Regija
NOVI DIREKTOR PREUZEO ALPI AVIATION

Proizvodnja aviona iz Štitara seli u Zagreb?
Objavljeno 13. travnja, 2017.

ŠTITAR - Hoće li se pogon za proizvodnju drvenih konstrukcija i ultralakih aviona, jedini takve vrste u Hrvatskoj, nakon 15 godina poslovanja, iz Štitara preseliti u Zagreb, pitanje je koje ovih dana muči radnike tvrtke Alpi Aviation u Štitaru. Kažu da se o tome sve glasnije šuška, ali da im od nadređenih nitko ništa ne govori iako je, napominju, očito da se nešto događa. Potvrdu te informacije pokušali smo dobiti od vlasnika Mije Ćoškovića, koji je 2002. godine tvrtku osnovao s talijanskim partnerom.

- O tome ne bih mogao ništa reći. Pogon zasad radi, a što će biti u budućnosti, stvarno ne znam. To morate vidjeti s novim direktorom Dariom Paulijem iz Zagreba. Imali smo nekih nesporazuma, ja sam se iz te priče povukao, izašao sam i više nemam nikakvih kompetencija davati izjave što će se dogoditi. Uprava je imenovala novog direktora koji će provoditi njiezine zamisli, ja se s njima nisam složio. Odstupio sam - kazao je Ćošković.

Unatoč pokušajima, do novog direktora, koji bi nam pojasnio novonastalu situaciju i odgovorio na upit hoće li se štitarski zrakoplovi ubuduće proizvoditi u Zagrebu ili pak radnici bezrazložno strahuju, nismo uspjeli doći. U njegovu uredu u Zagrebu rečeno nam je da je na službenom putu u Italiji, da je prebukiran sastancima i da će se javiti sljedećih dana kada uhvati vremena. Nije nam stigao ni odgovor na pisani upit.

Posljednjih nekoliko godina tvrtka Alpi Aviation koja zapošljava 18 radnika bila je suočena s problemima, recesijom, gubitkom tržišta, stagnacijom i padom prodaje aviona. Ćošković nam je još prije tri godine rekao da je zabrinut za budućnost pogona jer posluje na rubu isplativosti. No, već su 2015., nakon specijaliziranog sajma u Njemačkoj i pristiglih narudžbi kupaca, krenuli bolji dani za štitarsku ultralaku zrakoplovnu industriju. Bar se tako činilo. Zaposlili su i mladog stručnjaka, inženjera prometa – zrakoplovstva iz Velike Gorice koji je pristao doći na istok Slavonije.

- Stvaramo sve preduvjete da možemo sami certificirati naše zrakoplove tipa Pioneer 200 i Pioneer 300, koji bi se u dogledno vrijeme registrirali kao hrvatski proizvod – rekao nam je tada Mijo Ćošković dodajući kako očekuje godišnju proizvodnju od 27 do 30 zrakoplova, što bi bilo isplativo i tada bi definitivno prestali razmišljati o gašenju proizvodnje. No, priča je dobila posve drugi epilog, a o budućnosti zrakoplova odlučivat će novo rukovodstvo.M.Lešić Omerović

Možda ste propustili...

VERONIKA I ZLATKO POLA STOLJEĆA ZAJEDNO

U braku Mrakovih razgovor i dogovor nikad nisu zamrli

PROJEKT ZA RASTEREĆENJE RODITELJA

Traže 50.000 € za dječje aktivnosti

Najčitanije iz rubrike