Regija
IVAN ANUŠIĆ, ŽUPAN OSJEČKO-BARANJSKI

Otvaramo poseban Ured za turizam
Objavljeno 12. kolovoza, 2017.

Turizam je danas jedan od najbrže rastućih ekonomskih sektora u svijetu i upravo zbog toga kontinentalni turizam može i mora biti najjači adut ekonomskog razvoja Osječko-baranjske županije.

Čvrst je to stav osječko-baranjskog župana Ivana Anušića i njegova najužeg tima koji je već krenuo u realizaciju ambicioznog plana.

- Nedovoljno iskorišteni potencijali leže u seoskom, vinskom, gastro, kulturnom, lovnom, ribolovnom, zdravstvenom, tradicijskom, ciklo i adrenalinskom turizmu. Da bi se kvalitetno ucrtali na turističku kartu Hrvatske moramo jasno definirati turističke ciljeve i krenuti u njihovo ostvarenje. Strategija razvoja turizma u Osječko-baranjskoj županiji postoji, no vrijeme je da se i implementira. Do sada se turistička ponuda najčešće svodila na individualne, najčešće uspješne, entuzijaste koji su od gotovo zaboravljenih slavonskih i baranjskih sela napravili izvrsne turističke destinacije - ističe Anušić.

Vrijedne manifestacije

Polazi od toga da je za turističku regiju važno imati prepoznatljivu tržišnu percepciju te da se kao destinacija treba uspješno pozicionirati u svijesti gostiju preko prepoznatljive i jedinstvene ponude. Anušić tu navodi kako su manifestacije poput Đakovačkih vezova, Pannonian Challengea, Slame, Osječkog ljeta kulture i Dana prvog hrvatskog piva već prepoznate i prihvaćene, ali i da njihovu ponudu treba osnažiti i upotpuniti sadržajima koji će goste iz Hrvatske, ali i šire regije privući na područje Osječko-baranjske županije.

Na dobrom je putu Osječko-baranjska županija kad je u pitanju vinski turizam. Vinske ceste izgrađene europskim novcem adut su koji privlače ljubitelje gastro i enoponude. Domaća hrana s obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i vina domaćih vinara priznata su u cijelom svijetu.

- Na nama je učiniti ih još atraktivnijima upravo gostima koji dolaze kod nas. Jer, prednost kontinentalnog turizma je u tome što ga možemo razvijati tijekom cijele godine, za razliku od Jadrana. Ponudu mora pratiti i povećanje smještajnih kapaciteta koji su na području naše županije zaista skromni. Hotelski je smještaj sveden na osječke te hotele u nekoliko gradova županije.

Sinergijom do uspjeha

Istovremeno moramo osnaživati i razvijati i hotelski, ali i seoski turizam te ponudu autohtonih slavonskih i baranjskih kuća koje će gostima pružiti potpuni doživljaj našeg kraja - naglašava Anušić.

Zaključuje kako se samo sinergijom može očekivati porast noćenja u Slavoniji i Baranji, jer je turizam gospodarski sektor kojim se “moramo sustavno baviti, a ne pustiti kao do sada da nam se turizam jednostavno događa.”

- Upravo će zbog toga Županija otvoriti Ured za kontinentalni turizam koji će biti na raspolaganju pojedincima koji se žele baviti turizmom, turističkim djelatnicima, turističkoj zajednici. Koordinirat će aktivnosti i provedbu strategije turizma. Zadatak ureda bit će i osmisliti jedinstveni osječko-baranjski suvenir. Jer, ne možemo govoriti o ozbiljnoj turističkoj ponudi, a nemati suvenir koji će gosti koji posjete našu regiju ponijeti kući. Turistička ponuda Osječko-baranjske županije može biti hrvatski turistički brend. Prije toga moramo brendirati destinacije, ključne kulturne, gastronske i enološke događaje i, naravno, suvenir - naglašava Anušić.

PROMETNA POVEZANOST IZUZETNO VAŽNA

Župan Ivan Anušić svjestan je kako je osnaživanje turističke ponude velik, opširan projekt. Između ostalog, stranim ili gostima iz drugih krajeva Hrvatske potrebno je osigurati dobru prometnu povezanost. Tome će svakako pridonijeti, napominje Anušić, izgradnja prometnog koridora 5C, ali je i iznimno važno dovesti nove aviokompanije u Zračnu luku Osijek, jer Osijek mora biti destinacija, dodaje on, u koju se može doletjeti iz svih većih europskih gradova.

Situacija sa željezničkim prometom nije sjajna. Željeznički kolodvor Osijek danas ne udovoljava zahtjevima središnjeg kolodvora u regiji i nije opremljen odgovarajućim signalno-sigurnosnim uređajima - upozorava Anušić, podsjećajući kako je njegova rekonstrukcija planirana u sklopu rekonstrukcije i elektrifikacije željezničke pruge Osijek-Strizivojna-Vrpolje, na ogranku koridora 5C.

SVETIŠTE U ALJMAŠU - HODOČASNIČKO SREDIŠTE

Sakralna baština Osječko-baranjske županije ima nesumnjivo veliku kulturnu vrijednost, zbog čega se u popisima vrijednih turističkih resursa redovito navode brojne crkve kao potencijalne turističke atrakcije. Svetište Gospe od Utočišta u Aljmašu predstavlja najznačajnije hodočasničko središte cijele istočne Hrvatske. Razvoj vjerskog turizma, kroz tradicionalno godišnje hodočašće u Aljmaš, još je jedna u nizu specifičnosti ovog turističkog potencijala.

- Svetište u Aljmašu godišnje posjeti oko 200.000 posjetitelja. Naša županija obiluje sakralnim objektima, međutim činjenica je da su mnogi od njih u ruševnom i zapuštenom stanju, te je potrebno uložiti značajna sredstva u njihovu obnovu i uređenje - ističe župan Anušić.

CJELOVITOM PONUDOM DO VIŠEDNEVNOG BORAVKA

Težnja je vodstva Osječko-baranjske županije omogućiti turistima da se rado zadržavaju nekoliko dana. Sadašnji podatci govore kako se turist koji posjeti tu županiju u prosjeku zadrži jedan i pol dan. - Cilj je osmisliti cjelovitu turističku ponudu koja će turiste zadržati u Osječko-baranjskoj županiji nekoliko dana te da će se zbog uspomena koje nose s putovanja vrlo brzo poželjeti i vratiti - ističe Anušić.

Možda ste propustili...

POSAO ZA 60 RADNIH DANA

Golinci dobivaju LED javnu rasvjetu

BRINUT ĆE SE O 36 STARIJIH OSOBA

Ugovori o radu i bicikli za 6 žena

FAKULTET TURIZMA I RURALNOG RAZVOJA U POŽEGI

Promoviran prvi naraštaj diplomanata

Najčitanije iz rubrike