Osijek
INTERNETSKA KUPNJA I HRVATSKA POŠTA

Tri jednaka paketića, a samo za jedan besplatna dostava u sandučić!?
Objavljeno 21. srpnja, 2017.
Začkoljica je samo u tome ima li pošiljka oznaku “mali paket” ili nema

Osječanka je preko interneta kupila dva dječja balona pogodna za punjenje helijem, svaki u vrijednosti od jednog dolara (4,50 kuna) uz besplatnu dostavu (plaća pošiljatelj). Balone je na kraju platila 10,90 kuna svaki jer joj je Hrvatska pošta za uslugu “uručenja malog paketa” naplatila 4,50 kuna po paketu. I to bez obzira na to što joj paketi nisu uručeni na kućnom pragu, nego je po njih morala doći u poštanski ured, te neovisno o činjenici da je poštar oba pokušao uručiti istodobno.

Dojam da joj se naplaćuje “magla” dodatno je, kaže, pojačan jer joj je poštar isti dan kada je ostavio obavijest o pristiglim balonima i o devet kuna koje mora platiti kada sama po njih dođe u poštanski ured, u sandučiću ostavio i paket koji je sadržavao zidnu naljepnicu u vrijednosti od 2,5 dolara (11,25 kuna), također kupljenu uz besplatnu dostavu - potpuno besplatno!

Čitateljica je samo jedna od tisuća građana koji svakodnevno kupuju povoljne artikle preko interneta, te koji se od svibnja prošle godine suočavaju s neugodnim iskustvom da više od same vrijednosti predmeta i troška njegove dostave u Osijek iz, najčešće, Kine, plaćaju “put” koji paket prijeđe od ulaska u Hrvatsku do lokalnog poštanskog ureda. I to samo zbog činjenice da je označen kao na poštanskoj deklaraciji kao “mali paket” i teži do dva kilograma, te da je Hrvatska pošta donijela odluku da se paketi do težine od dva kilograma koji nisu označeni kao “mali paket” dodatno ne naplaćuju. Tako su nerijetke situacije poput ove s početka priče da građanima stignu dva “kineza”, s robom podjednake vrijednosti i težine, a da za jedan samo zbog oznake “mali paket” moraju platiti 4,50 kuna, a za drugi bez oznake ne moraju. Udio je građana RH koji redovno kupuju preko interneta u 2017. godini povećan na 30 posto, a nakon Zagreba, Osijek je grad u koji pristiže najveći broj malih paketa. Zato, očekivano, broj nazadovoljnika u gradu na Dravi zbog “nameta” od 4,50 kuna raste.

Za sada, jedini način da se ovaj “namet” izbjegne jest da kupac prilikom internetske kupnje prodavača zamoli da paket ne označi kao “mali paket”, već kao “poklon”. Što iskusni već i čine. No, do trenutka u kojemu im se ovaj način premošćivanja problema ukazao puno je kuna na račun “uručenja malih paketa” nepovratno naplaćeno od građana. Uz to, opravdano se postavlja pitanje ne bi li se sustav trebao mijenjati u korist građana, a ne tjerati ih da u njemu traže rupe.

Ivana SOLAR
HRVATSKA POŠTA: NE PLAĆAJU SVI TRGOVCI POŠTARINU U CIJELOSTI

Iz Odjela za reklamacije Hrvatske pošte, na upit o situaciji Osječanke na čiji smo poticaj započeli ovu priču, ponavljaju kako dostavu od trenutka kada paket prijeđe hrvatsku granicu do poštanskog ureda “netko mora platiti.”

- Za “male pakete” poštarina u polazištu niža je od ostalih pismovnih pošiljaka, te se stoga trgovci/pošiljatelji češće odlučuju za tu vrstu pošiljaka. Kada trgovci paket označe kao “mali paket”, iako su, primjerice, naveli da je poštarina besplatna, oni ju plate do odredišne države, a ne do pošiljatelja. To im je jeftinije, zato si i mogu priuštiti da oglase “besplatnu dostavu”. Jednom kada takav paket stigne u Hrvatsku, unutar države dostava za njega nije plaćena. Tako da se 4,50 kuna plaća dostava paketa od prelaska granice do poštanskog ureda iz kojega ga poštar dostavlja na adresu. Naravno, nisu svi trgovci isti. Ima onih koji kada oglase besplatnu dostavu plate poštarinu i za dostavu unutar odredišne države, odnosno kada naplate poštarinu kupcu, naplate punu cijenu poštarine, a ne samo do odredišne države. Takvi su paketi bez oznake “mali paket” i ne naplaćuju se 4,50 kuna. Događa se da u isto vrijeme ljudima stignu paketi koji su po veličini, vrijednosti i važnosti slični, a da za jedan plate 4,50 kuna, a za drugi ne. To je zato jer dolaze od različitih pošiljatelja - objašnjavaju iz Hrvatske pošte, te napominju kako Hrvatska pošta nema utjecaj na to koju će vrstu pošiljke trgovac/pošiljatelj odabrati.

HAKOM: HRVATSKA POŠTA POSTUPA U SKLADU SA ZAKONIMA I PROPISIMA

Otkako su “4,50 kuna” aktualan problem za one koji redovito kupuju preko interneta, HAKOM (Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti) zaprimio je niz pritužaba i upita građana o toj temi.

“Skrećemo pozornost korisnicima poštanskih usluga da moraju biti spremni na dodatne troškove vezane uz poštanske pošiljke iz inozemstva, i to prvenstveno one koje se pojavljuju u okviru e-trgovine, iako je prilikom narudžbe, odnosno kupnje preko internetskih stranica vrlo često navedeno da je dostava besplatna. Sukladno Općim uvjetima za obavljanje univerzalne usluge Hrvatske pošte (HP), mali je paket adresirana međunarodna dolazna pismovna pošiljka mase do dva kilograma. HP sukladno važećem cjeniku poštanskih usluga u međunarodnom prometu, a koji je usklađen s odredbama ZPU-a, Svjetskom poštanskom konvencijom te pravilnicima Svjetske poštanske unije, iznos za uručenje malog paketa naplaćuje 4,50 kn. Hrvatska pošta d.d. ne može proizvoljno odlučivati za koju pošiljku će naplatiti predmetni iznos, a za koju neće, već se u konkretnom slučaju za uručenje malog paketa naplaćuje na način kako je to i predviđeno, odnosno navedeno u cjeniku poštanskih usluga u međunarodnom prometu”, kažu iz HAKOM-a.

Možda ste propustili...

PETAK I SUBOTA

Pomozite, darujte krv

ODIJEVAMO JAKNE, PALIMO GRIJANJE

Došao je kraj ljetu u proljeće

Najčitanije iz rubrike