Osijek
JAVNI GRADSKI PRIJEVOZ

Na obnovljenoj pruzi vozit će novi tramvaji
Objavljeno 7. travnja, 2017.
Prema prvim procjenama, projekt financiran sredstvima iz europskih fondova bit će završen 2023. godine

Pred Osijekom i Osječanima skorašnji je početak realizacije još jednog velikog “cjelologradskog” projekta koji će se realizirati sredstvima europskih fondova. Nešto slično kao gradnja sjevernog kolektora. No, ovaj će se put raditi i na zemlji i u zraku.

Grad Osijek i GPP provode projekt “Modernizacija i razvoj javnog prometa grada Osijeka” uz konzultacije s Minstarstvom mora, prometa i infrastrukture te uz tehničku pomoć Jaspersa kao konzultantske kuće EU-a. Planiranje je projekta počelo prije dvije godine, a završetak se očekuje do 2023. Vrijednost je cijelog projekta 100 milijuna eura. Podijeljen je u dvije faze, od čega je prva modernizacija tramvajske infrastrukture, a nakon toga slijedi nabava novih vozila i gradnja nove remize na Zelenom polju, s produžetkom tramvajske pruge dužine 1,5 kilometara.

Prva faza u rujnu

Najveći će dobitnik biti tramvajski prijevoz, što zbog njegove tradicije u gradu na Dravi (1884. godine počeo je prometovati konjski tramvaj, od 1926. godine električni), no još više zbog brige za čist okoliš.

- Pojednostavljeno, radit će se na zamjeni tramvajskih dionica koje su u pojedinim djelovima stare 65 godine, potom ispravljačkih stanica koje su izdržale 40 godina. Naposljetku, ovdje je riječ i o zamjeni tramvajskih vozila koja su u prosjeku stara 45 godina - kaže Denis Ambruš, zamjenik gradonačelnika, u čijem je resoru, uz prostorno osmišljavanje, i briga o prometnoj infrastrukturi.

Modernizacija pruge

I ovdje je, baš kao kod spomenutog kolektora, realizacija predviđena u nekoliko faza. Prva starta u rujnu. Kreće se s rekonstrukcijom i proširenjem ispravljačkih stanica (uključujući izgradnju nove u Višnjevcu) i rekonstrukcijom gornje kontaktne mreže u ukupnoj dužini od 8,5 kilometara.

Drugo je poglavlje ove etape modernizacija postojeće pruge na ukupnoj dužini od 9,5 km. Radit će se na nekoliko lokacija, primjerice u Strossmayerovoj će se raditi na dionicama od Rokove do Kanižlićeve te od Svilajske do Višnjevca. Radit će i se u Europskoj aveniji, ali i na trasi “kolodvorca”. Vrijednost je ove etape 130 milijuna kuna.

U siječnju iduće godine počet će projekt gradnje nove remize, predvidljivo na potezu Zelenog polja.

- No, taj novi objekt neće biti megalomanski, govorimo o kapacitetu smještaja 30 tramvajskih vozila te 40 autobusa - ističe Ambruš.

U međuvremenu, kao zasebna poglavlja, nabavit će se 15 novih autobusa te 22 nova tramvajska vozila.

- Zanimljivo, vrijednost nabave novih tramvaja, 360 milijuna kuna, veća je od projekta gradnje remize, koja se procjenjuje na 225 milijuna kuna - kaže Ambruš, te dodaje kako je namjera da novi tramvaji, koji će biti niskopodni, i vizualno postanu promicatelji osječkog identiteta.

Trajanje - 60 godina

Naposljetku, u završnoj će fazi uslijediti informatizacija cijelog sustava, od urbane opreme na stajalištima (koja će također u prethodnim etapama biti uređena), poput digitalnih infodispleja, do sustava kupnje karata.

- Osnova je ideja cijelog projekta da građani Osijeka, uz povećanje sigurnosti standarda usluge javnog prijevoza i uz povoljnu cijenu karte, što više koriste uslugu javnog prijevoza - zaključuje Ambruš. Dodajmo i to kako je predviđeni vijek trajanja nove opreme sljedećih 60 godina.

Dario KUŠTRO
OSJEČKI MODEL ZANIMA SPLIT I RIJEKU

Model koji je u modernizaciji svoga sustava javnog prijevoza pripremio Osijek, očekivano, izazvao je i zanimanje drugih gradskih sredina, pa tako i onih većih od Osijeka, poput Splita i Rijeke. Čini se, međutim, kako je njima, bar kada je u pitanju dostupnost EU sredstava, nedostatak taj što nemaju tramvajsku mrežu...

100

milijuna eura ukupna je vrijednost projekta

15

novih autobusa kupit će GPP

22

nova niskopodna tramvaja kupit će GPP

8,5

kilometara kontaktne mreže bit će obnovljeno

PROJEKT E-MOBILNOST

Projekt e-Mobilnost, koji se planira provesti u okviru ITU mehanizma, a također se dotiče sustava javnog prijevoza, uključuje nabavu sedam električnih autobusa, 15 bicikla za sustav javnih bicikala i sedam vozila u sustavu javnih vozila kao dijelu javnog prijevoza. Vrijednost je tog projekta 4,5 milijuna eura.

cilj

OSJEČANI BI TREBALI VIŠE KORISTITI JAVNI PRIJEVOZ

Možda ste propustili...

KOD SPOMEN-OBILJEŽJA U PERIVOJU KRALJA TOMISLAVA

79. obljetnica oslobođenja Osijeka od fašista

ŽUPANIJA POMOGLA U ORGANIZACIJI TERENSKE NASTAVE

Učenici livanjskog kraja u Vukovaru

Najčitanije iz rubrike