Objavljeno 29. svibnja, 2017.
To je zelena ljepotica na električni pogon sa solarima na krovu
KOPAČKI RIT - Flota Javne ustanove Park prirode Kopački rit ovih će dana postati bogatija za još jedno plovilo. Završena je i na dozvolu za transport čeka tri milijuna kuna vrijedna ekobrodica Labud, nova oprema u ovom baranjskom biseru prirode.
- Kapaciteta je 60 putnika i krasno izgleda. Zelena ljepotica je na električni pogon, sa solarima na krovu i potpuno se uklapa u okoliš, prije svega stoga što se pokreće na ekološki pogon - priča ravnatelj JUPP-a Kopački rit, Damir Opačić, naglašavajući kako je njezinu gradnju s 80 posto sufinancirao Fond za zaštitu okoliša i energetsku obnovu, dok je 20 posto od ukupnog iznosa nabavljeno iz Europskih fondova. U ustanovi ne misle stati samo na nabavi Labuda. Kada je riječ o novim ekobrodicama, naime, u izradi je projekt još jedne ekobrodice, jednake kao Labud, koja bi vodama Kopačkog rita mogla zaploviti za otprilike tri godine. Do tada će brojne turiste i zaljubljenike u prirodu prevoziti četiri brodice.
- Uz Labuda, u pogonu će biti Vidra, Liska i Orao. No, vrlo brzo će neki od njih biti prenamijenjeni - kaže Opačić, naglašavajući kako će na Orao postaviti kontejnersku kućicu, pa će postati svojevrsni splav za stručne službe i baza za čuvare Parka prirode. Kada, za tri godine, stigne još jedna ekobrodica, u zasluženu “mirovinu” otići će Liska. Ona će, poput parnih lokomotiva, biti izložena kao spomenik nekadašnjem načinu prijevoza vodama Kopačkog rita - na dizelski pogon. Nova ekobrodica, ali i pregršt drugih investicija, projekata, planova odnosno inovacija, temelj su za nastavak dobrog rada u JUPP-u, čemu svjedoči i broj gostiju sa svih strana svijeta.
- Prošle godine posjetilo nas je 38.000 posjetitelja, što je rekordan posjet, veći za približno 8000 gostiju nego što ih je bilo 2015. godine - kaže Opačić, podvlačeći kako tekuća godina ide ukorak s prošlom, što znači da će rekord opet biti oboren.
Ivica GETTO
Aplicirani brojni projekti
Rekordnog broja posjetitelja ne bilo bez napornog rada, dobre promidžbe i ostalih marketinških aktivnosti, ulaganja u infrastrukturu te osmišljavanja novih sadržaja. Uz spomenuto, aplicirali su dva velika projekta - obnovu dvorca i postave u Tikvešu te pristanište na jezeru Sakadaš. Onaj vezan uz tikveški kompleks vrijedan je 60-ak milijuna kuna, dok je projekt koji se odnosi na pristanište vrijedan 11 milijuna kuna. Posjetitelji su oduševljeni šetnicom čija je dužina 2550 metara, od čega je 1650 metara izgrađeno od drva, većinom hrasta, a djelomično od bagrema. Idejni je tvorac šetnice i cijelog prijemnog centra arhitekt Antun Diklić, koji je bio inspiriran Sulejmanovim mostom.