3. INBOOK U VINKOVCIMA OD 21. DO 30. KOLOVOZA
Objavljeno 16. kolovoza, 2017.
Narcisa VEKIĆ
VINKOVCI
InBook je književna i kulturna manifestacija koju je, uz podršku Gradske knjižnice i či taonice Vinkovci, Mia Filipov 2015. pokrenula i organizirala u suradnji s Ma tejom Jurčević, Ivonom Ba bić i Gradskom knjižnicom i čitaonicom Vinkovci, a pro šle joj se godine u orga nizaciji pridružila i Martina Ivanko. Ove su godine osi gurale i podršku Ministarstva kulture i Učilišta Cibalae iz Vinkovaca, ponosne su or ganizatorice.
- Jedinstvenosti ove mani festacije pridonosi njezina mlada pokretačka snaga, kao i ciljana publika kojoj je manifestacija u prvom redu namijenjena – mladima. Ovo godišnje, treće izdanje In Booka, održat će se u dvo rištu knjižnice, od 21. do 30. kolovoza, s pet večeri za nimljivih sadržaja - navodi Mia Filipov.
Posjetiteljima su pripremili razgovore s književnicima i stručnjacima iz polja zna nosti o književnosti, filmu i kazalištu, večer poezije i kratke priče, književni kviz, dramsku večer, projekciju filma te glazbenu svirku. Ula zak je na sve sadržaje bes platan.
Prvoga dana (u 19 sati), na kon uvodne riječi ravnatelj ice Gradske knjižnice i či taonice Vinkovci Emilije Pe zer, slijedi dramska večer uz Kazalište “Mika Živković” (“Otrov” Joze Ivakića, “Bra timke” Ivana Kozarca i “Mani Gotovac” Marka Sabljakovi ća). Drugoga dana (23. ko lovoza, u 19 sati), književna je večer s Brankom Čegecom i Delimirom Rešickim, a tre ćega dana (25. kolovoza, s početkom u 20 sati), večer poezije i kratke priče, uz glazbene goste Boška Pešića i Marinu Soldo.
Književna večer s Ivanom Trojanom na programu je četvrtoga dana (u poned jeljak, 28. kolovoza, u 19 sati), a slijedi književni kviz.
Kazališna kritika
“Modeli suvremene hrvatske kazališne kritike” naziv je predavanja Ivana Trojana koje problematizira tri na čina vrjednovanja teksta predstave koju je moguće razdijeliti s obzirom na opre mu znanstvenog i kazališ noteorijskog metajezika koji će pojedini kazališni kritičar uporabiti.
- Govorim o smještanju su vremenih kazališno-kritičkih tekstova u rukavce određene njihovom praksom, temelj nom intencijom i recepci jom. Na kvalitativnom dnu će s nalaziti novinska ka zališna kritika gdje će se elementi i vrednovanje pred stave dati u izrazito šturom obliku uz isticanje osnovnih obavijesnih podataka i os novna nakana joj je ovlaš predstaviti i pozvati na ka zališnu predstavu razvede niji profil gledatelja, uklopiti predstavu u šaroliko polje kazališne produkcije i, do nekle, ako je to uopće mo guće, senzibilizirati gleda teljev ukus za tu jedinku na tržištu - pojašnjava doc. dr. sc. Ivan Trojan, s Odsjeka za hrvatski jezik i književnost Filozofskog fakulteta u Osi jeku.
S druge strane, kritički tek stovi autora s izraženom svjesnošću u kazališno-teo rijski metajezik, odnosno njemu prikladni metodolo ško-epistemološki aparat, na pominje Trojan, dodajući da uslijed oslobođenja izravne obveze o recenziranju, na lazit će se na stranicama kazališnih (i književno-um jetničkih) časopisa, težište će sklanjati na razmatranja tek sta predstave unutar este tičkog, semantičkog i(li) ko munikacijskoga konteksta često se pretvarajući u tea trologijske eseje potaknute određenim scenskim činom. Takva kritika rijetko će kada izazivati nesporazum i ne godovanje uslijed uskog kru ga čitateljstva kojem je upu ćena, profiliranog hermetič nošću akademsko-znanstve nog diskurza.
Opći kontekst
- Kritika, pak, u kulturnim tjednicima i drugoj periodici zapravo jest modificiran oblik novinske kritike. U srži je ona manje teorijsko-ap strahirajuća, a mnogo više kazališno-povijesno kontek stualizirajuća. Prepoznali bismo ondje usmjerenost kri tičara na kulturalni, opći kontekst sinhron s kazališ nim činom koji se proučava, a čini ga skup kulturalnih, kazališnih i izvankazališnih tekstova koji se dovode u vezu s proučavanim tekstom predstave ili nekim njegovim sastavnim dijelom. Dakako da će izrečena usmjerenost na opći kontekst biti obilježje uspjelijih članaka obaviješ tenih autora upoznatih s komplementarnim drugim tekstovima predstava, mi mičkim, koreografskim, sce nografskim, dramaturškim i drugim tekstovima s jedne strane, ili pak književnim, retoričkim, filozofskim itd., s druge - ističe Ivan Trojan.
Posljednji, peti dan (u sri jedu, 30. kolovoza, u 19 sati), književna je večer s Helenom Sablić Tomić, kao i projekcija filma “Bogdan Mesinger: Traganje za obiteljskim vri jednostima”, te službeno zat varanje InBooka 2017.
Jedinstvenosti manifestacije pridonosi njezina mlada pokretačka snaga, kao i ciljana publika.