Autoglas
HAK-OV TEST AUTOSJEDALICA

Maksimalne ocjene nema, čak pet sjedalica od 42 palo na testiranju
Objavljeno 13. lipnja, 2017.
Testirala se sigurnost, jednostavnost korištenja, ergonomija ili kemijski sastav od kojeg su izrađeni materijali

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testiranja dječjih autosjedalica, njih čak 42, čime je postavljen apsolutni rekord posljednjih godina. Testiranja su bila izrazito detaljna, a pritom se nije ispitivalo samo odgovaraju li sjedalice zakonskim obvezama, već su se u obzir uzimali standardni kriteriji poput sigurnosti, jednostavnosti korištenja, ergonomije ili kemijskog sastava od kojeg su izrađeni materijali.

Preporuka HAK-a vozačicama i vozačima je neka prije kupnje dječje autosjedalice prikupe sve potrebne informacije o dostupnim proizvodima i uvjere se u njihovu kvalitetu. Čak 42 različita proizvoda pripadaju svim grupama težine, a među njima je bilo i 13 i-Size autosjedalica. Neke od testiranih sjedalica imale su mogućnost postavljanja u oba smjera, i u smjeru vožnje i u suprotnom smjeru. Te se sjedalice mogu koristiti od rođenja pa do otprilike četiri godine, no važno je još jednom napomenuti kako djeca lakša od devet kilograma ili mlađa od 15 mjeseci nikada ne smiju biti smještena u smjeru vožnje jer to zbog slabije građe njihova tijela znatno povećava rizik od ozljeda.

Najbolje nema

Najbolju ocjenu, vrlo dobar, ovaj put nije dobila ni jedna sjedalica, 24 modela prošlo je s ocjenom dobar, a još 10 ih može zadovoljiti. Za autosjedalice koje su zaslužile ocjenu u ta dva razreda može se reći kako očito nadmašuju zakonske obveze, a prilikom njihova razvoja u obzir su se uzimala i mišljenja korisnika. Među njima se s ukupno najboljom ocjenom na samom vrhu izdvojila sjedalica Cybex Aton 5 namijenjena djeci do otprilike godinu i pol dana ili 13 kg težine. Riječ je o laganoj i vrlo sigurnoj autosjedalici koja se postavlja u smjeru suprotnom od smjera vožnje i kod koje nisu uočeni nikakvi nedostatci. Upravo zbog toga može ju se smatrati pobjednikom ovog opsežnog testiranja. Ipak, pohvalna je brojnost proizvoda s ocjenom dobar, koja je samo korak do najviše ocjene. Čak 24 modela u tom ocjenskom razredu pokazatelj su da proizvođači itekako počinju voditi računa o dobrim rezultatima.

Nažalost, postoji i suprotna strana, sjedalice koje se na testiranjima jedva provuku ili čak i padnu na ispitu. Tako su autosjedalice Joie Every Stage, Graco Milestone i Axkid Wolmax jedine s jedva prolaznom ocjenom. Joiejev i Gracov proizvod mogu se koristiti od rođenja pa do prestanka obveze korištenja sjedalice, no obje imaju deficit u pogledu sigurnosti. Pravilno montirana, dječja sjedalica Axkid pruža dobru zaštitu u slučaju prometne nesreće, no u njenom slučaju problem predstavlja vrlo složeno postavljanje zbog čega su moguće potencijalne pogreške pri montaži.

Pet negativnih ocjena

Najgori rezultat i pad na testiranju ovaj je put ostvarilo pet dječjih sjedalica: Joolz iZi Go Modular s ili bez iZi Modular i-Size baze, Foppapedretti Teknofix, LCP Kids Saturn iFix i Casualplay Multipolaris Fix. Kod Joolz iZi Go Modulara problem je materijal od kojeg je napravljena presvlaka koji je kontaminiran TCPP-om, retardantom gorenja koji se smatra kancerogenim. Kod sjedalica Foppapedretti Teknofix i LCP Kids Saturn iFix, koje su identične konstrukcije, uočeni su ozbiljni nedostaci pri testu frontalnog sudara. Ako se pojas u automobilu koristi za vezivanje djeteta, dio pojasa prelazi preko bočne strane školjke autosjedalice, a time i previsoko po dječjem abdomenu. Prilikom frontalnog sudara pojas se jako duboko urezivao u abdomen testne lutke što bi potencijalno moglo izazvati unutarnje ozljede. Zbog toga su zaštita pri frontalnom sudaru i sigurnost u oba modela ocijenjeni nedovoljnom ocjenom.

Značajni nedostaci pri frontalnom sudaru primijećeni su i kod autosjedalice Casualplay Multipolaris Fix. Tijekom testiranja, testna lutka teška devet kilograma ispala je iz sjedalice. Mogućnost ispadanja iz sjedalice znatno je povećana kod djece u dobi do otprilike godine dana, a time se povećava i mogućnost ozljeda prilikom primjerice drugog udarca u prometnoj nesreći. To je i razlog smanjenja ukupne ocjene jer vezanje sjedalice isključivo sigurnosnim pojasom automobila bez Isofixa očito ne pruža dovoljnu zaštitu.

BEZ AUTOSJEDALICE - NIGDJE!

Vozačice i vozači ne smiju zaboraviti da u automobilu bez autosjedalice nikad ne prevoze dijete. Čak i najlošija sjedalica bolja je od nikakve i njezinim korištenjem značajno smanjuju mogućnost zadobivanja teških ozljeda prilikom prometne nesreće. Dječju autosjedalicu treba koristiti uvijek i bez iznimke, pa čak i na najkraćem putovanju ili odlasku do lokalne trgovine. Statistika pokazuje kako se najveći broj prometnih nezgoda događa upravo na kratkim relacijama unutar nekoliko kilometara od kuće. Držanje djeteta u rukama nije siguran način putovanja jer prilikom sudara pri brzini od samo 50 km/h dijete teško 5 kilograma postaje teško 20 puta više ili čak 100 kilograma. Prometne nesreće jedan su od glavnih uzroka smrti djece ispod 14 godina, a procjenjuje se da bi 70 posto djece preživjelo ili izbjeglo ozbiljnije ozljede da je bilo vezano u odgovarajućoj sjedalici.

AXKID WOLMAX

+ nizak rizik od ozljeda pri sudaru, udobna pozicija sjedenja

- sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila, povećan rizik od pogrešne montaže

BAIER ADEBAR

+ nizak rizik od ozljeda pri fontalnom sudaru, dobra putanja pojasa

- prosječan rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, teško razumljive upute i upozorenja

BAIER ADEFIX

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, stabilnost sjedalice u vozilu

- prosječan rizik od ozljeda pri bočnom sudaru

BÉBÉ CONFORT

AXISSFIX PLUS

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, nizak rizik od pogrešne montaže

- zakopčavanje nije vrlo jednostavno, teško razumljive upute i upozorenja

BERGSTEIGER BABYSCHALE

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, stabilnost sjedalice u vozilu

- prosječan rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, teško razumljive upute i upozorenja

BRITAX RÖMER ADVANSAFIX III SICT

+ dobra putanja pojasa, sjedalica se može jako učvrstiti za sjedalo automobila

- prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

BRITAX RÖMER BABY-SAFE I-SIZE

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo

BRITAX RÖMER BABY-SAFE i-Size + i-Size Base

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- zahtijeva vrlo mnogo prostora u automobilu

BRITAX RÖMER BABY-SAFE i-Size + i-Size Flex Base

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- zahtijeva vrlo mnogo prostora u automobilu

BRITAX RÖMER EVOLVA 1-2-3 SL SICT

+ nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru

- prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

CASUALPLAY MULTIPOLARIS FIX

+ dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu

- visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

CASUALPLAY POLARIS FIX

+ dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu

- prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

CYBEX ATON 5

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

-

CYBEX ATON 5 + ATON BASE 2

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

- nešto povećan rizik od pogrešne montaže

CYBEX ATON 5 + ATON BASE 2-FIX

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- nešto povećan rizik od pogrešne montaže

CYBEX PALLAS M SL

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru

- prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

CYBEX PALLAS M-FIX SL

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru

- prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

CYBEX SOLUTION M SL

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- zahtijeva nešto više prostora u automobilu

CYBEX SOLUTION M-FIX SL

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- zahtijeva nešto više prostora u automobilu

FOPPAPEDRETTI TEKNOFIX

+ stabilnost sjedalice u vozilu, jednostavna montaža

- visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

GB IDAN

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

- sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo auta

GB IDAN + BASE-FIX

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

- nešto povećan rizik od pogrešne montaže

GRACO MILESTONE

+ dobra putanja pojasa, dobar oslonac za noge

- relativno visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

HAUCK ZERO PLUS COMFORT

+ nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru

- prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

JOIE EVERY STAGE

+ dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu

- relativno visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

JOIE SPIN 360

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- prosječan rizik od ozljeda pri bočnom sudaru

JOOLZ IZI GO MODULAR BY BESAFE

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

- zakopčavanje nije vrlo jednostavno

JOOLZ IZI GO MODULAR + IZI MODULAR i-Size base

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- zahtijeva nešto više prostora u automobilu

KIDDY CRUISERFIX 3

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru

- teško razumljive upute i upozorenja

KIDDY GUARDIANFIX 3

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru i bočnom sudaru

- teško razumljive upute i upozorenja

LCP KIDS SATURN iFIX

+ stabilnost sjedalice u vozilu, jednostavna montaža

- visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

MAXI-COSI AXISSFIX PLUS

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

- zakopčavanje nije vrlo jednostavno

NANIA I-MAX SP

+ dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu

- prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

NUNA PIPA ICON

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- zakopčavanje nije vrlo jednostavno

NUNA PIPA ICON + PIPAFIX BASE

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- teško razumljive upute i upozorenja

OSANN I-MAX SP

+ dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu

- prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

RECARO ZERO.1 I-SIZE

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

- nešto povećan rizik od pogrešne montaže

RENOLUX RENOFIX

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

- teško razumljive upute i upozorenja

STOKKE IZI GO MODULAR BY BESAFE

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

- zakopčavanje nije vrlo jednostavno

STOKKE IZI GO MODULAR + i-Size base

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru

- zahtijeva mnogo prostora u automobilu

TAKATA MIDI i-Size Plus & i-Size Base Plus

+ dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu

- prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

TEX BABY SIÈGE AUTO GROUPE 1/2/3

+ dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu

- prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru

Možda ste propustili...