Autoglas
GOODYEAR SAVJETUJE

Kako brinuti o gumama u ljetnim mjesecima
Objavljeno 25. srpnja, 2017.
Ljeti su pregled i provjeravanje guma izuzetno važni, jer duga vožnja na visokim temperaturama znači dodatno opterećenje

U tijeku je uobičajena ljetna migracija stotina tisuća Hrvata prema morskom i drugom odredištu te povratak kući. Veliki broj na put odlazi automobilom kojeg bi trebalo pomnije pregledati prije upuštanja u cestovnu odiseju. Osim standardnog pregleda motora, ulja i amortizera, izuzetno je važno pogled baciti i na gume.

Gume naime, u ljetnim danima zahtijevaju posebnu brigu, jer na njima vozite po pregrijanim kolnicima, a putovanja su često duža i s opterećenim automobilom. U Goodyearu savjetuju da prije odlaska na putovanje provjerite stanje i tlak u gumama ugrađenima na vozilo i prikolicu.

Zašto je važan pravilan tlak u gumama?

Ako su gume pravilno napuhane, postići ćete manju potrošnju goriva i maksimalni životni vijek gume, automobilom ćete lakše upravljati, vozilo će pri kočenju bolje reagirati i vožnja će biti lakša, a time ćete pozitivno utjecati na sigurnost u prometu. Pravilan tlak zraka u gumama važan je čimbenik koji ljeti pridonosi odličnom putovanju.

Koliki je pravilan tlak u gumama?

Stručnjaci iz Goodyeara preporučuju da poslušate savjet proizvođača vozila. Tlak je naveden kod vozačevih vrata, blizu mjesta za točenje goriva ili u priručniku za uporabu vozila. Ako je vozilo potpuno opterećeno putnicima i prtljagom, tlak u gumama mora biti viši – pritom poštujte preporuku za opterećeno vozilo koja je navedena kraj preporučenog tlaka. Tlak provjerite kad su gume “hladne” i bar jednom mjesečno, a obvezno ga provjerite prije duljeg putovanja i prilagodite ga masi natovarenog vozila. Nemojte zaboraviti provjeriti tlak u rezervnom kotaču, ako ga imate.

Što se događa kad je guma premalo napuhana?

Kad je guma premalo napuhana, veći dio njezine površine u kontaktu je s cestom, a otpor kotrljanja povećava se što smanjuje ekonomičnost potrošnje goriva. Prenizak tlak pogoršava sve vozne značajke vozila, na primjer stabilnost i upravljivost, a utječe i na razinu i neravnomjernost habanja guma. Premalo napuhane gume znače nedostatak s vidika sigurnosti i potrošnje goriva te njihova životnog vijeka.

Što se događa kad je guma previše napuhana?

Kad je guma previše napuhana, manji dio njezine površine u kontaktu je s cestom. To uzrokuje brže i neravnomjerno habanje, a osim toga guma ne postiže maksimalno prianjanje, zbog čega vozač može imati poteškoće pri kontroli nad vozilom i kočenju. Guma s previsokim tlakom postaje osjetljivija pa je rupe ili strana tijela na kolniku mogu brže oštetiti.

Ako primijetite previsok tlak u gumi, nemojte ga nikako ispuhivati iz vruće gume!

Prije odlaska na duže putovanje provjerite dubinu profila guma po čitavom opsegu i širini dezena gaznog sloja. Dubina žljebova mora biti dovoljna, jer jako utječe na vozne značajke, posebice na sprječavanje akvaplaninga. Zakonski propisana minimalna dubina u Hrvatskoj i većini europskih zemalja iznosi doduše 1,6 milimetara, ali u Goodyearu savjetuju da zbog prije navedenoga razloga gume zamijenite već ranije – kad se dubina žljebova smanji pod tri milimetra. Pregledajte gazni sloj i bokove guma: prije odlaska na dulje putovanje provjerite površinu gaznog sloja i bokove. Ako primijetite bilo kakva oštećenja gume (posjekotine, ispupčenja...), odnosno sve što je neuobičajeno za gume, što prije se posavjetujte s vulkanizerom. Eventualne kvarove moći ćete riješiti na vrijeme i izbjeći neugodnosti koje bi vam inače mogle pokvariti put do željene destinacije.

Pripremio: Milan BUGARIĆ
Neravnomjerno habanje

Dok provjeravate gazni sloj gume, obratite pozornost i na neravnomjerno trošenje gume, što znači da je guma na jednome rubu istrošenija nego na drugome ili na sredini. To izaziva kraći životni vijek gume, veću potrošnju goriva i neudobniju vožnju. Ako primijetite da su gume istrošene na oba ruba, možda ih treba napuhati na odgovarajući tlak, ili provjeriti puštanje, a ako se gazni sloj na sredini troši brže nego na rubovima, to može biti znak previše napuhanih guma. Uzrok nepravilnog habanja također može biti nepravilna geometrija podvozja, a kod toga vam može pomoći za to osposobljen stručnjak.

Bušenje gume

Usprkos pomnim pripremama, na putovanju vam se može probušiti guma. Prije nego što krenete od kuće provjerite koja je mogućnost za vaše vozilo primjerenija – rezervna guma, ili pribor za popravak. Uvijek imajte pri ruci broj za pomoć na cesti. U toj situaciji mnoge neugodnosti mogu vam uštedjeti Goodyearove gume s tehnologijom RunOnFlat, pomoću koje s probušenom gumom možete prijeći udaljenost do 80 kilometara kod najveće brzine od 80 km/h (da se možete odvesti do radionice u kojoj će vam zamijeniti gumu).

Možda ste propustili...