Novosti
MINISTARSTVO IZDALO NAREDBU

Zagrebačka zračna luka mora biti otvorena od 0 do 24 sata
Objavljeno 19. lipnja, 2017.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u nedjelju je priopćilo, u vezi s nemogućnosti slijetanja zrakoplova Croatia Airlinesa u petak navečer u Međunarodnu zračnu luku Zagreb – Franjo Tuđman, kako zagrebačka zračna luka u razdoblju od 26. ožujka do 28. listopada ove godine, na temelju Naredbe o vremenu otvorenosti aerodroma, mora biti otvorena svakog dana u tjednu od 0 do 24 sata.

Zrakoplov Croatia Airlinesa na letu OU664 iz Zagreba u Dubrovnik u petak navečer zbog iznenadne jake bure na dubrovačkom području nije mogao sletjeti u Dubrovnik. Zbog toga je odlučeno da se zrakoplov preusmjeri natrag u Međunarodnu zračnu luku Zagreb, no MZL Zagreb obavijestio je kompaniju da prihvat zrakoplova Airbus 320 i 124 putnika u to doba (oko ponoći) više nije moguće obaviti, priopćeno je u subotu iz CA.

Pokretanje istrage

S obzirom na to da u Hrvatskoj oko ponoći više nije bila otvorena ni jedna zračna luka, zrakoplov Croatia Airlinesa preusmjeren je u Rim, gdje je svim putnicima osiguran hotelski smještaj, i to o trošku Croatia Airlinesa, naveli su iz CA.

Ministar Oleg Butković novinarima je u subotu rekao kako zračna luka u Zagrebu mora biti otvorena 24 sata te da je ovaj događaj kršenje naredbe, najavivši da će od Agencije za civilno zrakoplovstvo zatražiti istragu.

U nedjeljnom priopćenju iz Ministarstva također se podsjeća kako je Ugovorom o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb između Republike Hrvatske i Međunarodne zračne luke Zagreb d.d. propisano, između ostalog, kako je koncesionar suglasan osigurati da će “Zračna luka biti otvorena i neprekidno raditi tijekom cijelog razdoblja koncesije”.

Ministarstvo još uvijek prikuplja sve činjenice o ovom događaju te će sve detaljno analizirati, ističe se u priopćenju.

Također, najavljeno je, Agencija za civilno zrakoplovstvo, nadležna za nadzor zračnog prometa, pokrenut će istragu te zatražiti detaljna izvješća od uključenih strana, Croatia Airlinesa i Međunarodne zračne luke Zagreb – Franjo Tuđman, kako bi se utvrdilo činjenično stanje i potom aktivnosti koje je potrebno poduzeti s ciljem prevencije i/ili sankcioniranja odgovornih.

Nema ljudi?

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u priopćenju je izrazilo žaljenje zbog neugodnosti koje su imali putnici na navedenom letu Croatia Airlinesa, dodavši kako se nada da su svi stigli do svojih konačnih destinacija u što kraćem roku te da su im pružena sva prava i pomoć koji proizlaze iz nacionalnog i EU zakonodavnog okvira.

Portal avioradar.hr ustvrdio je kako je je obrazloženje zagrebačke zračne luke za odbijanje bilo to što ona “nema dovoljno ljudi za prihvat zrakoplova noću”.

“Za komercijalno opsluživanje zrakoplova tijekom noći nema dovoljno planiranih ljudi koji bi to radili. Za vrijeme bivše Zračne luke Zagreb to nije bilo tako, mi smo uvijek bili ekipirani tako da i noću možemo pružiti adekvatnu uslugu za putničke zrakoplove koji bi sletjeli izvan reda letenja ili nešto”, prenosi televizija N1 riječi Ante Dujića, predsjednika Sindikata radnika aerodroma.

Gradnja novog terminala zagrebačke zračne luke trajala je tri godine i to je najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj u posljednjih deset godina, u koji je uloženo oko 300 milijuna eura. Iza investicije stoji tvrtka-konzorcij Međunarodna zračna luka Zagreb, koja, nakon što je 2013. godine postala 30-godišnji koncesionar, i upravlja tom zračnom lukom, a konzorcij čine članice Aeroports de Paris Management, Bouygues Batiment International, Fond Marguerite, IFC, TAV Airports i Viadukt.

Dijana PAVLOVIĆ/H
SMJEŠTAJ O TROŠKU CROATIA AIRLINESA

Za sva 124 putnika zrakoplova Airbus 320 na letu OU664 Zagreb – Dubrovnik Croatia Airlines o svom je trošku u Rimu osigurao hotelski smještaj. U skladu s Europskom regulativom, Croatia Airlines je svim putnicima osigurao i prvi raspoloživi let do njihova krajnjeg odredišta Dubrovnika, i to u subotu oko 13.45. Kompanija se ispričala svim putnicima na poremećaju u planiranom putovanju, iako navodi da nije mogla utjecati ni na jedan od razloga poremećaja.

Možda ste propustili...

ZEMLJE EUROPSKE UNIJE IMAJU NOVA PRAVILA

Roamingu je kraj, oprez s trošenjem mobilnog interneta

MATIJA POSAVEC U OSIJEKU

Slavonci uz vodstvo HNS-a