Autoglas
PREMIJERA: AUDI A8

Četvrta generacija Audijeve krstarice
Objavljeno 18. srpnja, 2017.
Novi Audi A8, četvrta generacija krstarice iz Ingolstadta, predstavljen je na Audijevom „summitu“ u Barceloni

Sa svojom četvrtom generacijom ovaj top-model ponovno predstavlja primjer 'napretka kroz tehniku' – s novim dizajnerskim izričajem, inovativnim konceptom upravljanja putem touchscreen zaslona i sustavno elektrificiranom vožnjom. Audi A8 također je prvi serijski proizvedeni automobil na svijetu koji je od početka razvijen za naprednu autonomnu vožnju. Od 2018. Audi će postupno u proizvodnju uvoditi funkcije autonomne vožnje kao što su parking pilot, garažni parking pilot i pilotirani asistent vožnje u koloni.

Unutrašnjost ove luksuzne limuzine namjerno koristi reducirani dizajn; unutrašnja arhitektura je čista i sa strogo vodoravnom orijentacijom. Audi svoje standarde visoke kvalitete prenosi u digitalno doba s radikalno novim konceptom upravljanja. Zamjenjuje poznatu rotirajuću tipku i touchpad prethodnog modela.

Udobnost

Prednja ploča uvelike je očišćena od tipki i prekidača. U njezinoj sredini nalazi se 10,1-inčni touchscreen zaslon koji se, kada je ugašen, gotovo nevidljivo stapa s crnom okolinom zahvaljujući svojem crnom obrubu visokog sjaja.

U ovom novom Audijevom top-modelu sjedalo najviše klase je stražnje desno sjedalo – koje u izvedbi A8 L opcijski dolazi kao opuštajuće sjedalo s četiri različite opcije namještanja i osloncem za noge. U ovom sjedalu putnik može grijati i masirati stopala s jedinicom s višestrukim postavkama, koja je integrirana u naslon sjedala suvozača. Doživljaj zaokružuju novi udobni nasloni za glavu. Putnici na stražnjim sjedalima također mogu kontrolirati niz funkcija kao što su ambijentalno osvjetljenje, nova HD Matrix svjetla za čitanje i funkcija masiranja te, između ostaloga, mogu obavljati privatne telefonske pozive preko odvojene kontrolne jedinice. Daljinski upravljač za stražnja sjedala, sa svojim OLED zaslonom, velikim kao pametni telefon, može se izvaditi iz središnjeg naslona za ruke.

Motorizacija

Novi A8 krenut će u prodaju na njemačkom tržištu s dva temeljito revidirana V6 turbomotora: 3.0 TDI i 3.0 TFSI. Dizelski motor razvija snagu od 210 kW (286 KS), a benzinski motor 250 kW (340 KS). Nešto kasnije u ponudi će biti dva 8-cilindrična motora – 4.0 TDI sa 320 kW (435 KS) i 4.0 TFSI sa 338 kW (460 KS). Ekskluzivna izvedba motora je izvedba W12 sa zapreminom od 6,0 litara. (Ova vozila zasad nisu u prodaji jer još nisu homologirana i time nisu podložna Direktivi 1999/94/EC.) Svih pet motora rade u kombinaciji s alternatorom-starterom pokretanim remenom (BAS), koji predstavlja osnovu 48-voltnog električnog sustava.

Ova mild hybrid tehnologija (MHEV, mild hybrid electric vehicle) omogućuje automobilu krstarenje s ugašenim motorom s unutrašnjim sagorijevanjem te njegovo uglađeno paljenje. To također uključuje proširenu start/stop funkciju i funkciju rekuperacije energije do 12 kW. Kombinirani efekt ovih mjera dodatno je smanjenje potrošnje goriva ionako učinkovitih motora – za do 0,7 litara na 100 kilometara u stvarnim uvjetima vožnje. Kasnije će se u ponudi pojaviti A8 L e-tron quattro sa svojim snažnim plug-in hibridnim pogonom.

Svjetsku premijeru imat će u rujnu na salonu automobila u Frankfurtu, dok na hrvatsko tržište stiže u siječnju 2018.

Mato PAVLIČEVIĆ
U rukama tehnologije

Ovo je prvi serijski proizvedeni automobil koji je specifično razvijen za vrlo autonoman način vožnje. Audijev AI pilot u prometnoj gužvi preuzima nadzor nad vožnjom u sporokrećućem prometu na autocestama i otvorenim cestama do 60 km/h, gdje fizička barijera razdvaja dva prometna smjera. Sustav se aktivira uporabom AI tipke na središnjoj konzoli. Ovaj pilot u prometnoj gužvi preuzima kretanje, ubrzavanje, upravljanje i kočenje. Vozač više ne mora stalno nadzirati automobil. Vozač/ica može maknuti ruke s upravljača te se, ovisno o nacionalnim propisima, fokusirati na različite aktivnosti koje automobil podržava, kao što je primjerice gledanje TV programa na MMI zaslonu. Čim sustav dosegne svoja ograničenja, poziva vozača da ponovno preuzme kontrolu nad upravljanjem.