Kultura
GLAZBENI POČETAK VELIKOGA TJEDNA

Impozantan mješoviti zbor moćnim je zvukom zaokupio sve prisutne
Objavljeno 13. travnja, 2017.
Preko dirigentskih ruku Antoanete Radočaj–Jerković prenijeli su paletu osjećaja biblijskih stihova

Koncerti pasionske tematike u organizaciji Umjetničke akademije u Osijeku pod nazivom “U ruke Tvoje predajem duh svoj” održani u župnoj crkvi Preslavnoga Imena Marijina te Atriju Glavne straže na glazbeni su način označili početak Velikoga tjedna, a publika je uživala u dva velika djela: poznatom Pergolesijevu “Stabat Mater” te hrvatskoj praizvedbi “Septem Ultima Verba” Michaela J. Trottea. Koncertima je ravnala Antoaneta Radočaj–Jerković.

U punoj donjogradskoj župnoj crkvi koncert su otvorile članice Akademskog pjevačkog zbora UAOS-a i Vokalnog ansambla Brevis, predvođene solisticama, a uz klavirsku pratnju Ante Blaževića, izvodeći “Stabat Mater” Giovannija Battiste Pergolesija. Uvjerljivim nastupom cijeli je ansambl ovo slavno djelo polifonih isprepletanja soprana i alta pretvorio srednjovjekovne stihove u opjevanu bol Marije pod Kristovim križem. Solistice Gabrijela Škrabal, sopran i Mirna Vidović, alt, na kojima je počivala cijela izvedba, zavidnom su kvalitetom svladale teške dionice skladbe, a uz pratnju Ante Blaževića djevojački je zbor glazbenom dosljednošću partituri, do detalja izrađenim i zaokruženim vokalima te odmjereno sugestivnim nastupom kakav priliči tematici djela prenio publici svu raskoš ove barokne kantate.

Hrvatska praizvedba

Drugi je dio koncerta bio rezerviran za skladatelja Michaela Johna Trotta i hrvatsku praizvedbu njegova novonapisanog djela “Septem Ultima Verba”. Sedam posljednjih riječi čini niz stihova koji svoj izvor imaju u Bibliji i često se koriste u liturgiji tijekom Velikog tjedna, pa su upravo ovi dani najprikladniji za njegovo izvođenje. Svojom jednostavnošću tekstovi izražavaju sve emocije koje proživljavamo tijekom najdirljivijih trenutaka Pasije, a skladatelj je uspješno tu jednostavnost prenio i u glazbene linije.

Na crkvenoj je pozornici impozantan mješoviti zbor, brojčano, ali i vokalno, od prvih taktova prvoga stavka Pater dimitte illis unisonim motivom koji se u varijacijama provlačio kroz cijelo djelo zaokupio sve prisutne moćnim zvukom stihova “Oče, oprosti im jer ne znaju što čine”.

Suprotstavljajući jednoglasne i kanonske dijelove ženskog i muškog zbora s homofonim vešeglasjem i polifonim fugama, zbor na čelu s dirigenticom Radočaj–Jerković proveo je publiku kroz svih sedam stavaka djela. Posebno se istaknula ekspresivnost bogatih vokala ženskog zbora u Memento mei, Domine, skrušen i nenametljiv solo raskošnog soprana Anje Papa u Ecce filius tuus, bogati volumen i sjajna dikcija solista baritona Blaža Galojića te sjajni klavirski intermezzi Davora Dedića.

Mješoviti je zbor, sastavljen od Akademskog pjevačkog zbora UAOS-a, Akademskog zbora “Strossmayer” i Zbora mladih Preslavnoga Imena Marijina, preko dirigentskih ruku Antoanete Radočaj–Jerković prenosio paletu osjećaja skrivenih u biblijskim stihovima: preko suosjećanja i patnje, očaja i boli do pomirenosti i prihvaćanja, a posebnom se muzikalnošću izvedbe istaknuo u Deus meus prenoseći svu puninu vapaja s križa “Bože moj, zašto si me ostavio”.

Zborski potencijal

Za homogeni auditivni doživljaj zbora, osim dirigentice, zaslužni su i asistenti zbora Majda Milinović, Veronika Hardy i Jure Smajić, koji su prema prirodi ansambala, repertoaru koji izvode, ali i mogućnostima različite vrste zborova odlično spremili za završno zajedničko nijansiranje izvedenih djela. Uz njih pripremu koncerta potpisuju i klavirski suradnici Davor Dedić i Ante Blažević te profesori pjevanja Berislav Jerković i Vlaho Ljutić.

Iako vrlo živa osječka zborska scena, s brojnim izvanrednim ansamblima, već naveliko poznatim i daleko izvan granica domovine i dalje skriva veliki potencijal, ali i jednako toliko velik problem – nedostatak koncertne dvorane. Upravo nedostatak prostora primjerenih dimenzija ograničava još veće suradničke projekte zborova Osijeka i glazbenih izvođača uopće.

Puna đakovačka katedrala, donjogradska crkva i Atrij Glavne straže MSO-a dokazuju da je zanimanje publike za ovakvim događajima veliko. Osijek je poznat po svojim zborovima, a upravo su ovakvi koncerti s prepunim gledalištima pokazatelj bogatstva koje u svojim zborovima Osijek ima. N.Vekić

problem

NEDOSTATAK KONCERTNE DVORANE

TROTTEOVA ČESTITKA osječanima

Izvođačima se preko svoje Facebook stranice netom nakon završetka prvoga koncerta obratio i sam skladatelj Michael J. Trottea čestitajući na hrvatskoj premijeri njegova djela te izrazio nadu za daljnjom suradnjom.

Možda ste propustili...

PREDSTAVLJENA KNJIGA MIRJANE KASAPOVIĆ: ZBOGOM POSTJUGOSLAVENSTVU!

"Jugoslavija je bila najneuspješnija europska država 20. stoljeća"

POKAZALI VIRTUOZNOST SVIRANJA I STEČENA TEORIJSKA ZNANJA

Učenici Glazbene škole Milka Kelemena osvojili niz vrijednih nagrada

Najčitanije iz rubrike