Objavljeno 20. lipnja, 2017.
Sjeli smo za upravljač najmanjeg SUV-a iz Suzukija, a koji se predstavlja kao najmanji SUV uopće na europskom tržištu
Suzuki posljednjih godina bilježi značajne uspjehe. Prodaja im konstantno raste, a raste i broj zadovoljnih vozača. Na krilima tog uspjeha Suzuki polako, ali sigurno širi svoju gamu i ponudu modela. Svi oni koji voze Suzuki znaju da za svoj novac dobivaju jako puno. Doista, u cjenovnom razredu bilo kojeg Suzuki modela teško je naći jednako opremljenog rivala, a s istom ili približnom cijenom. Slična priča prati i najmanji od najmanjih – majušni SUV Ignis.
Ispod haube Suzukija Ignis nudi se jedan jedini motor – 1,2-litreni atmosferski benzinac. Iako bismo radije vidjeli odličan „turbak“, moramo se zadovoljiti onim što nam se nudi. Motor radi mirno i uglađeno, a potrošnja je na razumnih oko 6 litara u svakodnevnoj vožnji. Nema ovdje mjesta suludim ubrzanjima ili izljevu adrenalina jer je okretni moment skromnih 120 Nm, a krajnja brzina kakvih 160 km/h. Međutim, Suzuki Ignis nije ni zamišljen za takvo što. Zamišljen je kao štedljiv i okretan SUV spreman za izlete i izvan asfalta. Ako se pitate kako, odgovor će dati pogon na sva četiri kotača. Da, dobro ste pročitali, sa Suzukijem nema šale. Iako je dugačak kakvih 3,7 metara, Suzuki Ignis može imati 4x4 pogon, baš kao i naš testni model.
Nakon pogona na sve kotače, u unutrašnjosti nas dočekuje još jedno neočekivano iznenađenje. Naime, iako je vanjskim gabaritima malen, u unutrašnjosti Suzuki Ignis pruža doista puno prostora. Iako je to teško pojmiti, autor ovih redaka, koji je viši od 190 cm ,smjestio se bez poteškoća i još imao mjesta napretek. Ista je priča i na stražnjoj pomičnoj klupi. Prtljažnik, očekivano, za ovakve automobile ne nudi čudo, no to se i ne očekuje. U unutrašnjosti dominira zanimljiva kombinacija boja (bijela, crna, boja vozila) koja unosi dašak svježine i zabave. Materijali su očekivano robusni i - plastični. Iako nam nedostaje više na dodir mekih materijala, s druge strane Suzuki Ignis jednostavno ćete održavati.
Suzuki je poznat po doista bogatom opremanju svojih modela i ponudi gadgeta za njih. Takav je slučaj i s našim testnim Ignisom koji nam nudi opremu prema principu – nema čega nema. Grijanje sjedala, pametan ključ, stražnja kamera za parkiranje, navigacija, bogata multimedija, povezivanje s telefonom, zaslon osjetljiv na dodir, upozorenje na vozila ispred i upozorenje na prelazak linije na cesti uz audiovizualno i osjetilno upozorenje (vibracija upravljača), tempomat, pomoć pri kretanju na uzbrdici i nizbrdici, LED dnevna i glavna svjetla te stražnja. Ovo je samo ono što nam je na prvu „upalo u oči“, a tu je još i klima, električni podizači prozora, grijana osvrtna zrcala, itd. Dakle, sve ono što je nekada bilo rezervirano za automobile kakvih viših klasa sada je tu dostupno u najmanjem Suzuki Ignis. Možemo li što dodatno poželjeti? Nama nije palo na pamet.
I za kraj cijena. Ovo je uvjerljivo najpovoljniji auto koji smo imali prilike testirati. Cijena kreće već od 78.000 kuna, dok se naš testni model zbog pogona na sve kotače i mnoštva opreme zaustavio na nešto više od 114.000 kuna.
Marin REŽIĆ
Simpatičan
Naš test Ignisa završit ćemo izgledom. Prednji kraj je pun pogodak. Simpatičan i baš kao pravi zvrk, povišen od tla doista djeluje kao pravi mali SUV. Bok i stražnji kraj, prema našem ukusu, i nisu najsretniji, no i dalje mogu proći pod epitetom „simpatični“. Ako se pitate čemu tri crte na C nosaču, one nisu logo proizvođača sportske opreme Adidas, nego dio povijesnog nasljeđa Suzukija. Naime, prvi put Suzuki ih je predstavio na modelu Suzuki Fronte Coupe davne 1971. godine, a sada ih evo opet tu. Boja nam je još jedan pogodak jer odlično pristaje Ignisu.