Novosti
VEZA ISTOKA I JUGA HRVATSKE S EUROPOM

Koridor 5C ide dalje, ponovno oživjela tri gradilišta u Slavoniji
Objavljeno 7. srpnja, 2017.

Jedna od sastavnica velikog Projekta Slavonija, odnosno sada Projekta Slavonija, Baranja i Srijem Vlade Republike Hrvatske svakako je i dovršetak gradnje cestovnog koridora 5C.

Koridor je to koji će krajnji jug (preko BiH) i istok Hrvatske povezati s mrežom autocesta u srednjoj i sjevernoj Europi. No, iako su radovi počeli još 2005. godine ni danas se ne nazire njihov kompletan završetak. Kako je i planirano, koridor kroz Slavoniju koji čini autocesta A5 - Slavonika, gradi se etapno. No iako su financijska sredstva osigurana, cijelo vrijeme rokovi se probijaju i to uglavnom zbog problema u kojima se nađu ugovorni izvođači. Projekt se cijelo vrijeme realizira prema modelu “toplo-hladno”, sa stalnim novim počecima i stalnim novim zastojima.

Tako i u ovom trenutku počinje još jedna nova međufaza, a ona je ovaj put vezana uz poslovnu situaciju u kojoj se našla tvrtka Viadukt d.d., koja je vodeći partner u Poslovnim udrugama koje je dobila posao gradnje tri od ukupno četiri preostale dionice. Ipak i ovaj put su Hrvatske autoceste, kao investitor, poduzele potrebne radnje kako bi se projekt gradnje nastavio, zatraživši preraspodjelu poslova unutar poslovnih udruga koji su izvođači na pojedinim dionicama.

U ovom trenutku ponovno su oživjela tri gradilišta u Slavoniji. To su most preko Save kod Svilaja, most preko Drave kod Osijeka, te dionica autoceste od čvorišta Osijek/Josipovac do dravskog mosta.

Najmirnije je na mostu preko Drave, ondje su svi građevinski radovi okončani, no potrebno je obaviti još završno dotezanje sajli koje nose most. Iz HAC-a izvještavaju kako je planirani završetak na ovom mostu kraj ove godine. Završetak do čvora Osijek planiran je u prvoj polovini sljedeće godine.

- S obzirom na poslovnu situaciju vodećeg partnera, u cilju iznalaženja rješenja za nastavak radova i završetak projekta tako je za poddionicu most Drava – čvor Osijek i poddionicu most Halasica – most Drava (na baranjskoj strani), sporazumom između Viadukta i Osijek-Koteksa osnovana poslovna udruga Osijek-Koteks d.d. – vodeći partner i Viadukt d.d. – partner, te je sklopljen dodatak ugovora. Na ovaj sporazum i dodatak ugovora dobivena je suglasnost EBRD-a (banka koja je odobrila kredit, nap.a.). Radovi na navedenim poddionicama nastavljeni su početkom lipnja, preciziraju iz HAC-a.

Slično je i za gradilište kod Svilaja. I ondje je došlo do pregrupiranja snaga unutar Poslovne grupe.

- Ugovorni partneri Viadukt d.d. i Hering d.d. sklopili su sporazum o novoj raspodjeli posla, gdje tvrtka Hering postaje vodeći partner. Sukladno potpisanom sporazumu između izvođača radova, potpisan je i dodatak osnovom ugovoru, izvješćuju iz HAC-a.

Dario KUŠTRO
NOVI ČETVEROGODIŠNJI PROGRAM

Novim četverogodišnjim Programom građenja i održavanja javnih cesta (2017.-2020.), koji je 11. svibnja ove godine donijela Vlada RH, do 2020. godine planiran je završetak tehnološke cjeline koridora 5C, koja bi bila u prometu i pod naplatom od Belog Manastira preko Osijeka sa spojem na autocestu A3 i u nastavku preko graničnog prijelaza Svilaj spojena s Bosnom i Hercegovinom. U svakom slučaju jedan od preduvjeta gospodarskog opravka Slavonije, a što jest temeljni cilj istoimenog projekta, ovisan je upravo o izravnom cestovnom povezivanju Slavonije (i Jadrana) s Europom.

Najmirnije je na mostu preko Drave, ondje su gotovo svi građevinski radovi okončani

usporeno

ROKOVI PROBIJANI ZBOG PROBLEMA IZVOĐAČA

Možda ste propustili...

POVEĆANA KOLIČINA POLICIKLIČKIIH AROMATSKIH UKLJIKOVODIKA

Nestle povlači žitne pahuljice