Ekonomija
U FOKUSU NEMATERIJALNI ČIMBENICI

Kreiranje novih proizvoda i razvoj zaposlenika u vrhu prioriteta malih poduzeća
Objavljeno 29. svibnja, 2017.

Microsoft je u suradnji sa sveučilištem Hult International Business School proveo istraživanje među malim i srednjim poduzećima u Europi kako bi ustanovio što ih motivira u poslovanju.

Istraživanje koje je provedeno u 13 000 poduzeća u 19 zemalja pokazalo je između ostalog kako ih, bez obzira na to što je novac gotovo uvijek u vrhu prioriteta, sve više motiviraju nematerijalni čimbenici.

Kreiranje novih proizvoda, bolja povezanost s klijentima i partnerima te osobni i profesionalni razvoj zaposlenika elementi su na kojima definiraju rast, što je izrazito važno jer mala i srednja poduzeća čine čak 99 % europskog tržišta i svake godine pridonose ekonomiji s oko 3.9 bilijuna eura, a pri tome zapošljavaju 90 milijuna ljudi. Cilj je svake tvrtke rast, a istraživanje je pokazalo da ga mala i srednja poduzeća žele ostvariti na zanimljiv i ponešto neočekivan način. Dok je zarada jasan prioritet tek za 37 % poduzeća, njih 43 % mjeri rast kroz usavršavanje vještina, kvalitetu proizvoda i kvalitetu u komunikaciji s klijentima uz napomenu da posao percipiraju kao zabavu. Većina europskih malih i srednjih poduzeća kao prioritet ističe odnose s klijentima/kupcima te vjeruju da su korisnička podrška i kvaliteta proizvoda ključni za uspjeh.

Također, iz istraživanja je vidljivo da su mala i srednja poduzeća optimistična što se tiče tehnologije i mogućnosti koje pruža. Čak 78 % poduzeća vjeruje da im tehnologija može uštedjeti vrijeme, dok 72 % njih smatra da im tehnologija može učiniti poslovanje fleksibilnijim. Polovina, tj. 50 % ispitanika misli da tehnologija može unaprijediti monotone poslove kao što je komunikacija s kupcima, računovodstvo ili analiza poslovnih podataka. Unatoč tomu, i dalje su neodlučni prema ulaganju u tehnologiju pa tako tek 41 % smatra da dovoljno ulaže u tehnološka rješenja. Oko 70 % ispitanih poduzeća reklo je da želi znati što korisnici misle o njihovu proizvodu, ali da je u komunikaciji uloga tehnologije još uvijek na niskoj razini. Više od četvrtine ispitanih oslanja se na izravnu, face to face komunikaciju, dok se 21 % njih koristi mobitelom kao primarnim sredstvom komunikacije. U današnjem svijetu interaktivnog tržišta takva komunikacija više nije dovoljna te je potrebno da i mala i srednja poduzeća krenu s digitalnom transformacijom. Softversko poslovanje te poslovanje temeljeno na oblaku omogućuju automatizaciju poduzeća, što dovodi do više slobodnog vremena koje vlasnici mogu posvetiti daljnjem razvijanju svojih proizvoda, zaposlenicima, klijentima, pa i svojim obiteljima. Zbog toga bi tehnološke inovacije trebale biti dostupne svim poduzećima, bilo da je riječ o Microsoftovim alatima za produktivnost ili umjetnoj inteligenciji. Na taj će način poduzeća profitirati i ekonomski i u ostalim zacrtanim ciljevima koje su istaknuli ispitanici. Iako 72 % malih i srednjih poduzeća vjeruje da tehnologija uvelike može pomoći rastu u željenom smjeru, još uvijek postoje tvrtke koje smatraju kako je tehnološka revolucija samo prelazak s papira na računalo. Ipak, čak 37 % ispitanika svjesno je da ulaže premalo u smjeru transformacije, što govori da su vlasnici sve svjesniji pogodnosti koje tehnologija donosi.Z.Rupčić

78 %

vlasnika malih i srednjih poduzeća vjeruje da tehnologija može uštedjeti vrijeme

72 %

smatra da tehnologija može učiniti poslovanje fleksibilnijim

Možda ste propustili...

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

Najčitanije iz rubrike