Objavljeno 25. travnja, 2017.
Vozači električnog bicikla dužni su kretati se biciklističkim trakom ili stazom, ili uz krajnji desni rub prometnog traka
S obzirom na to da je u posljednje vrijeme povećan promet bicikala, mopeda i motocikala, u policiji su zaprimili određeni broj upita vezano uz električne bicikle, a koji se odnose na obveze registracije vozila i posjedovanje vozačke dozvole određene kategorije za upravljanje.
Policija pojašnjava da je ono što se smatra “biciklom” definirano odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama kao vozilo koje ima najmanje dva kotača i koje se pokreće isključivo snagom vozača, ili koje je opremljeno pedalama i pomoćnim električnim motorom čija najveća trajna snaga nije veća od 0,25 kW i koja se progresivno smanjuje do nule kad brzina dostigne 25 kilometara na sat, ili prije, ako vozač prestane pokretati pedale. Moped je pak definiran kao motorno vozilo s dva ili tri kotača čiji radni obujam benzinskog motora nije veći od 50 tzv. kubika, ili čija trajna snaga u slučaju elektromotora, ne prelazi 4 kW, te koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 45 km na sat.
- Sukladno navedenom, svako vozilo koje nije opremljeno pedalama, a ima elektromotor, smatra se mopedom, dok se vozila koja su opremljena i s pedalama i elektromotorom, a trajna snaga takvog motora ili brzina prelaze navedene vrijednosti (0,25 kW i 25 kilometara na sat), također se smatraju mopedom. Bitna razlika je u tome što električni bicikl ima elektromotor samo kao potporu vozaču prilikom vožnje, dok je moped motorno vozilo koje se pokreće isključivo snagom vlastitog motora - pojašnjavaju u policiji.
Kako dodaju, vozila definirana kao moped svrstana su sukladno Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama u L kategoriju vozila i podliježu registraciji, a za upravljanje istima potrebno je imati “AM” kategoriju vozačke dozvole i minimalnu životnu dob od 15 godina, dok za električni bicikl ne postoje nikakve obveze u smislu registracije i posjedovanja vozačke dozvole, ali je prema pravilniku propisana obvezna oprema za bicikle.
- Napominjemo i kako su se vozači bicikla (pa tako i električnog), dužni kretati biciklističkom trakom ili biciklističkom stazom, a tamo gdje ih nema dužni su se kretati uz krajnji desni rub prometne trake - kažu iz Policijske uprave osječko-baranjske.
Sandra LACIĆ
SVE SUMNJE MOGU SE RIJEŠITI U STANICAMA ZA TEHNIČKI PREGLED
Iz osječke policije dodaju da, osim navedenih zakonskih odredbi, postoje i mnoge druge odredbe Europske unije koje reguliraju unos, ispitivanje i odobravanje, kao uvjete za puštanje u promet električnih vozila.
- Za sva konkretna pitanja što se tiče tehničkih karakteristika električnih vozila kojim građani namjeravaju prometovati, mogu se obratiti Centru za vozila Hrvatske, odnosno stanicama za tehničke preglede vozila - kažu u policiji.