Novosti
ONLINE KUPNJA

Nema više diskriminacije hrvatskih kupaca
Objavljeno 26. travnja, 2017.

Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta izglasao je Direktivu o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravišta na online tržištu. Na direktivi je radila i hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan.

“Direktiva je od iznimnog značaja za hrvatske potrošače jer smo kao građani iz manje i novije države članice nerijetko diskriminirani tijekom kupnje online. Najčešće se događa da nam web-trgovina odbija nešto prodati ili dostaviti, a u pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama. Uz to, ponekad nam se čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU-a”, objašnjava Biljana Borzan.

U direktivi su usvojeni amandmani zastupnice Borzan o zabrani automatskog preusmjeravanja kupaca na stranice s drukčijom ponudom i cijenama, osim ako kupac izričito prihvati tu opciju. Borzan je i izvjestiteljica Europskog parlamenta za Uredbu o prekograničnoj dostavi, pa je predložila i da se dostava mora omogućiti što širem broju potrošača na tržištu. Svi njezini amandmani su usvojeni.

Procjena je da bi povećanje online trgovine sa sadašnjih pet posto na 15 posto značilo siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto. I.M.

ZNAČAJNO ZA POTROŠAČE

“Potrošačke udruge procjenjuju da je dostava u manje države članice dvaput skuplja nego u veće, a naši građani mi se žale da dostave u Hrvatsku najčešće uopće nema, te po pošiljke moraju odlaziti preko granice. Na razini EU-a čak 25 posto potrošača se žali da ne može kupovati online u drugoj državi. Ova direktiva, kao i moja Uredba o prekograničnoj dostavi, veliki su iskorak za te potrošače”, kaže Biljana Borzan.