Objavljeno 23. svibnja, 2017.
I pet godina kasnije novi i40 i dalje je vrlo atraktivan automobil
Daleko iza nas su vremena kada smo se smijali vozačima korejskih automobila. Danas ih nerijetko gledamo s dozom zavisti i onog karakterističnog hrvatskog jala – vidi ga, ima se! Atraktivni, moderni i tehnološki napredni, pa čak i cjenovno u rangu s konkurencijom. Dakle, ne možete reći da su korejski automobili jeftini. To cijenjeno društvo predvodi Hyundai zajedno s bratskom Kijom, a o čemu se uistinu radi najbolje demonstrira posljednja izvedba Hyundaija i40.
Prepoznatljiv u vrlo zgodnom i elegantnom karavanskom izdanju, testni i40 stigao je na sveopće iznenađenje kao limuzina – te gotovo nikoga nije ostavio ravnodušnim. Dinamične linije protežu se od prepoznatljivog lica prema stražnjici vozila, a svjetlosnim potpisom jasno odaje svoje korejske gene. Zaista lijep automobil koji se ne viđa često na cesti, a time je još zanimljiviji za razmatranje o mogućoj kupnji – iako će ga neki zamijeniti za jeftiniju i klasu ispod Elantru.
U kabini priča odiše više korejski nego izvana. Hyundai se i dalje vjerno drži poznatog plavog osvjetljenja instrumenata i ostalih površina na središnjoj konzoli – što može umarati oko, no spas se pronalazi u mogućnostima podešavanja osvjetljenja. Dizajn je “oštar” i precizan, a ergonomija i položaj za upravljačem odlični. Dojam kvalitete svakako se postiže korištenjem piano laka, a isto potvrđuje jako dobra zvučna izolacija te detalji od brušenog aluminija. Ugodnom boravku u i40 u prilog idu i komforna profilirana sjedala te solidna ponuda prostora straga. Mnoštvo je pretinaca za veće i manje predmete, a u prtljažnik s 525 litara stat će i više kofera.
Ispod lima kuca 1,7-litreni dizelaš sa 141 KS i finih 340 Nm momenta. Takva “konjica” dovoljna je da ubrza ovu limuzinu do stotke za 11 sekundi – što se u praksi doima bar sekundu brže – i dosegne maksimalnih 200 km/h. Ugođaju u vožnji ponajviše pridonosi novi 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, koji je ovom Hyundaiju unio neku novu živost. Promjene brzina su gotovo trenutne, a jedino što zamjećujete je promjena zvuka motora. S obzirom na mogućnosti podešavanja načina vožnje - moguće je odabrati između sportske i komforne postavke. Potonju preporučujemo kada se želite opustiti, dok sportski način rada rezultira izraženijim reakcijama na gas, izravnijim upravljačem te dojmljivim ponašanjem srednje velike limuzine u zavojima.
Tko odabere ovakav i40, neće žaliti. Ako se uzme u obzir razina opremljenosti i pogon, s cijenom ispod 200.000 kuna teško je pronaći bolji automobil.
Mato Pavličević
Motor:4-cilindarski, dizelski
Obujam:1685 ccm
Snaga:104 kW/141 KS @ 4000 o/min
Okretni moment:340 Nm @ 1750 o/min
Mjenjač:automatski, 7 brzina
Dimenzije:4745 x 1815 x 1470 mm
Prtljažnik:525/1719 l
Maksimalna brzina:200 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h:11,0 s
Potrošnja:5,9/4,6/5,1 l/100 km
Na testu:6,7 l/100 km
Emisija CO2:134 g/km
Cijena:193.990 kn (testni model)