Ekonomija
PROGRAM READY2GO

Hrvatske tvrtke kreću u osvajanje inozemnih tržišta
Objavljeno 10. kolovoza, 2017.

Agrivi (Kutina), Kristalna ideja (Podstrana) i Neoinfo (Zagreb) hrvatske su tvrtke koje će sudjelovati u programu Ready2Go, koji pruža mogućnost malim i srednjim tvrtkama unaprjeđivanje znanja u nastupu na odabranim međunarodnim tržištima.

Projekt financira Europska komisija, a razvio ga je međunarodni konzorcij predvođen talijanskom Agencijom za promicanje internacionalizacije Promos u suradnji s Europskom poduzetničkom mrežom (Enterprise Europe Network).

- Međunarodno tržište nije više rezervirano samo za velike korporacije, nego se i male tvrtke sve više počinju širiti na inozemna tržišta. Međutim, pokretanje poslovanja u inozemstvu svakako nije jednostavan proces, zbog čega projekt Ready2Go daje potporu dinamičnim malim i srednjim tvrtkama iz Europe kako bi uspješno krenuli u globalne vode. Po završetku projekta, naučene prakse moći će se primjenjivati i na druge hrvatske tvrtke kako bi im se olakšali prvi koraci inozemnog poslovanja, rekla je direktorica Sektora za međunarodne poslove i EU pri HGK-u Silva Stipić Kobali.

Ready2Go pruža individualni program treninga i obuke koji je posebno prilagođen poslovanju pojedinih tvrtki, a cilj je treninga za svaku tvrtku kreiranje međunarodnog poslovnog plana, tj. strateškog pregleda za postavljanje ciljeva i brzi početak međunarodnog napredovanja. Jedinstven je jer uz individualni pristup sudionicima omogućuje podršku pri istraživanju inozemnih tržišta, grupne treninge koji će se održavati u pet različitih gradova diljem Europe te sudjelovanje u B2B-razgovorima u ciljnim zemljama.

Dosad je provedena prva faza projekta te je odabrano 80 europskih tvrtki. Projekt je usmjeren na pet ciljnih tržišta - Čile, Indija, Kamerun, Kanada i SAD, a sudionici projekta moć će dobiti uvid u načine rada pojedinih zemalja te će imati priliku uspostaviti kontakte, što im može pomoći pri pronalasku novih poslovnih partnera.

Eduard SOUDIL
ŠTO SE TRAŽI OD NJIH I ŠTO DOBIVAJU IZABRANE TVRTKE?

Niz resursa i obuke koje pruža Ready2Go dat će tvrtkama priliku da prošire svoje vidike, izgrade mrežu inozemnih kontakata i, što je najvažnije, da se istaknu na svjetskom tržištu. Program je dostupan isključivo za 80 odabranih tvrtki koje su morale ispuniti neke preduvijete. To su: biti tvrtka male ili srednje veličine, biti osnovana u državi članici EU-a, ili biti iz zemlje koja sudjeluje u programu COSME (Albanija, Armenija, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Island, Moldavija, Crna Gora, Srbija i Turska), biti aktivna u proizvodnom sektoru (konzultantske tvrtke i profesionalne usluge nisu uključene), te biti u mogućnosti raditi i komunicirati na engleskom jeziku. Osamdeset izabranih tvrtki sudjelovat će u trodnevnom individualnom treningu i obuci (koji će se održati u sjedištu tvrtke), sudjelovati u dvodnevnom treningu koji će se održavati u europskim gradovima, izraditi svoj poslovni plan internacionalizacije uz potporu Ready2Go, sudjelovati u do dva događaja povezivanja, tj. uspostavljanja kontakata koji će se održati u razdoblju od studenoga 2017. do srpnja 2018. godine na trećim tržištima.

Silva Stipić Kobali

direktorica Sektora za međunarodne poslove i EU pri HGK-u

“Po završetku projekta, naučene prakse moći će se primjenjivati i na druge hrvatske tvrtke kako bi im se olakšali prvi koraci inozemnog poslovanja”.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

2

HRVOJE STOJIĆ, EKONOMSKI ANALITIČAR HUP-A

Turisti u Hrvatskoj troše oko 150 eura dnevno, u Italiji i Španjolskoj prosječno 250, a u Francuskoj 550

3

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora