Objavljeno 14. kolovoza, 2017.
Tvrtka Dimnjak d.o.o., koja je obnovila koncesiju na dimnjačarske usluge na području grada Osijeka od kolovoza, upozorava da je više od 80 posto dimnjaka prema europskim standardima prekoračilo sve rokove za zamjenu zbog dotrajalosti.
Dodaju kako je iznimno važno pravilno i pravovremeno održavanje dimnjaka i sustava grijanja. Upravo zbog dotrajalosti dimnjaka, prema novoj odluci, posebna će se pozornost obratiti pregledu samog spoja dimnjaka i dotrajalost materijala od kojeg je napravljen te će na temelju utvrđenog izdavati nalaz koji će korisniku jamčiti da je sustavom redovite godišnje kontrole učinjeno sve kako bi se zaštitio njegov dom, kao i svi koji borave u njemu.
- Stranke naloge trebaju čuvati, no ako ga zagube, Dimnjak d.o.o. izdat će preslik istoga, ako stranka to zatraži. U skladu sa Zakonom o zapaljivim tekućinama i važećim propisima distributera plina, svi korisnici plinske instalacije dužni su dostaviti obavijest o svim promjenama (promjena uređaja za loženje ili dimovodnog sustava), ovlaštenim plinoinstalaterima, odnosno uskladiti s projektnom dokumentacijom izvedenom od strane ovlaštenog projektanta. Također je potrebno potvrditi u tvrtki Dimnjak d.o.o. putem obrasca “Prijava plinske instalacije” - navode u Dimnjaku.
U tvrtki Dimnjak napominju kako se najveći problemi javljaju kod ložišta koja su dotrajala, ili su nedovoljno često i kvalitetno održavana, odnosno ako je sustav za dozračivanje izmijenjen u odnosu na prvobitnu ugradnju uređaja za loženje (ugradnja PVC i slične stolarije, uporaba uređaja s prisilnim načinom ventiliranja prostora, tzv. nape i kuhinjski/kupaonski ventilatori).
Ako se građani odluče zamijeniti dotrajali uređaj za loženje novim, bez obzira na to je li tijekom posljednjih godinu dana u njihovom domu kontroliran dimovodni sustav, trebaju pozvati dimnjačarsku službu kako bi provjerili uvjete dimnjaka prije nego što ugrade novo trošilo.
Najčešći izgovori koje dimnjačari čuju na terenu su kako građani sami čiste svoje dimnjake, kako nema potrebe jer “sve radi kako treba i još se nitko nije otrovao”, te kako im je dimnjačarska usluga skupa. “Ništa od navedenoga ne vrijedi ljudskog života, jer samo s jednim godišnjim pregledom čiji se iznos kreće oko sto kuna, ovisno o vrsti uređaja za grijanje, štitite vaš dom i živote vaše obitelji”, poručuju iz Dimnjaka d.o.o.
Upozorenje s navedenim cijenama uzbunilo je brojne Osječane, a među njima je i naš čitatelj G.F.(podaci poznati redakciji), koji je, poput svojih susjeda, upozorenje shvatio kao prijetnju kaznom.
- Smatram da su to prijeteće poruke, jer mi je neshvatljivo da ću dobiti kaznu ako ne pustim dimnjačara da mi očisti dimnjak koji osobno održavam svojom četkom. U veljači ili ožujku kod mene je bio mladi dimnjačar koji je vidio da ne treba čistiti dimnjak, nego samo pregledati plinski bojler - zbog toga mi je i neshvatljivo ovo upozorenje - objasnio nam je uznemireni čitatelj, dodavši da je već uložio žalbu, spreman čak cijelu situaciju riješiti sudskim putem.
Kako za sudskim sporovima nema potrebe, naglasio nam je direktor Dimnjaka d.o.o, Dejan Lončarić, koji je ukazao da preventivna upozorenja ne šalje njegova tvrtka nego Grad Osijek. Ako korisnik odbije usluge dimnjačara i dođe do kažnjavanja, iako su takvi slučajevi vrlo rijetki, sve opet ide preko Grada koji prijavu šalje Prekršajnom sudu na kojem se potom utvrđuje predviđena novčana kazna - dakle, riječ je o dugotrajnom procesu koji se lako može izbjeći.
- Korisnici su zamoljeni da nam se jave kada dobiju upozorenje/obavijest, kako bi se lako dogovorili za termin u kojem će naši radnici doći izvršiti čišćenje ili samo pregled dimnjaka - objasnio je Lončarić, pozivajući sve nezadovoljne ili zbunjene korisnike da kontaktiraju Dimnjak d.o.o na telefonski broj: 031 208 833, ili na e-mail adresu: dimnjacarstvo@dimnjak.hr, dok sve potrebne informacije mogu pronaći na web-stranici: www.dimnjak.hr.
Marko MANDIĆ/Darko PEJIĆ
upozorenje
GRAD UPOZORAVA SVE KOJI ODBIJU DIMNJAČARA