Mozaik
MIRJANA MIKULEC POZNATA HRVATSKA DIZAJNERICA INTERIJERA

Puna inspiracija o savršenim
interijerima, industrijskom
stilu i instant-trendovima
Objavljeno 10. kolovoza, 2017.

Poznata dizajnerica interijera Mirjana Mikulec, posjetila je New York iz kojeg se vratila puna inspiracije i dojmova. Mikulec u razgovoru za portal Scena.hr otkriva zanimljivosti iz svijeta dizajna interijera i poslovne planove.

Posjetili ste New York.

- Posjet New Yorku već mi je dugo bio na popisu neostvarenih želja, no krajem prošle godine definitivno sam odlučila da ga moram posjetiti. Kćeri i supruga nije trebalo dugo nagovarati, a kad sam već išla, odlučila sam spojiti ugodno s korisnim pa sam povela i svoj vjerni snimateljski tim sa sobom. Svašta smo snimili i doista se veselim novoj sezoni koja počinje početkom listopada.

Što vas u arhitekturi i dizajnu u Americi fascinira?

- Potpuno je drugačija od europske, samim time već je fascinantna. Ono što je definitivno prepoznatljivo i drugačije su popularni takozvani loftovi – veliki prozračni prostori koji su nekada imali industrijsku namjenu poput primjerice tvornice, skladišta, a danas su originalni i jedinstveni stanovi. Odatle i trenutačno vrlo popularan industrijski stil, kod nas je većinom poharao ugostiteljske objekte.

Što za vas znači uređenje doma?

- Daleko je to od onoga što se nekada, kad sam tek počinjala, svodilo na usklađivanje ukrasa ili boja.

Kako se inspirirate za uređenje nekog interijera?

- Inspiraciju pronalazim posvuda, nekad je to nečija odjevna kombinacija, a nekad novi neistraženi grad koji posjetim. Sad sam trenutačno u toj drugoj fazi, New York je doista posebno i impresivno mjesto, nimalo nalik ijednom drugom gradu koji sam vidjela.

Koja arhitektonska kultura je, prema vašem mišljenju, najviše sklona funkciji čovjeku?

- Mislim da je skandinavski dizajn, i to onaj baš izvorni oblik sa sredine prošloga stoljeća. Topao, udoban, estetski toliko privlačan, a opet toliko jednostavan i nenametljiv. Zvuči gotovo kao formula za savršen interijer.

Koji su vam najveći izazovi prilikom uređenja interijera?

- Svatko od nas, pa tako i svaki klijent mog studija, ima već u svojoj glavi određenu viziju, kod nekoga je to jasnije izraženo, kod nekoga manje. Svi mi znamo što nam se sviđa, a što ne. Na meni, kao dizajneru interijera, jest da to prepoznam i u skladu s pravilima arhitekture i dobrog dizajna pretvorim u stvarnost. Napokon, samim time što smo svi mi različiti i potrebe nam nisu iste, svaki je moj projekt poseban izazov i drugačiji od prethodnog.

Je li bilo kakvih zgoda ili nezgoda prilikom uređenja?

- Ima ih, naravno, pogotovo kad ta uređenja snimate! Tada, kao za inat, sve pođe po zlu! Napokon, na svakoj odjavnoj špici emisije pokažemo i kako to izgleda iza kamera, pogreške sa snimanja i slično, pa se svemu kasnije samo dobro nasmijem.

Smatrate li da se posljednjih godina promijenio ukus ljudi, i kakvu ulogu u dizajnu interijera ima digitalna tehnologija?

- Definitivno jest. Kad se sjetimo kako su izgledali interijeri prije deset ili petnaest godina, jasno vam je da se i trendovi u interijerima itekako mijenjaju, bili vi toga svjesni ili ne. Samim time mijenja se i ukus, posebice kad je svaka informacija ili fotografija dostupna u nekoliko sekundi. Posebice sada, u doba Instagrama ili Pinteresta, svjedočimo instant-trendovima koji haraju neko vrijeme i kasnije nestanu bez traga.

Koji su planovi u karijeri?

- Nakon deset godina na hrvatskoj sceni otvorila sam studio i u Londonu. Trenutačno sam fokusirana na razvoj novih proizvoda i na organizaciju sajma, no dizajn interijera sam po sebi moja je velika ljubav i na koliko god različitih projekata radila. Volim reći da je otvaranje studija u Londonu svojevrsna kruna uspješnog desetogodišnjeg poslovanja mog studija za dizajn interijera u Hrvatskoj. Nakon toliko vremena steknete mnoštvo poslovnih kontakata i prilika u inozemstvu, pa je otvaranje inozemne podružnice MMI-ja bio logičan korak naprijed. S obzirom na to da me s Londonom vežu razni kontakti i poznanstva te klijenti, nisam dugo dvojila i zasad sam zadovoljna.

Kad ste se i zašto zaljubili u dizajn interijera?

- Odmalena me prati interes za uređenje. Prvo sam eksperimentirala sa svojom sobom, s izrađivanjem ukrasa i slično, a s vremenom se to iskristaliziralo u konkretan i kontinuiran interes, pa kad je došlo vrijeme za odabir profesije, nisam previše dvojila. Sretna sam sa svojim odabirom.

Tko je na vas najviše utjecao?

- Prva dizajnerica koja mi je i danas velik uzor je Kelly Hoppen. Poznata britanska dizajnerica interijera koja je sa šesnaest godina jednostavno odlučila da će se baviti s dizajnom interijera. Iako samouka, napravila je neke od medijski najeksponiranijih projekata te zapravo transformirala poimanje zanimanja dizajnera interijera. Danas je vlasnica golemog poslovnog carstva i volim se na nju ugledati. Mislim da je prava inspiracija za sve, ne samo za nas koji se bavimo ovim poslom.

Koji su svjetski noviteti, a koje ćete primijeniti i u Hrvatskoj?

- Za ovaj ćete odgovor definitivno morati pričekati jesen – najnoviji trendovi i noviteti dolaze u Arenu Zagreb, od 14. do 17. rujna, kad organiziramo novi sajam interijera InDizajn – Festival modernog doma. Upravo radim na novim kolekcijama proizvoda koje ću, nadam se, premijerno pokazati upravo ondje!

Možda ste propustili...

ODLIČAN NASTAVAK GODINE KOJU JE ZAPOČELA NAGRADAMA

Natalie Dizdar priprema se za Zagrebački festival i veliku turneju

DARUVARSKI BEND NASTUPA NA ZAGREBAČKOM FESTIVALU

COTA G4 predstavila spot za novu pjesmu “Daj mi znak”

OSMI PUT U SLAVONSKOM BRODU

CMC 200 Slavonija fest: Parni valjak

Najčitanije iz rubrike