Objavljeno 25. travnja, 2017.
Priroda kao da se namjerno našalila s vozačima. Kraj ožujka i početak travnja dali su povoda velikom broju vozača da i prije zakonskog 15. travnja masovno krenu prema vulkanizerima kako bi na svoja vozila umjesto zimskih stavili ljetne gume. Oni koji u svojim garažama imaju naplatke s ljetnim gumama, učinili su to sami, a vrijeme je u Slavoniji i Baranji bilo takvo da je to odrađeno u majicama kratkih rukava. Proljetna topla idila trajala je do utorka, 18. travnja, kada je priroda odlučila zimu vratiti na prometnice!
I sami smo se uvjerili u ćudljivost proljetnog vremena vraćajući test-automobil Mazdu 2 iz Osijeka u Zagreb. Problemi počinju već oko Slavonskog Broda kada snažna kiša zalijeva kolnik autoceste A3, a temperatura pada do upozoravajuća 3 stupnja Celzijeva. Ubrzo nas je kod Nove Gradiške sustigla i susnježica, koja je usporila promet, ne samo kamionski već i automobilski. Većina automobila imala je ljetne gume i bilo je vidljivo kako vozači oprezno voze zbog lokvi koje su se zadržale u kolotrazima nastalim od kamionskih guma.
Još su većih problema imali vozači koji su pristigli iz Rijeke jer se na autocesti A6 snijeg zadržavao na cesti, pa su za dio autoceste Zagreb - Rijeka te Gorski kotar i Liku proglašeni zimski uvjeti na cestama. Vozači koji su se spremali na put, a na vozilima su im bile svježe ljetne gume, brže-bolje su tražili lance za snijeg kako bi ih policijske patrole mogle pustiti da nastave putovanje do odredišta.
Da proljetni snijeg itekako stvara probleme uvjerili smo se i dan poslije (srijeda) kada smo na putu iz Osijeka prema Mohaču i Pečuhu u Mađarskoj u obje države naišli na nekoliko vozila koja su završila u kanalu (tri automobila i tegljač). Problem je u činjenici da podosta vozača ima nedovoljno kvalitetne ili istrošene ljetne gume, koje ne ulijevaju nikakvu sigurnost na mokrom, a kamoli snijegom pokrivenom kolniku. Ulaganje u sigurnost - u ljetne, odnosno zimske gume - na žalost, nedostižna je želja za mnoge, pa veliki broj vozača postaje problem i opasnost u ovakvim uvjetima vožnje. Da bi se izbjegle potencijalno opasne situacije, bilo bi najbolje da nekoliko dana, bar dok se vremenske neprilike ne smire, ne sjedaju u svoj automobil, a da za odlazak do željenog odredišta iskoriste alternativan prijevoz.M.Bugarić
STOP “ĆELAVIM” GUMAMA!
Uporaba zimske opreme bila je obvezna između 15. studenoga i 15. travnja na 840 kilometara autocesta i 1523 km državnih i županijskih cesta, neovisno o tome ima li na kolniku snijega. Policija i HAK ipak i dalje upozoravaju vozače da na svoja vozila ne stavljaju “ćelave gume, bez ripni” jer time ugrožavaju sebe, kao i ostale sudionike u prometu. Prošli tjedan je najbolji primjer za to!