Kultura
KONCERTOM I DODJELOM NAGRADA ZAVRŠILA 10. EPTA

Apsolutni pobjednik je Ivan Petrović-Poljak
Objavljeno 23. travnja, 2017.

Od 18. do 22. travnja Glazbena je škola Franje Kuhača Osijek bila sastajalištem mladih pijanista iz Albanije, Češke, Finske, Hrvatske, Mađarske i Slovenije. EPTA, međunarodno natjecanje za mlade pijaniste već je 10. put u kontinuitetu Osijek učinilo središtem pomno pripravljenih muzičkih interpretacija.

U organizaciji EPTA-e Hrvatska iz čijih je redova i Ida Gamulin, umjetnička ravnateljica festivala, Koncertne direkcije Zagreb i GŠFK, na čelu s ravnateljicom Sunčanom Bašić, ovo se natjecanje istaknulo kao žarište talenta i životvorne glazbe. Nakon svečanog koncerta otvorenja natjecanja, preostala četiri dana bila su u ozračju intenzivnog glazbovanja u tri kategorije, uređene prema uzrastu natjecatelja. Renomirani ocjenjivački sud, dugogodišnjeg pedagoškog i performativnog iskustva potvrđenog i od struke i od publike, činili su Diane Andersen iz Belgije, Ida Gamulin iz Hrvatske, Naum Grubert iz Nizozemske, Konstantin Krasnitsky iz Bjelorusije i Teresa Trevisan iz Italije. Uz službene nagrade natjecanja – I., II. i III. nagradu u svakoj kategoriji – sudionici su se nadmetali i za Nagradu Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu zadane skladbe, Nagradu EPTA-e Hrvatske za sudjelovanje na koncertu laureata u sezoni 2017/2018. te Nagradu Ira Švarc, posebno priznanje za najbolju izvedbu Preludija i fuge Johanna Sebastiana Bacha.

Mladost i talent

U kategoriji A natjecali su se najmlađi sudionici natjecanja. Ivan Petrović-Poljak (Hrvatska) je osvojio I. nagradu (98,00 bodova), Mihaela Vukelić (Hrvatska) II. nagradu (92,80), Lucija Čehok (Hrvatska) (87,40), Tia Rozoničnik (Slovenija) (86,40) i Renato Krpan (Hrvatska) (86,00) III. nagradu. U kategoriji B, Matija Drofenik (Hrvatska) je nagrađen I. nagradom (98,00) kao i Ruben Habuda (Hrvatska) (95,60). Drugu nagradu osvojila je Lucija Kašnar (Hrvatska) (91,80). Treću nagradu dijeli četvero natjecatelja – Marko Matajič (Slovenija) (89, 80 b.), Neža Pogačar (Slovenija) (87,00), Nastja Vidrih (Slovenija) (85,40) i Dejan Romih (Slovenija) (85,20). Nakon prvog natjecateljskog kruga u C kategoriji, u finalu kategorije nagrade je osvojilo četvero kandidata. Kostandin Tashko (Albanija) odnio je I. nagradu (96,00), Petra Šket (Hrvatska) (92,25), Dora Petković (Hrvatska) (92,00) i Novák Matyáš (Češka) (91,80) II. nagradu. Posebnu nagradu Hrvatskog društva skladatelja dobili su Ivan Petrović-Poljak, Lucija Kašnar i Petra Šket. Nagradu Ira Švarc dobila je Petra Podhraški. Kostandin Tashko i Matija Drofenik su dobili Nagradu EPTA-e Hrvatske. Apsolutni pobjednik natjecanja je Ivan Petrović-Poljak.

užitak i strast

U subotu je održan završni koncert i podjela nagrada. Ivan Petrović-Poljak se predstavio dvjema skladbama. Pokazao je smislenost i taktičnost u interpretaciji liričnog Romantičnog valcera Ivane Lang te motoričnog Capriccia, op. 33, br. 1 Felixa Mendelssohna. Petra Podhraški izvela je Preludij i fugu u e-molu, BWV 855 Johanna Sebastiana Bacha, a imajući na umu kontrastnost i komplementarnost baroknoga dvostavačnoga ciklusa, uspješno je iznijela fantazijsku neodređenost preludija i strogu određenost fuge. U Studiji br. 6 Borisa Papandopula Lucija Kašnar vrlo smiono koketira s glasovirom. Čini se kako njezino tumačenje skladbe proizlazi iz dvostruke zaigranosti; zaigranosti skladatelja zaljubljenog u instrument, s jedne strane, i njezine ideje o atributu zaigranosti, s druge strane. U interpretaciji Rubena Habude virtuozna Etida u E-duru, br. 5/"La Chasse" iz zbirke Grandes études de Paganini, S. 141 Franza Liszta te Toccata, op. 50, br. 4 iz Četiri kompozicije Ivane Lang zvučale su snažno i vješto pripremljene. U Fantaziji u fis-molu, op. 28, jednom od izrazito virtuoznih djela Felixa Mendelssohna, Matija Drofenik vrlo okretno i s lakoćom interpretira potrebiti tehnički moment. Bez obzira na kratkoću trajanja glasovirske minijature U cvjetnom vrtlogu, op. 45 Dore Pejačević, ona je sadržajno bogata, samim time, interpretacijski zahtjevna. Petra Šket finoćom svoje interpretacije unosi glazbeni smiraj ovoj perpetuirajućoj skladbi.

Na završetku koncerta, Réminiscences de Don Juan, S.418 Franza Liszta izveo je Kostandin Tashko. Koncentracija, fokusiranost, tehnički kapacitet i muzikalnost glavna su obilježja glazbene vizije ovog mladog umjetnika čije muziciranje ne odaje ni trunku zamora i neprisutnosti tijekom muziciranja ove opsežne skladbe. Naprotiv, pokazao je da ga, prije svega, prožimlju užitak i strast prema glazbi.

Andreja Vrekalić

središte

POMNO PRIPRAVLJENIH MUZIČKIH INTERPRETACIJA

Možda ste propustili...

SUĆUT MINISTRICE U POVODU SMRTI DAMIRA MATKOVIĆA

Mlađim je kolegama prenosio vrijednosti istraživačkog novinarstva

NOĆ KNJIGE OTVORENA U NACIONALNOJ I SVEUČILIŠNOJ KNJIŽNICI

Najmasovnija domaća manifestacija sa 1150 programa

U POVODU SVJETSKOG DANA KNJIGE I AUTORSKIH PRAVA

Krleža, Zagorka i Tolkien u Noći knjige u Arkadiji

Najčitanije iz rubrike