Regija
I ĐAKOVO UKORAK S TRENDOVIMA

Na sniženja uglavnom gledaju stariji kupci
Objavljeno 17. srpnja, 2017.
Izlozi mame popustima i do 60 posto, ali je navika kupnje na sniženjima nerazvijena

ĐAKOVO - Izlozi đakovačkih prodavaonica mame kupce natpisima o sniženjima, koja se, ovisno o asortimanu, kreću od 20 do najviše 60 posto. I Đakovo se tako pridružilo praćenju europskih trendova znatnog pojeftinjenja artikala. Ljetno sezonsko sniženje počelo je 1. srpnja, a kako su nam pojasnili neki od prodavača, može trajati do 60 dana.

- Neke smo artikle snizili 30, neke 50 posto. Ne mogu reći da kupci ne gledaju cijene, ali prije svega gledaju ono što im se sviđa. Zakoni o sniženjima vrlo su jasni: ako ne prodamo sve proizvode, možemo nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali nam nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana - kaže prodavačica u đakovačkoj trgovini odjeće. Napominje i kako je točno da kupci pitaju koji je asortiman na sniženju, no ako se za nešto zainteresiraju, onda to kupe bez obzira na to je li sniženo ili ne.

- Često nam kupci ukazuju na velika sniženja u zapadnim zemljama, osobito u Njemačkoj, i to uglavnom oni koji su otišli na privremeni rad pa ovih dana borave na godišnjem u domovini. Kažu kako su u Njemačkoj sniženja znatno veća nego kod nas, da je veća ponuda. Nažalost, mi se ne možemo mjeriti s velikim trgovačkim kućama u Njemačkoj, kao ni s njihovom ponudom i postotkom sniženja - kaže Đakovčanka.

U prodavaonici obuće djelatnica nam kaže kako na sniženja uglavnom gledaju kupci treće životne dobi.

- Uglavnom starije osobe zapitkuju što je na sniženju, onda im pokažemo asortiman i ako nađu nešto za sebe, kupe. Ono što nije na sniženju niti ne gledaju. Čini mi se kako mi još uvijek u Hrvatskoj nemamo kulturu kupovanja na sniženjima. Primjera radi, znam neke ljude koji žive i rade u Njemačkoj, a iz Đakova su i koji kupuju na sezonskim sniženjima pa tu odjeću i obuću čuvaju za iduću godinu. Malo je onih koji paze na to je li neki model cipele novi ili stari. Važno je da je udobna - kaže prodavačica.

Da se Đakovo uistinu uskladilo s europskim trendovima uvjerili smo se i sami prošavši dvjema ulicama s najviše prodavaonica, korzom i Jelačićevom. Gotovo na svim izlozima nalaze se oglasi o sniženjima. Neke prodavaonice čak i nemaju natpis u izlogu, iako se unutra može pronaći dio asortimana po nižim cijenama.

Maja MUŠKIĆ
Kako to rade drugi

U javnosti se ovih dana spominjalo kako Hrvatska, vezano uz sezonska sniženja, hvata korak sa zemljama u okruženju kako bi bila konkurentna. Primjera radi, u Sloveniji ljetna sezonska rasprodaja ne smije početi prije drugog radnog ponedjeljka u srpnju. Trgovci u utvrđenom razdoblju sami određuju kada im počinje sniženje, a ono ne smije trajati dulje od 60 dana. U Italiji i Francuskoj svaka regija sama određuje svoje termine sniženja. U Poljskoj se ljetna sniženja provode krajem sezone, uz pridržavanje propisanih uvjeta za suzbijanje nepoštene trgovačke prakse.

Možda ste propustili...

U NADBISKUPIJSKOM OBITELJSKOM CENTRU

Otvoren Vrt arkanđela Rafaela

UREĐUJU ZELENE POVRŠINE, POČELA SADNJA CVIJEĆA

Cvjetne će gredice s više od 4000 ljetnica uljepšati grad

Najčitanije iz rubrike