Autoglas
UPOZORENJE NJEMAČKOG MINISTARSTVA FINANCIJA

Dizelgate predstavlja ozbiljan rizik za njemačko gospodarstvo
Objavljeno 22. kolovoza, 2017.

Upletenost njemačkih proizvođača automobila u skandal s krivotvorenjem podataka o emisijama štetnih plinova predstavlja rizik za najveće europsko gospodarstvo, upozorava ministarstvo financija. Napominju kako trenutačno nije moguće brojčano iskazati tu prijetnju.

Skandal je izbio prije gotovo dvije godine nakon što je automobilski div Volkswagen priznao da je krivotvorio podatke o emisijama štetnih plinova iz dizelskih automobila na testovima u SAD-u. U najnovijem mjesečnom izvješću o stanju u gospodarstvu njemačko ministarstvo financija svrstalo ga je među rizike za gospodarske aktivnosti, zajedno s britanskom odlukom o izlasku iz Europske unije i američkom protekcionističkom trgovinskom politikom.

- I dalje su prisutni rizici povezani s konkretnim modusom Brexita i budućom američkom trgovinskom politikom - navode u ministarstvu. "Tome valja dodati i takozvanu dizelsku krizu koja bi trebala biti okarakterizirana kao novi rizik za njemačko gospodarstvo, iako njezine posljedice trenutačno nije moguće brojčano izraziti", ističu u najnovijem izvješću, objavljenom u ponedjeljak.

Automobilska industrija najveća je izvoznička grana njemačke privrede i zapošljava oko 800 tisuća radnika. U drugom je tromjesečju najsnažniji poticaj 0,6-postotnom rastu aktivnosti dala snažna javna i potrošnja kućanstava. Trgovinska je razmjena zakočila rast budući da je izvoz porastao slabije od uvoza. U ministarstvu također očekuju nastavak uzlaznog trenda u industriji u trećem tromjesečju, potkrjepljujući prognozu snažnim narudžbama i optimističnim očekivanjima kompanija.

Izglede za gospodarstvo mogla bi pak zasjeniti dizelska kriza, upozoravaju. S obzirom na važnost automobilske industrije, njezine posljedice moraju srednjoročno biti okarakterizirane kao rizik za trendove u ukupnom gospodarstvu, poručuju iz ministarstva. Početkom mjeseca političari i čelnici autoindustrije postigli su dogovor o izmjenama softvera na 5,3 milijuna dizelskih automobila kako bi se smanjilo zagađenje i popravio narušeni ugled industrije.

Europski regulatori pokrenuli su pak odvojeno istragu na temelju optužbi o nedopuštenom udruživanju skupine njemačkih proizvođača automobila radi ograničenja tržišnog natjecanja.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike