Osijek
NOVA VIZURA DONJEG GRADA

Uz Dravu nova obaloutvrda, šetnica, pristanište i amfiteatar
Objavljeno 5. lipnja, 2017.

Donjograđani su konačno dočekali uređenje svoga dijela šetnice uz Dravu! Radovi su započeli 22. svibnja, a krajem 2018. godine na lokaciji od vojarne Vrbik do Trga Nikole Tesle protezat će se impresivan prostor koji će uz samu šetnicu obuhvaćati biciklističku stazu, zeleni pojas i amfiteatralni spust prema Dravi. Riječ je o projektu Hrvatskih voda i Grada Osijeka u vrijednosti od 24.509.730,38 kuna za čiju je realizaciju zadužena Vodogradnja d.d.

Nova donjogradska šetnica dio je velikog pothvata povezivanja Gornjeg i Donjeg grada uz rijeku Dravu koji se izvodi u četiri poddionice, ali i generalne rekonstrukcije ovog prostora koji će u konačnici gradskoj četvrti Donji grad dati posve novu vizuru vrijednu divljenja.

Posla je puno. U velikom dijelu rušit će se obaloutvrda te graditi nova koja će u korito vodotoka rijeke Drave ući čak 12 metara. Sve kako bi se stvorio prostor za prostranu šetnicu sa svim popratnim urbanim i hortikulturnim sadržajima, te kompletno infrastrukturalno uređenje dugo zanemarivane ulice Donjogradska obala koja se uz šetnicu proteže.

- Prostor ulice Donjodravska obala, istočno od Trga Nikole Tesle, karakterizira “niska” izgradnja između uličnih koridora koji se spuštaju prema rijeci, odnosno Cvjetkove ulice, Primorske, Banove, Lađarske, Ciglarske i ulice Vrbik. S pomicanjem obaloutvrde u Dravu taj će se prostor u konačnici urediti, te će sadržavati pješačku stazu i dvosmjernu kolnu prometnicu, a od Banove ulice do ulice Vrbik bit će dovoljno mjesta i za parkiralište i/ili zeleni pojas s drvoredom ili bez njega. Uz napomenu kako su ovi radovi projekt Grada Osijeka koji će se izvoditi paralelno s projektom uređenja šetnice. Sama šetnica naslanjat će se na ulicu Donjogradska obala, a sadržavat će biciklističku stazu i zeleni pojas koji uključuje drvored i odmorište s klupama. Sve to preduvjet je za revitalizaciju i podizanje urbanog standarda ovog (donjo)gradskog prostora i stvarni “izlazak” Donjeg grada na rijeku Dravu - kažu iz Hrvatskih voda.

Dalje objašnjavaju kako će šetnica i ulica Donjogradska obala u konačnici biti razdvojene zaštitnim protupoplavnim armiranobetonskim zidom koji će nadvisivati promenadu za 80 centimetara. Povezivanje ta dva dijela bit će omogućeno kroz sedam otvora u tome zidu širine dva metra koji će se pak nalaziti na sjecištima pravca šetnice s Cvjetkovom ulicom, Primorskom, Banovom, Lađarskom, Ciglarskom i ulicom Vrbik. S time da će prilazi iz Primorske, Banove i Lađarske biti sa stubištem, iz Ciglarske sa stubištem i rampom za osobe smanjene pokretljivosti, iz Cvjetkove bez denivelacije, a iz ulice Vrbik kroz dva otvora - jedan sa stubištem za pješačku stazu prema ulici Donjodravska obala i bez denivelacije prema ulici Vrbik i jedan otvor za biciklističku stazu.

Radovi će se izvoditi po dionicama u dužini od stotinjak metara, pa se tako neće dogoditi da odjednom bude zatvorena cijela šetnica. Trenutačno se radi na prvoj dionici, podno Trga Nikole Tesle. Tu se obavlja opsežna priprema terena za najgrandiozniji dio ovoga projekta - gradnju amfiteatralong prilaza Dravi u dužini od 30 metara.

- Silaz je zamišljen kao kombinacija blagih stubišta koja se transformiraju u odmorišta odnosno gledališta prema rijeci, drugoj obali, ili sadržajima i događajima koji bi se mogli održavati na pozornicima plutajućih objekata. Na taj način bit će stvoreno “gledalište” kapaciteta oko 240 mjesta. Uz “gledalište” planirana je pak gradnja sportsko-rekreativnog pristaništa za mala plovila na području Donjeg grada - kažu iz Hrvatskih voda.

Ivana SOLAR

investicija

VRIJEDNOST RADOVA JE 24,5 MILIJUNA KUNA

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
oglas