svojevremenom namjerom bivše Milanovićeve vlade da autoceste ponudi u koncesiju.

Što gore, to bolje

- Bilo je to prema načelu - što gore, to bolje - kako bi se javnosti pokazalo kako se autoceste treba prodati. U međuvremenu se odustalo od toga, a potom je došlo i do promjene vlasti u državi. Mislim da će se mnogo toga mijenjati kada dođe do promjene čelnika u Hrvatskim autocestama. U HAC-u smo u situaciji da nemamo čime raditi. Nemamo odgovarajuća vozila, nemamo opreme. Ljudi se otvoreno žale i nama u Sindikatu kako primjerice nemaju rukavice, nemaju odgovarajuće škare za šišanje živice ili adekvatnu kosilicu... Ophodno vozilu prešlo je 600 tisuća kilometara i umjesto da omogući pomoć vozačima, događa se da drugi vozači moraju pomagati zaposlenicima HAC-a s tim vozilom. Zbog toga radimo i pritisak na upravo HAC-a da osigura potrebnu opremu i vozila kako bi i održavanje autocesta bilo na višoj razini. Vidjeli ste ta odmorišta i u kakvom su stanju. Neobnovljena, neuređena, neočišćena... Najveća žrtva ovog neulaganja je upravo najprometnija autocesta koja donosi i najveće prihode - kaže za naš list Stanić. Dodaje kako bi ta autocesta trebala biti sastavni dio hrvatske turističke ponude.

- Sada je ta autocesta prostor s kojeg vozači i putnici gledaju da iziđu što prije - ističe Stanić napominjući kako mu je poznato da postoji zanimanje potencijalnih investitora da ulažu u ugostiteljske sadržaje na dionici od Zagreba do Lipovca.

Osječki ugostitelj i hotelijer Berislav Mlinarević, koji je i predsjednik Strukovne skupine Turizam i ugostiteljstvo HGK Županijske komore Osijek, kaže kako među ugostiteljima sigurno postoji interes za ulaganjem u ugostiteljske sadržaje na autocesti A3.

- Ako želimo imati doista primjeren ugostiteljski objekt, onda je u pitanju u pravilu značajna investicija kojoj mora biti prilagođen i sagrađeni objekt. Dakle, čitava investicija mora biti dobro planirana u suradnji s nositeljem prostora. Imamo primjer benzinskih postaja koje su uspostavile suradnju s tvrtkom Marche upravo zbog toga što Marche zna taj posao. Mislim da bi takav kvalitetan objekt i odmorište odlično funkcionirao na autocesti Zagreb - Lipovac, jer ona ima velik cjelogodišnji promet, bez obzira na drukčiju strukturu putnika u odnosu na autocestu Zagreb - Rijeka ili Zagreb - Split. U svakom slučaju potrebno je dobro planiranje sadržaja odmorišta, što je ipak na Hrvatskim autocestama. Mislim da ne bi bilo potrebe da sva odmorišta sadržavaju bogatu ponudu jela, pića, roba i usluga. Pitanje je koliko bi to bilo isplativo. Držim da bi recimo na dionici od Lipovca do Zagreba bila dostatna po dva punkta ili odmorišta sa svake strane, koja bi nudila doista široku ponudu, zbog koje bi se vozači sa zadovoljstvom zaustavljali na njima i odmarali - kaže Mlinarević.

Igor MIKULIĆ
Provode se inspekcijski nadzori

U Ministarstvu turizma za naš list kazali su kako je ove godine provedeno ukupno 66 inspekcijskih nadzora nad poslovanjem ugostiteljskih objekata na odmorištima autocesta. Sanitarni inspektori Ministarstva zdravstva, sudjelujući u zajedničkim inspekcijskim nadzorima s turističkim inspektorima, proveli su dodatnih 27 inspekcijskih nadzora u ugostiteljskim objektima.