Regija
ULIČNA HRANA VISOKE KVALITETE

Jela od slavonske crne svinje
postat će zagrebački brend?
Objavljeno 20. svibnja, 2017.

ŽUPANJA

I dok je kultura hrane koja se prodaje na ulici, popularnog street fooda, u svijetu razvijena, a ponuda jela obilna i raznolika, u Hrvatskoj je ta usluga svedena na nekoliko namirnica. A od jeseni svoje će mjesto u ponudi gotovih obroka, i to na zagrebačkoj špici, na samom početku Frankopanske ulice, dobiti i meso crne slavonske svinje.

Ova originalna, autohtona priča s “crnim zlatom Slavonije”, koju pokreće Zagrepčanin Darko Putak s poslovnim partnerom, trebala bi postati svojevrsni turistički brend hrvatske metropole. U ponudi će biti nekoliko vrsta jela: sočna pečena plećka - trgana, rolovani odojak, zatim prodimljeni pečeni kare te neizostavna slanina fajferice, ali i svježe topljeni čvarci. Meso će se peći ispod peke, u starinskoj pečenjarnici na drva, a kupcima će se sve posluživati u tradicionalnom pecivu - žemlji.

- Iako sam kazališni, filmski i glazbeni producent, amaterski se bavim kulinarstvom. Već dugo godina radim tartarski biftek, gusju paštetu i neke druge specijalitete. U posljednje vrijeme sve više govori o autohtonoj pasmini crne slavonske svinje, ekološki uzgojenoj i visokoj kvaliteti njezina mesa, u što sam se i osobno uvjerio - kaže Darko Putak. Dodaje da na tržnici Dolac u Zagrebu ima jedan proizvođač crne slavonske svinje iz Otoka, čije proizvode konzumira i jako je zadovoljan. U ponudi su prvo bili samo suhomesnati proizvodi, a u posljednje vrijeme, određenim danima, prodaje i svježe meso.

- S njim sam razgovarao i dobio nove ideje za pokretanje jedne nove priče kakve u Zagrebu nema. Takve ponude nema ni u restoranima, ili možda vrlo rijetko - dodaje Putak.

Kontaktirao je proizvođače crne slavonske svinje u Slavoniji. O mogućnostima suradnje razgovarao je i s Antunom Golubovićem iz Đurića, upoznao ga sa svojom poslovnom idejom i planovima koji bi trebali zaživjeti od 1. rujna. Od proizvođača je zatražio ponude, a kupovali bi isključivo otkošteno meso, u popriličnim količinama. Vjeruju da će posao dobro ići i da će kupci vrlo brzo prepoznati kvalitetu, to više što je lokal smješten na vrlo frekventnoj lokaciji. Računaju i na turiste koji su preplavili Zagreb i koji žele upoznati ne samo kulturno-povijesnu baštinu, nego i gastronomiju zemlje u koju su došli. Njima bi ponudili autohtoni hrvatski proizvod, okuse Slavonije i zdravu domaću hranu koja je sve traženija, i u kojoj će zasigurno uživati.

Marija LEŠIĆ OMEROVIĆ

kupci

RAČUNAJU NA TURISTE KOJI DOLAZE U ZAGREB

Od proizvođača zatražene su ponude, a kupovalo bi se isključivo otkošteno meso

ULIČNA HRANA VISOKE KVALITETE SVJETSKI TREND

- Razgovarao sam i s Radovanom Marčićem, poznatim članom žirija u MasterChefu, koji često putuje po svijetu. Rekao mi je da je vani sada trend ulična hrana visoke kvalitete, gdje i vrhunski kuhari rade posebne recepte za određene lance. I moj poslovni partner nedavno se vratio iz Amerike i kaže da se i u tamošnjim restoranima naglasak sve više stavlja na svinjetinu, i to je sada trend kojeg smo odlučili slijediti - kaže Putak.

Možda ste propustili...

UČENICI INDUSTRIJSKO-OBRTNIČKE ŠKOLE VIROVITICA

Dravskoj priči donirali presadnice cvijeća

Najčitanije iz rubrike