Osijek
BUDUĆNOST JE STIGLA

FERIT-ov solarni automobil jurio osječkim ulicama!
Objavljeno 7. srpnja, 2017.

Na osječkim ulicama jučer zakratko scena iz filmskog serijala o Mad Maxu, neobično vozilo ravnopravno je prometovalo južnom obilaznicom i Trpimirovom ulicom. Privuklo je pozornost prolaznika i ostalih sudionika u prometu.

“CROsolar01” solarni je električni automobil koji je nastao kao rezultat projekta Fakulteta elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija te zainteresiranih gospodarstvenika. Projekt koji je počeo na osječkom FERIT-u 2014. godine, jučer je i službeno završen i to vrlo efektno - vožnjom automobila od zapadnog ulaska u Osijek do zgrade fakulteta.

Automobil je dopremljen iz Zagreba, iako su njegove mogućnosti takve da on u jednom komadu, bez obzira na vremenske uvjete, bio dan ili bila noć, može prevaliti 300 kilometara za pet do šest sati. Uz potrošnju od 6 kw/h, odnosno, to je u novcu iznos od šest kuna (bez cestarine naravno).

Ljubomir Majdandžić, sve dok nije prošle godine preuzeo ulogu direktora Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, uz Dražena Sliškovića voditelja ovog projekta, dočekao je novinare na benzinskoj postaji Lukoil i ondje je održan prvi set snimanja i fotografiranja.

Šasija autombila izrađena je od aluminija, karoserija od karbonskih vlakana, ukupna masa vozila je nešto veća od 200 kilograma. Automobil je pokriven solarnim panelima koji imaju površinu šest četvornim metara i snagu oko 1,2 kW. Vozilo je dugačko 4,5, široko 1,8 i visine oko 1,2 metra. Jednosjed je, kabinu čini upravljač na kojemu su komandna ploča, displej, papučice za kočnicu i gas. Opremljen je i svjetlima te pokazivačima smjera. Može razviti brzinu veću od 100 kilometara na sat. Vozilo je vrijedno oko 750 tisuća kuna.

- “CROsolar” je 80 posto realiziran kroz znanstveno djelovanje djelatnika i studenata Ferita, on je rezultat dvadesetak diplomskih radova - pojašnjava Majdandžić.

Jučer je bila priređena premijerna vožnja ovog prototipa po gradskim ulicama i u redovnom prometu. Naravno, to ipak nije moglo proći bez obvezne pratnje djelatnika prometne policije.

Za upravljač je potom sjeo “pilot” Mario Popović, inače Dokingov djelatnik i suradnik na projektu. I uz prosječnu brzinu između 40 i 50 km/h za petnaestak minuta, uz obvezno zadržavanje na semaforima, stigao do Ferita.

- I pri ovoj vožnji, budući da je bilo sunčano, nisam ništa potrošio, nego sam još i napunio baterije - izvjestio je Popović po izlasku iz kabine. A na dočeku su se okupili svi sudionici projekta, kao domaćin pozdravio ih je dekan FERIT-a Drago Žagar, za njega je ovo još jedan primjer suradnje znanosti i gospodarstva, te predstavnici Grada, Županije, Sveučilišta i Ministarstva zaštite okoliša i energetike.

Dario KUŠTRO
OD VUKOVARA DO DUBROVNIKA

U konačnici namjera rezultata ovog projekta je sudjelovati na jednoj od svjetskih utrka solarnih vozila. Do tada, ideja je FERIT-ovaca organizirati promotivnu vožnju solarnih automobila od Vukovara do Dubrovnika.

Vozilo je opremljeno s 20 kg litij-ionskim baterijama koje se pune Sunčevom energijom preko fotonaponskih ćelija ugrađenih u karoseriju

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike