Zdravlje
DIJETA NIJE POTREBNA

Smršavite bez gladovanja
Objavljeno 17. srpnja, 2017.
Dijeta ne znači jesti manje, nego jesti više hranjivih tvari, koje će vam zamijeniti prazne kalorije i održati vas sitima

Kako ubrzati metabolizam i ubrzano gubiti težinu? Lako, pišu Stephen Perrine i Leah Flickinger u časopisu Women's Health (Žensko zdravlje) i zaključuju: Nemojte si uskraćivati hranu! Dijeta ne znači jesti manje, nego jesti više hranjivih tvari, takvih koje će vam zamijeniti prazne kalorije i održati vas sitima cijeloga dana.

To je važno stoga što će vam obično uskraćivanje hrane usporiti metabolizam, šaljući tijelu signale izgladnjelosti. A tijelo na njih odgovara tako što usporava metabolizam pokušavajući sačuvati rezerve energije. I što je još gore, ako si duže vremena uskraćujete hranu, počet ćete trošiti mišićno tkivo, na štetu sala. Metabolizam će se dodatno usporiti i salo će dodatno rasti. Evo 15 lakih načina da ubrzate metabolizam i počnete brže mršavjeti.

Ranije odlazite na počinak

Istraživanje provedeno na identičnim blizancima u Finskoj otkrilo je da blizanac koji manje spava i izložen je većem stresu ima više sala.

Jedite više proteina

Za održavanje mišića potrebni su proteini. U članku objavljenom u American Journal of Clinical Nutrition (Američki časopis za kliničku prehranu) 2006. godine istraživači su zaključili da je dnevno preporučen unos proteina gotovo upola manji od onog koji bi bio idealan za nekoga tko redovito vježba. Zato preporučuju dodatke obrocima u obliku nemasnog mesa, orašastih plodova i jogurta. Oni mogu ubrzati izgaranje kalorija za 35 poso.

Jedite organski uzgojenu hranu

Kanadski istraživači otkrili su da metabolizam onih koji drže dijetu, a pritom u svojim masnim stanicama imaju pohranjene veće količine pesticida, brže usporava nego što je to normalno. To se događa vjerojatno stoga što toksini utječu na proces izgaranja energije. Drugim riječima, pesticidi otežavaju mršavljenje.

Pokrenite se

Na opseg struka uvelike utječe dnevna rutina na radnom mjestu. Istraživači Sveučulišta Missouri otkrili su da pasivnost u trajanju od četiri ili više sati prouzroči isključivanje enzima koji kontrolira metabolizam masnoće i kolesterola. Kako biste ga održali aktivnim, prekidajte predugo sjedenje povremenim ustajanjem, primjerice kada telefonirate.

Pijte hladnu vodu

Njemački istraživači otkrili su da pijenjem šest čaša hladne vode na dan možete povećati brzinu metabolizma i potrošiti dodatnih 50 kalorija dnevno, što je za godinu dana oko 2,5 kg. Ubrzavanje metabolizma možda nastaje zato što je potrebna energija za zagrijavanje vode na temperaturu tijela.

Jedite ljuto

Ispostavilo se da kapsicin, sastojak koji čili papričicama daje ljutinu, također može ubrzati metabolizam. Žlica smrvljene papričice na dan, svejedno je li zelena ili crvena, ubrzava simpatički živčani sustav (odgovoran za odluku bježati ili braniti se), što je objavljeno u Journal of Nutritional Science and Vitaminology (Časopis za znanost o nutricionizmu i vitaminima). Rezultat je da se trenutačni metabolizam ubrzava za oko 23 postotka. Čili papričice se mogu dodati raznim jelima.

Doručkujte

Time što doručkujete ubrzat ćete svoj metabolizam, pa nije slučajno što su oni koji ne doručkuju mnogo izloženiji debljanju. Što je hranjiviji vaš jutarnji obrok, to bolje. U istraživanju čiji su rezultati objavljeni u American Journal of Epidemiology (Američki časopis za epidemiologiju), volonteri koji su pojeli 22 do 55 posto ukupnog dnevnog unosa kalorija za doručak u četiri su se godine udebljali tek upola od onih koji su za doručak unosili do 11 posto ukupnih dnevnih kalorija.

Pijte kavu ili čaj

Kofein stimulira centralni živčani sustav, pa može ubrzati metabolizam za 5 do 8 posto. Šalica čaja, prema jednoj japanskoj studiji, može ubrzati metabolizam za 12 posto.

Vlakna pomažu

Istraživanja pokazuju da neke vrste vlakana ubrzavaju izgaranje masti za čak 30 posto i da oni koji jedu najviše vlakana tijekom godina dobivaju najmanje viška kilograma. Cilj je pojesti najmanje 25 grama vlakana dnevno, što se može postići s tri obroka voća i povrća na dan.

Jedite hranu bogatu željezom

Željezo je od vitalne važnosti za prenošenje kisika do mišića koji su nužni za izgaranje masti. Ako ne potrošite te zalihe masti, riskirate lijen metabolizam i oslabljenu energiju. Školjke, nemasno meso, grahorice, integralne žitarice i špinat izvrsni su izvori željeza.

Uzimajte više vitamina D

Vitamin D je nužan za očuvanje mišićnog tkiva. Uzimajte ga ili u obliku kapi, 1 do najviše 5 na dan, ali samo po preporuci liječnika ili u hrani kao što je tuna, obogaćeno mlijeko, integralne žitarice i jaja. Važno je znati da vitamin D organizam neće moći iskoristiti ako ne uzimate dovoljne količine kalcija.

Pijte mlijeko

Postoje dokazi da nedostatak kalcija, koji postoji u nekih žena, može usporiti metabolizam. Istraživanja pokazuju da veća konzumacija kalcija u mliječnim proizvodima s malim postotkom masti kao što je jogurt, može smanjiti apsorpciju masti iz druge hrane.

Jedite lubenicu

Aminokiseline kojih ima napretek u lubenici mogu pomoći u gubitku viška kila. U laboratorijskoj studiji dokazano je da dodavanje ove aminokiseline prehrani predebelih miševa ubrzava oksidaciju masnoća i glukoze. Jedite lubenice, morske plodove, orašaste plodove i sjemenke, sve izvore tih aminokiselina tijekom cijele godine.

Pijte dovoljno tekućine

Sve kemijske reakcije u vašem tijelu uključujući i metabolizam, ovise o vodi.

Ako ste dehidrirani, izgarate do dva posto manje kalorija, prema istraživanjima Sveučilišta Utah. Pijte najmanje 8 do 12 čaša vode na dan.

Njemački istraživači otkrili su da pijenjem šest čaša hladne vode na dan možete povećati brzinu metabolizma

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

LJEKOVITO BILJE: origanum vulgare

Origano: Začin i lijek za psorijazu

2

HRANA

Kako prepoznati svježe meso?

3

DEHIDRIRANJE NAMIRNICA

Zdravo sušenje voća i povrća