Autoglas
VOZILI SMO

Škoda Octavia: Novo lice uspješnice
Objavljeno 18. travnja, 2017.
Vizualne i tehnološke promjene osvježenog Škodinog bestsellera, učinile su je znatno atraktivnijom i dinamičnijom

Iako su osnovne linije karoserije ostale jednake, jer riječ je o redovitom redizajnu pri sredini životnog vijeka modela, osvježenu Octaviju odlikuje moderan i upečatljiv dizajn. Čak toliko da ćete i na cesti u retrovizoru nepogrešivo prepoznati da vam se upravo taj automobil približava.

Razdvojena prednja svjetla s LED elementima u donjem dijelu oba tvore karakteristični svjetlosni potpis koji je također izmijenjen i na stražnjim svjetlima i usklađen s ostalim novijim modelima tvrtke. Dvostruka prednja svjetla opcijski su dostupna u full LED tehnologiji, a izmijenjeni su još maska motora, prednji i stražnji odbojnici i svjetla za maglu.

Osvježena je i ponuda aluminijskih naplataka veličine između 16 i 18 cola. Novi izgled utjecao je i na vanjske dimenzije pa su i limuzina i karavan dulji za oko centimetar, a boljim voznim osobinama pridonosi širi trag stražnjih kotača, ovisno o motoru za 20, odnosno 30 mm. Iako je osnova, kako smo spomenuli, ostala ista, u interijeru je nešto više mjesta, posebice na području koljena straga, i to za solidna 73 mm.

Prtljažnik je oduvijek bio jaka karta ovoga automobila. Kod limuzine obujam je 590 litara (raste do 1580 dm3 spuštanjem stražnjih naslona), dok je kod karavana veći za 20 litara s mogućnošću povećanja na čak 1740 litara.

U kabini su izmjene kod presvlaka, nove ploče s instrumentima, komandi klime te uopće solidnijeg i boljeg dojma materijala i izrade. Kao što smo kod Škode naučili, pet je paketa opreme: Simply, Active, Ambition, Style i Laurin & Klement, uz dva posebna modela, RS i Scout. Već najosnovnija, Simply, u sebi nudi daljinsko zaključavanje, LED dnevna svjetla i stražnja svjetla, ESC, ABS, MSR, ASR, EDS i HBA, sedam zračnih jastuka, Start & Stop, klima-uređaj, putno računalo, el. podizače prednjih stakala, servoupravljač prilagodljiv prema visini i dubini, svjetlo upozorenja na pritisak u gumama, sjedalo vozača prilagodljivo prema visini, ISOFIX, radiouređaj Swing” sa 6,5-inčnim zaslonom s četiri zvučnika, Bluetooth, čelične naplatke od 16 cola… Naravno, treba spomenuti i svu silu karakterističnih „Simply clever“ rješenja koja čine boravak i korištenje automobila ugodnijim i praktičnijim.

U ponudi su benzinski i dizelski motori, svi s turbopunjačima. Kod benzinaca to su 1.0 TSI (115 KS), 1.2 TSI (86 KS), 1.4 TSI (150 KS) i 1.8 TSI (180 KS). Vrh ponude je Octavia RS koja sad razvija 230 KS, 10 „konja“ više nego prije redizajna. Ponudu dizela čine 1.6 litreni TDI sa 90, odnosno 115 KS te 2.0 TDI sa 150, odnosno 184 KS.

Cijene se kreću od 129.381 kuna, koliko je potrebno izdvojiti za limuzinsku izvedbu pogonjenu 1.2 TSI motorom i paketom opreme Active, dok je Combi verzija skuplja za nešto manje od šest tisuća kuna i njena cijena iznosi 135.321 kn. Dizelska ponuda kreće se od 146.105 kuna, koliko je potrebno izdvojiti za 1.6 TDI Active, dok je najskuplja Octavia Combi 2.0 TDI (184 KS) 4×4 DSG koja stoji 275.240 kn. Optimum predstavlja model Octavia Simply 1.6 TDI (115 KS) koja stoji 147.792 kn i svojim motorom i opremom može udovoljiti velikoj većini zahtjeva kupaca.

Mato PAVLIČEVIĆ
Napredni infotainment

Kad govorimo o zabavi i povezivosti na raspolaganju su četiri modula hardvera: sustavi Swing (serija) i Bolero te navigacijski infotainment sustavi Amundsen i Columbus. Sva četiri sustava nude intuitivno rukovanje te oduševljavaju brzim načinom rada i inteligentnim funkcijama. Serijski sustav Swing nudi ekran od 6,5 inča, otvor za SD kartice te AUX i USB, a opcijski su dostupna dodatna rješenja na području povezivosti, uključujući platformu SmartLink+ koji u automobil donosi Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink te prvi put i SmartGate.

129.381

kuna startna je cijena modela s 1.2 TSI motorom

275.240

kuna stoji Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 DSG