Osijek
ŠEF OSJEČKE POLICIJE IZNAD ZAKONA?

Baričević ignorirao znak zabrane zaustavljanja i stao uz pješački prijelaz
Objavljeno 10. kolovoza, 2017.
Mislim da se sjećam kada je to bilo, a stao sam zato što mi je zazvonio mobitel, rekao je

Više puta u Glasu Slavonije pisali smo o pretjeranoj represiji PU osječko-baranjske pri čemu smo to i dokazivali uspoređujući iste prekršaje s ostalim velikim gradovima u Hrvatskoj, bilo da je riječ o zaustavljanju vozača i koji nisu u prekršaju ili pak biciklista koji su na svakodnevnoj meti policije zbog vožnje na nogostupima tamo gdje nema biciklističke staze. Nemali broj puta kažnjeni su, iako ih je policajac mogao samo upozoriti, no kad god bismo pitali policiju za pojašnjenje, rekla bi da se “postupa prema zakonu i da reda mora biti.”

Dvostruka mjerila

Slažemo se, no čini se da postupanje prema zakonu i poštovanje reda ne vrijedi za sve, a u ovom slučaju ni za onog tko bi trebao biti svijetli primjer drugima, a koji je uhvaćen u ozbiljnom prekršaju. Riječ je o načelniku PU osječko-baranjske Milanu Baričeviću, koji je nedavno počinio prometni prekršaj za koji bi “obični” vozači platili debele kazne, no ne i prvi čovjek osječke policije.

Naime, svoj službeni automobil marke Škoda Rapid zaustavio je u Šamačkoj ulici, jedva jedan metar udaljen od pješačkog prijelaza i samo nekoliko metara iza prometnog znaka na kojemu je znak zabrane zaustavljanja i parkiranja!

Na zahtjev da pojasni zbog čega je automobil zaustavio na mjestu gdje je to izričito zabranjeno, Baričević nam je najprije rekao da se ondje smije stati na nekoliko minuta, uz uvjet da vozač ne napusti vozilo. Potom se ispravio i rekao:

- Dobro, ne bi se smjelo zaustaviti, nitko osim dostave, to ste u pravu. Mislim da se sjećam kada je to bilo, a stao sam zato što mi je zazvonio mobitel. Znam stati kad sam u vožnji ako me zovu iz Operativno-komunikacijskog centra, jer ja ne vidim zašto zovu niti što se dogodilo i ne mogu znati koliko mi je poziv žuran. U pravilu nastojim gdje god mogu propisno stati i javiti se na telefon kako ga ne bih koristio u vožnji. Istina je da se nekad mogu i kasnije javiti, no ne znam kakav je poziv - prokomentirao je Baričević kojeg smo potom upitali bi li i drugi vozači bili kažnjeni da su napravili istu radnju. Načelnik Baričević odgovara da je takva radnja zabranjena, uz naglasak kako misli da policija postupa kad se netko ondje parkira, a ne ako se zaustavi. Dodali bismo, osim u slučaju da je napravi načelnik policije jer, uz uvažavanje da su mu pozivi vjerojatno i bili hitni, zaustavljanje je u Šamačkoj na tome mjestu, kako znak pokazuje, izričito zabranjeno.

Kontrola nasred ceste!

Možda čak istovremeno, na početku Ulice sv. L. B. Mandića policijski službenik zaustavio je na pola ceste vozača u vožnji i legitimirao ga. Nije se obazirao ni na druge vozače niti ga je preusmjerio na obližnju autobusnu postaju odakle ne bi ometali druge vozače, a što pokazuje još jedna fotografija koju smo primili. Njegov potez stvorio je gužvu na inače vrlo prometnoj cesti, a što ovaj put načelnik Baričević nije ocijenio ispravnim.

- To nije ispravno zaustavljanje, jer ako je policijski službenik zaustavio automobil, morao je uputiti vozača da stane sa strane. Hvala vam na dojavi i svakako ćemo nastojati vidjeti o čemu se radi - rekao nam je načelnik Baričević.

Zbog čega je policijski službenik zaustavio vozača u trenutku vožnje i očigledno u špici, nije poznato, kao ni tko je u određenom trenutku nazvao načelnika Baričevića da se on morao hitno javiti pa se zaustaviti tamo gdje se to ne smije. Koji god razlog mu bio, svakog drugog vozača stajao bi kazne, kakvu je vjerojatno platio i vozač zaustavljen u prometnoj špici na Đakovštini, unatoč tome što ondje gdje je nije smio biti zaustavljen.

Marija MIHELIĆ
Zakon policija (ne) poznaje

Prema čl. 82 Zakona o sigurnosti prometa na cestama, vozač ne smije zaustaviti ili parkirati vozilo na obilježenom pješačkom prijelazu i na udaljenosti manjoj od pet metara od tog prijelaza... Pravilnik o načinu postupanja policijskih službenika u obavljanju poslova nadzora i upravljanja prometom na cestama u svom čl. 17 pojašnjava: Kada u nadzoru prometa na cestama policijski službenici zaustavljaju sudionika u prometu, dužni su zaustavljanje obavljati na dijelu ceste uz desni rub kolnika u pravcu kretanja tako da ostali sudionici u prometu mogu pravovremeno uočiti zaustavljena vozila, vodeći pri tome računa da ne ometaju promet ili ugrožavaju vlastitu sigurnost ili sigurnost drugih sudionika u prometu...

mobitel

BARIČEVIĆ SE ZAUSTAVIO U ŠAMAČKOJ DA BI TELEFONIRAO

Za ovakav prometni prekršaj “obični” vozači platili bi debelu kaznu

Možda ste propustili...

U OŠ DALJ OKONČAN POLA MILIJUNA EURA VRIJEDAN PROJEKT KOZMOS

Visokotehnološkom društvu trebaju za STEM osnaženi učenici i nastavnici

U OSIJEKU O GOSPODARENJU OTPADOM

Unikom osniva Centar za obradu glomaznog otpada

Najčitanije iz rubrike