Autoglas
REVOLUCIJA BOSCHA I DAIMLERA

Ručno parkiranje sada je stvar prošlosti
Objavljeno 29. kolovoza, 2017.

U parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu Bosch i Daimler pretvorili su uslugu automatiziranog parkiranja u stvarnost. Davanjem naredbe s pomoću pametnog telefona vozači sada mogu automatizirano parkirati automobile na dodijeljena im mjesta bez potrebe za nadzorom kretanja vozila. Usluga automatiziranog parkiranja važna je prekretnica na putu prema autonomnoj vožnji.

Pilot-rješenje u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz prvo je rješenje na svijetu koje se temelji na infrastrukturi za uslugu potpuno automatiziranog parkiranja u stvarnim uvjetima, s vozačem za upravljačem ili bez vozača. Od početka 2018. posjetitelji će i sami moći iskusiti praktičnu uslugu u garaži Muzeja i uštedjeti vrijeme koje bi inače potrošili na parkiranje.

Aplikacija

- Autonomna vožnja postat će aktualna brže nego što mnogi misle. Parkiranje bez vozača u Muzeju impresivan je primjer napretka koji je tehnologija dosad postigla - izjavio je Dr. Michael Hafner, voditelj automatizirane vožnje i aktivnog razvoja sigurnosti u tvrtki Mercedes-Benz Cars. “Uporaba inteligentne infrastrukture parkirne garaže i njezina povezivost s vozilima omogućila nam je da parkiranje bez vozača pretvorimo u stvarnost mnogo ranije nego što smo očekivali”, rekao je Gerhard Steiger, predsjednik Boscheva odjela Upravljanje sustavima podvozja.

S pomoću pametnog telefona svatko može rezervirati automobil preko aplikacije. Putovanje počinje kada se automobil samostalno odveze do mjesta preuzimanja vozača. Vraćanje automobila jednako je lako: posjetitelj ostavlja vozilo na prostoru za ostavljanje vozila u garaži i vraća ga s pomoću aplikacije na pametnom telefonu. Kada inteligentni sustav parkirne garaže prepozna vozilo, automobil se pali te ga sustav vodi do njegova mjesta.

Parkiranje bez vozača omogućeno je međudjelovanjem inteligentne infrastrukture parkirne garaže iz Boscha i automobilske tehnologije iz Mercedes-Benza. Senzori ugrađeni u parkirnoj garaži nadziru prolaz za vožnju i njegovo okruženje tijekom navođenja vozila. Tehnologija u automobilu sigurno pretvara naredbe koje dobiva od infrastrukture parkirne garaže u manevre vožnje i na vrijeme zaustavlja vozilo ako je to potrebno.

Slijede testiranja

Senzori za infrastrukturu parkirne garaže i komunikacijsku tehnologiju dolaze iz Boscha. Daimler osigurava pilot-vozila i parkirnu garažu Muzeja u privatnom vlasništvu. Zajedno s Boschem definirat će sučelje između infrastrukture i vozila te napraviti potrebne izmjene na tehnologiji senzora i softveru automobila.

Nakon premijere bit će intenzivno testiranje i faza pokretanja. Projekt su otpočetka nadgledale lokalne agencije: regionalno administrativno tijelo u Stuttgartu i ministarstvo prometa savezne pokrajine Baden-Württemberg te stručnjaci iz tvrtke TÜV Rheinland s ciljem ocjenjivanja radne sigurnosti automobilske tehnologije i tehnologije parkirne garaže. Regulatorna tijela moraju izdati svoje konačno odobrenje prije nego što parkiranje bez vozača bude ponuđeno kupcima, a javnost će se prvi put u svijetu moći služiti uslugom automatiziranog parkiranja u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz od početka 2018. Na taj će način Bosch i Mercedes-Benz dobiti uvid u to kako korisnici reagiraju na uslugu automatiziranog parkiranja.

Pripremio: Milan BUGARIĆ
UČINKOVITIJE PARKIRANJE

Postojeće parkirne garaže moguće je naknadno opremiti tehnologijom infrastrukture. Za operatere parkirnih garaža parkiranje bez vozača značit će učinkovitiju uporabu slobodnih parkirnih mjesta: jednaka veličina prostora moći će primiti do 20 % više vozila.

Možda ste propustili...

AEZ PREMIUM ALUMINIJSKE FELGE

Samo najbolje za automobil

ASFALT NIJE MIJENJAN OD 1978. GODINE

Pista Grobnika konačno na rekonstrukciji