Autoglas
VOZILI SMO

BMW 520d: Spoj sporta i luksuza
Objavljeno 25. travnja, 2017.
BMW-ova serija 5 još od svojih početaka njeguje sportski duh, a ova generacija svidjet će se i poslovnom svijetu

BMW-ova serija 5 od svojih početaka njeguje sportski duh. Od velikog izbora motora do najnaprednije tehnologije i bezvremenskog izgleda svaka je generacija gradila status i imidž do današnjih dana. Dok je serija 1 svojevrsni ulazak u BMW svijet, a serija 3 kao najprodavaniji i najuspješniji model bavarskog proizvođača ima poseban status, seriju 5 odabrat će prije svega poslovni korisnici, ali i dobrostojeće obitelji te svi oni koji traže jedan broj veću limuzinu od serije 3. Iako je veća, serija 5 jednako je okretna, jednako se dobro vozi te kao i manja serija 3 – nudi onaj jedinstven osjećaj za upravljačem koji može ponuditi samo BMW.

Dok je i prošla generacija redovito odnosila sve pohvale vozača i stručnjaka, nova generacija oznake G30 to će zasigurno samo nastaviti. Dizajnerski smjer nastavak je onog koji je prvo još krajem 2011. godine započela nova serija 3 (oznake F30), a nastavila i dodatno rafinirala serija 7 (oznake G11). Od sada i na seriji 5 imamo prednja svjetla spojena sa središnjom rešetkom hladnjaka, planetarno popularnim i prepoznatljivim BWM-ovim “bubrezima”. Sama glavna svjetla nose karakteristična i samo za BMW poznata LED dnevna svjetla, dok je i ostatak osvjetljenja izveden u LED tehnici. Razvučena rešetka hladnjaka, kao i farovi spojeni s rešetkom daju jednaki efekt kao i na seriji 3, odnosno seriji 7 – dodatan osjećaj širine. Dodatno izbočeni blatobrani samo upotpunjuju taj dojam, a natpis “Sport” na njima naglašava kako je ova serija 5 ipak sportski oblikovana.

Originalna unutrašnjost

Bokom se od prednjih do stražnjih svjetala proteže linija koja BMW-ovu seriju 5 čini dinamičnom čak i kada stoji. Stražnja svjetla izvedena također u LED tehnici donose prepoznatljiv dezen u obliku slova L, već viđen na seriji 3 i 7, no ipak dodatno oblikovana i svojstvena samo za seriju 5. U crnoj boji s efektom te zatamnjenim staklima, mislimo da nema vozača koji može prigovoriti izgledu BMW serije 5. Savršeni spoj luksuza i sporta.

Unutrašnjost nove BMW serije 5 napravila je jasan odmak od prošle generacije. Nova serija “petice” i u unutrašnjosti donosi elemente koje smo prvi put vidjeli na seriji 3, potom i na seriji 7. Slično kao i u pogledu vanjštine, unutrašnjost donosi dodatno rafinirane detalje, a sve skupa izgleda – odlično!

Teško je nabrojiti što sve može i što sve nudi ovako opremljena serija 5 kakvu smo imali na testu. Sportski paket kakvim je bio opremljen naš testni 520d donosi i sportska sjedala koja izvrsno “drže” u svim situacijama. Kožni paket samo je dio opreme, a uz vrhunsku kvalitetu izrade donosi taj premium dašak. Sport i luksuz konstantno se prepleću i izvrsno dopunjuju. Posebno je dojmljiv zaslon ispred vozača koji prikazuje sve ono važno za vozača (brzinu, okretaje motora, temperaturu, itd.), a koji se mijenja u ovisnosti od odabranog režima rada automobila, a tu je i head-up zaslon. Fantastično!

Dvije litre dizela

Dvije litre dizela nije potrošnja, nego obujam motora testnog 520d modela. Uparen s izvrsnim ZF-ovim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, 520d se vozi okretno poput “trice”. Za tu okretnost zadužen je BMW koji donosi taj poseban osjećaj za upravljačem. Kada hoćete, ovaj automobil možete voziti poput neke spore krstarice, a kada zatreba, tu je ergela od gotovo 190 KS spremna potjerati “peticu” ispred svih. Upravo ovaj model predviđamo i kao najuspješniji na našim cestama. Ponajviše zbog dizela koji već suvereno vlada našim cestama, posebice njegove potrošnje koja se i na ovakvoj limuzini kreće redovno ispod 5 litara.

Cijena? Onaj tko gleda ovakav automobil, morat će sve ranije navedeno i platiti. Konkretno, naš testni model zaustavio se tik ispod 400.000 kuna. Međutim, kupci ovog automobila, pa i mi sami, pronaći će opravdanje za svaku kunu. Poželite li se provozati u novom 520d, dostupan vam je u AC Vuko u Slavonskom Brodu.

Marin REŽIĆ
ZASLON KOJI MOŽE - SVE!

Središnjim grebenom u unutrašnjosti dominira veliki zaslon koji donosi sve relevantne informacije o automobilu, svu multimediju i svu interakciju koju uopće provodimo tijekom vožnje. Ako se pitate koja to interakcija može biti, možda je bolje razmisliti koja to ne može. Od povezivanja s pametnim telefonom, radom na vrhunskoj navigaciji, upravljanja multimedijom s više izvora, podešavanja brojnih postavki automobila, kontrole ambijentalne rasvjete...

Možda ste propustili...