Autoglas
PORAZNE BROJKE

Građani kupuju tek petinu novih auta
Objavljeno 22. kolovoza, 2017.
Iako je Golf najprodavaniji automobil, njega kupuje tek 10 % privatnih kupaca. Polugodišnji pobjednik je Suzuki Vitara

Kako smo izvijestili prije nekoliko brojeva, polugodišnja prodajna brojka novih automobila izmamila je osmijeh na lice prodavačima automobila. Odmah su se pojavile i priče kako je to znak da Hrvatska izlazi iz famozne višegodišnje recesije, da su plaće porasle, pa mnogima nije problem podići kredit za novi automobil.

Brojke ne lažu, uistinu je u prvih šest mjeseci prodano više automobil nego u istom razdoblju prošle, pretprošle i svih godina od 2009. No, što bi primjerice bilo da zabranimo djelatnost rent'a'car tvrtkama, a da korporacije ne smiju kupovati službene automobile? Istražili smo malo, a rezultat je poražavajući. Građani su, naime, kupili tek petinu novih automobila u prvih šest mjeseci ove godine!

Tek 21 posto ili 6800 od 32.322 prodanih automobila uručeno je kupcima građanima. Ostatak ove prodajne brojke otišao je većinom rent'a'car tvrtkama te kao službena vozila velikih korporacija. Upravo zbog ove činjenice pojavile su se i porezne oaze koje tvrtke koriste za nemalu uštedu. Tako automobili koji se koriste diljem Hrvatske imaju požeške (PŽ), daruvarske (DA), karlovačke (KA) ili čakovečke (ČK) registracije. Iako ovi gradovi imaju upola pa i četiri puta manje stanovnika od Osijeka, sve ove četiri registracije, upravo zbog rent'a'car tvrtki i korporacije, debelo u prodajnom smislu “šiju” slavonsku metropolu.

Podatak da građani sudjeluju tek u petini kupnje novih automobila je zabrinjavajući jer govori kako građani ne kupuju nove automobile. Kako se broj automobila na hrvatskim cestama ne smanjuje, znači da su građani danas skloniji uvozu rabljenih automobila, čime u Hrvatskoj vozni park opasno stari.

Kada bi se pitalo građane, prodajni pobjednik prvih šest mjeseci ove godine bio bi Suzuki i njegov hit - Vitara koju je kupilo 60 posto građana, a u manjini su ostale korporacije i rent'a'car tvrtke. Visoku poziciju ostvarila je i Dacia Sandero te još jedan model Suzukija - SX4.

Zanimljivo, analizirajući prodajne podatke, Golf je neprijeporni prodajni vladar među modelima u hrvatskim autosalonima, no on se na prodajnoj listi koju “keširaju” građani nalazi na tek 15. mjestu, sa samo deset posto vlasnika građana. Veliki dio Golfova završava kao adut rent'a'car tvrtki. I druga marka u vlasništvu Volkswagena, Škoda, nije u glavnom fokusu privatnih kupaca. Škoda se nalazi tek na 14. mjestu s ekstremno niskim udjelom od mizernih 6,24 posto prodaje građanima. Škode su, pogotovo Octavije, omiljene korporacijama, ali prije svega i policiji. Prodavani Opel i Renault također nisu u fokusu privatnih kupaca - ima ih tek 15 posto.

Da nemala skupina ljudi ipak ima novca vidi se u prodaji VW Tiguana. U Volkswagenovu SUV-u privatni kupci sudjeluju s udjelom većim od 30 posto. Privatni kupci vole i Hyundai, kao i Toyotu, Daciu, KIA-u, Citroen i Mazdu.

Milan BUGARIĆ
KUPNJA U SKLADU SA STANDARDOM

Hrvatska je u ovom trenutku svog standarda, prema svemu sudeći, u cijelosti okrenuta uvozu rabljenih automobila. Zanimljivo je svakako i razbijanje niza mitova koje godinama bez spoznaje o realnom stanju samo ponavljamo. Jedan od njih je svakako i onaj o – Golfu.

6,24 %

prodanih modela Škode kupile su privatne osobe