Regija
JASNA BABIĆ, DIREKTORICA TU TZ-A VUKOVARA

Vukovar, Vučedol i Ilok – Posebni dragulj Europe
Objavljeno 22. srpnja, 2017.
Priznanje EDEN donosi nemjerljivu promidžbu na europskoj razini i međunarodnu prepoznatljivost

VUKOVAR - Na krajnji istok Hrvatske stiglo je vrijedno priznanje, ne samo u okvirima Hrvatske već i Europe. Gradovi Vukovar i Ilok već su (pre)poznati naime po svojoj baštini, prirodnim ljepotama i specifičnoj ponudi unutar kontinentalnog turizma, no i dalje traju napori da se te slavonske, srijemske destinacije izbore u domeni značajnijeg turističkog razvoja. O tome, u svjetlu dobivenog priznanja, govori Jasna Babić, direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice grada Vukovara.

Više turista

Destinacija “Vukovar – Vučedol – Ilok” pobjednica je nacionalnog izbora za Europsku destinaciju izvrsnosti (EDEN) za 2016./2017. godinu. Koliko je to značajno priznanje za Vukovar i tamošnji turizam? Što ono i konkretno donosi?

- Moram reći, veliko je priznanje biti i finalist EDEN-a, što znači među pet top-destinacija, a nama je ovo drugo finale jer smo u prvih pet ušli s “Vukovarskim nokturnom” EDEN 2011./2012. Godinu dana prije Ilok je bio u finalu na temu “Turizam uz vode”, a prošle je godine Turistička zajednica Vukovarsko-srijemske županije također bila finalist na temu “Turizam i lokalna gastronomija”.

Opći du ciljevi ovog projekta Europske komisije (EK) promicanje europskog turizma, stvaranje svijesti o raznolikosti i kvaliteti europske turističke ponude, promicanje svih zemalja i regija, ublažavanje sezonalnosti, pokušaj da se izbalansiraju turistički tokovi (kako vremenski tako i destinacijski), stvori platforma za razmjenu dobrih primjera na europskoj razini, promovira umrežavanje nagrađenih destinacija te stimuliraju druge destinacije da usvoje modele održivog razvoja turizma. Stoga nam ovogodišnja nagrada puno znači u smislu priznanja svega onoga što je u proteklom vremenu učinjeno u Vukovaru vezano uz razvoj turizma. Ovo priznanje destinaciji Vukovar – Vučedol – Ilok donosi nemjerljivu promidžbu na europskoj razini, međunarodnu prepoznatljivost te povezivanje s agencijama održivog turizma. K tome, EDEN znak definira i predstavlja netradicionalne i posebne dragulje Europe.

Navedena destinacija bit će i pridružena europskoj mreži destinacija koje promoviraju održive oblike turizma. Znači li to i mogućnost, uz domaće, i više stranih turista u Vukovaru?

- Mogućnost je tu, samo je treba znati iskoristiti. Turističke zajednice kontinuirano rade na promidžbi svojih destinacija u suradnji sa sustavom TZ-a koristeći sve mogućnosti promidžbe kroz udruženo oglašavanje, kako na domaćem tako i na inozemnim tržištima. Mi ćemo s naše strane učiniti maksimum i nadamo se da rezultati neće izostati i da će osjetno porasti broj gostiju tijekom cijele godine.

Što čini destinaciju

Možete li podsjetiti što čini destinaciju “Vukovar – Vučedol – Ilok”? Što ona jest, što zapravo sve predstavlja, što se sve može vidjeti i doživjeti? Koliko te destinacije već danas privlače posjetitelje?

- Originalno se projekt zove “Ilok – Vukovar – Vučedol”, sukladno redoslijedu obnove, ali mi smo kandidirali destinaciju sukladno toku rijeke Dunav, tj. nizvodno “Vukovar – Vučedol – Ilok”.

Projekt Istraživanje, obnova i revitalizacija kulturne baštine Ilok – Vukovar – Vučedol provođen je u razdoblju 2005. – 2015. godine pod vodstvom Ministarstva kulture RH, a dovršen otvorenjem Muzeja vučedolske kulture 30. lipnja 2015., od kada je taj muzej posjetilo više od 130.000 posjetitelja iz Hrvatske i inozemstva. Uz Muzej vučedolske kulture tu su nezaobilazni Gradski muzej Vukovar i Muzej grada Iloka, oba smještena u dvorcima – Eltz i Odescalchi. Te su destinacije uvijek privlačile posjetitelje, ali sada obnovljene, kada su zasjale punim sjajem, samo su potvrdile ono što smo mi znali i strpljivo čekali. Povratne informacije gostiju govore da individualni gosti odu u muzeje predviđeno na sat vremena, a onda iznenađeni bogatstvom kulturne baštine i osupnuti ljepotom i originalnošću ostaju i po četiri sata. Mi jesmo kandidirali ovaj projekt, ali kulturu svakako treba promatrati u širem kontekstu, uključujući i sakralne spomenike, ali i ostalu materijalnu i nematerijalnu baštinu. Na kraju, neizmjerno smo ponosni na našu kulturnu baštinu koja je iskazala svoju europsku izvrsnost na polju kulturnog turizma.

Sanja BUTIGAN
Akcije za popularizaciju EDEN-a

Europska komisija poduzela je i šire akcije populariziranja EDEN-a, pa je tako proveden natječaj za najbolju fotografiju iz EDEN destinacija i kviz znanja o njima, a ustanovljeni su i nacionalni ambasadori EDEN-a. Hrvatska ambasadorica EDEN-a je Lidija Komes, novinarka Hrvatskog radija.

130

tisuća posjetitelja iz Hrvatske i inozemstva posjetilo je Muzej vučedolske kulture otkako se otvorio u lipnju 2015.

Možda ste propustili...

SKUPŠTINA VATROGASNE ZAJEDNICE NAŠICE

Požara manje 60 posto

HUMANITARNA AKCIJA ZA IVANA MESIĆA

Motosezona počinje u Rajevu Selu 21. travnja

Najčitanije iz rubrike