Autoglas
HR PREMIJERA:

Stelvio - prvi SUV Alfa Romea
Objavljeno 30. svibnja, 2017.
S dolaskom Stelvia nedodirljivi njemački premium SUV-ovi dobili su, slobodno možemo reći, neugodnu konkurenciju

Nakon više od stotinu godina postojanja Alfa Romeo lansirao je i jedan – SUV. Riječ je, dakako, o modelu Stelvio, čiji se naziv referira na mitski talijanski alpski prijevoj na kojem su se svojedobno održavale ekstremno teške brdske utrke. S obzirom na to da je Alfa na njima dominirala, najimpresivniji Alfin model današnjice dobio je taj naziv, a u petak je predstavljen i na hrvatskom tržištu.

Za prvo upoznavanje izabran je Poreč, točnije, Croatia Match Cup, natjecanje u jedrenju održano u sklopu World Match Racing Toura, elitne dakle sportske manifestacije kakvim Stelvio želi biti automobilom. Dražen Markuš, trener Alfa Romea zadužen za tehničke elemente vozila, predstavio je Stelvio u tom segmentu. Prva karakteristika školjke automobila, nastalog na bazi jako izazovne Giulije, jest da je 80 posto napravljena od aluminija. Stelvio ima i aktivni ovjes koji se regulira po želji vozača, a ima i idealni raspored mase između prednjeg i stražnjeg dijela u omjeru 50:50 posto. Zanimljivost je svako da je kardansko vratilo napravljeno od karbonskih vlakana. Posljedica svega je da imamo automobil impresivnih gabarita čija osnovna težina jedva prelazi 1,6 tona.

Trenutno je Stelvio u ponudi s dva benzinska i tri dizelska agregata, a mjenjači su isključivo automatski, 8-stupanjski. Dvolitreni benzinac dolazi s 200 ili 280 KS, sjajnih je dinamičkih svojstava, snažniji, primjerice, dolazi do stotke za samo 5,7 sekundi, a prosječna im je potrošnja samo sedam litara. Dizelaši imaju snagu 150, 180 i 210 KS, a dobivaju je iz motora obujma 2,2 litre. Masa tog motora također je pravo malo čudo, jer mu je težina samo 157 kilograma. Mogli bismo tako u nedogled, primjerice, tu je i najnovija generacija turbopunjača, jer Stelvio je prava riznica najnovijih tehnoloških dostignuća, naglasio je Markuš.

Stelvio se dakako nudi i s pogonom na sve kotače, sa stalnim pogonom na stražnju osovinu te s prebacivanjem snage na one kotače kojima je ona u određenoj situaciji najpotrebnija. Postoji i opcija s pogonom samo na stražnju osovinu.

Ono što kao pitanje visi u zraku je – cijena. Najviša, za opremu “launch edition” je 442 tisuće kuna. Startni model s dizelskim motorom od 150 KS je 334 tisuće kuna. Benzinac manje snage i bazne opreme je 364 tisuće kuna, a najpovoljniji model s integralnim pogonom je 391 tisuću kuna.

Mato PAVLIČEVIĆ
Bogata oprema

Oprema automobila je, kako je objasnio Armin Slijepčević, besprijekorna, a ono što je posebno zanimljivo – posjeduje IBS, sustav kočenja koji je zapravo iznimno unaprijeđeni ABS sustav. Karakteristika mu je, primjerice, da nema niz blokada koje izazivaju lupkanje kao kod klasičnog ABS-a, nego je kočenje iznimno efikasno, no bez tih pomalo neugodnih posljedičnih manifestacija. Iznimno je bogata ali i maksimalno pojednostavljena infotelamatika, a za sve one koji žele personalizirati automobil postoji bezbroj detalja kojima se osmišljava unutrašnjost.

ALFISTIČKI OSJEĆAJ

Kraće testne vožnje na porečkom području pokazale su kako je uistinu riječ o jedinstvenom spoju luksuza, sportske agilnosti te unikatnog, alfističkog osjećaja tako poznatog svim ljubiteljima ove mitske talijanske automobilske kompanije. Materijali, stil i osjećaj prostornosti u unutrašnjosti izrazito su klasni, a upravljanje vrlo direktno i s nizom elementa, primjerice, naglašeno dimenzionirane ručice ispod upravljača kojima se u poluautomatskom modu mijenja stupnjeve prijenosa. Slobodno možemo ustvrditi kako su nedodirljivi njemački premium SUV-ovi dobili jako neugodnu konkurenciju.

Možda ste propustili...

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce